Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co kupić? Mercedes Vito - który silnik?

brunerro1 13 Paź 2009 10:29 25849 8
  • #1 13 Paź 2009 10:29
    brunerro1
    Poziom 9  

    Witam

    Noszę się z zamiarem kupna mercedesa Vito, w cenie max 18tys. zł i nie wiem z jakim motorem szukać i na co zwracać szczególną uwagę.
    Musi to być vito, bo zawsze mi się podobał :D a t4 nie wchodzi w rachubę (mniej mi się podoba no i kradną).

    Ostatnie 10 lat miałem transita z którego byłem zadowolony, ale przeszkadzał mi jego wygląd typowego dostawczaka, a vito ma to coś co mnie zawsze ruszało.

    Wiem, że opinie o vito są nienajlepsze ale nie mam żadnej alternatywy w takiej cenie.
    Teoretycznie mógłbym dorzucić kilka tys. do zakupu renault trafic albo opla vivaro ale te auta też nie mają dobrej opinii (szczególnie trafic) a i przyjąłem granicę 18 tys. zł.

    Przyglądałem się też mniejszym autom jak Kangoo czy Doblo ale są trochę małe.

    Stąd, na placu boju został tylko vito a w tej cenie widzę i silniki d, td i cdi.
    Zwykły diesel odpada (transit miał 70KM i był straszny muł) a nie wiem jak z awaryjnością i kosztami części i napraw silników td i cdi.

    No i generalnie na co zwracać uwagę przy kupnie vita? Oczywiście poza wyciekami i rdzą.

    Czy ktoś mógłby coś skrobnąć w temacie?
    pozdrawiam

    1 8
  • #2 19 Paź 2009 15:13
    szakkkalll
    Poziom 15  

    Powiem ci szczerze, że daruj sobie Vito bo nie zarobisz na niego. To badziewie było składane w Polsce w zakładach Jelcza. Jakość tego auta jest fatalna, ładowność malutka 800kg i miejsca też nie za bogato w porównaniu z T4. Części okrutnie drogie, a awaryjność ponadprzeciętna. Bierz T4 i nie oglądaj się na Vito. Jak już jesteś napalony to radzę sprawdzić przeguby i linki zmiany biegów.

    0
  • #3 19 Paź 2009 23:39
    brunerro1
    Poziom 9  

    Dzięki za Twoją opinię.
    Zgadzam się z tobą. Od kilku dni wertuję fora o vito i utwierdziłem się na plus do T4..
    Zerkałem jeszcze na vivaro i trafika ale też kiepskie opinie.
    pozdrawiam

    1
  • #4 20 Paź 2009 12:29
    baro
    Poziom 15  

    Witam
    Są na rynku modele ,które były składane w Hiszpanii.
    Psuja się jak każde inne auta, ceny części również porównywalne.
    Podczas 4 lat eksploatacji jedyną awarią silnikową było uszkodzenie uszczelki pod głowicą. (silnik 108d) rolki napinacza paska napędzającego alternator, termostatu.
    Nie wiem jak spisują się CDI. Zgadzam się również ,że opinii negatywnych o tym samochodzie jest bardzo dużo (może dotyczy to egzemplarzy składanych w Polsce).
    Jednak odkąd usłyszałem od znajomego (za wściekły internauta) jakie te Vita nie są awaryjne i ile to nie kosztuje naprawa (auto posiadałem już 3 lata) zrezygnowałem z zasięgania opinni o samochodach z for internetowych i ludzi , którzy słyszeli że...
    Polecam silnik niezaturbiony, mimo tego ,że ma słabsze osiagi, jak na busa jeździ się całkiem przyjemnie.
    Pozdrawiam

    3
  • #5 15 Lis 2009 18:02
    gbtronik
    Poziom 11  

    Kupując Vito licz się z korozją. U ojca w firmie już w rocznych Vito zaczynała wychodzić rdza, musieli oddać na reklamacje. Rozejrzyj się za Jumperem, Boxerem, Ducato.

    1
  • #6 15 Lis 2009 19:02
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niestety, ale odradzam Vito. Modele 108 miały przynajmniej bezproblemowe silniki, natomiast 112 CDI już nie, choć silnik o wiele silniejszy i nowocześniejszy. Awaryjna instalacja elektryczna, mechaniczne uszkodzenia kiepsko umocowanych wiązek. Awaryjne Webasto. No i korozja, ale najbardziej dokuczliwa w samochodach składanych w Polsce. Historia, jak z Peugeotem 405 - ocynkowany i wiele z roczników 89-92 jeździ do dziś bez śladu rdzy, natomiast te z późniejszych lat (robione w Lublinie), to totolotek.
    Jeżeli chodzi o bardziej pozytywne aspekty, to dobre prowadzenie i dobry komfort, jak na dostawczaka.

    0
  • #7 18 Lis 2009 08:42
    Foro1
    Poziom 10  

    Witam!
    I my się zastanawiamy ostatnio nad vitkiem:)
    Byliśmy kilka oglądać i jeżeli chodzi o korozje to według mnie jak w każdym aucie, zdarzał sie egzemplarz zadbany, konserwowany z 98 i zero rdzy, był z 2003 gdzie jakiej kol wiek konserwacji na pewno nie widział i blacha do roboty.
    Co do silników jak i awaryjnością to tez słyszałem różne opinie.Jedni mówią ze awaryjne ale mam znajomych w przewozach i jeżdżą właśnie mercedesami vito, sprinter i zero problemów. Co do webasto może i awaryjne ale jest:)a w t4 zazwyczaj brak:)

    0
  • #8 03 Kwi 2015 21:50
    przemyslaw798
    Poziom 1  

    witam ludzie niesłuchać forowiczów nailepjei samemu sprawdzić ,pozatym jak można porównać vito to jedynie jako osobówka super auto t4 odwrotnie jako busik bo na osobowe sie nienadaje zewzględu na sztywne i przechylające sie na zakrętach zawieszenie i silnik tylko 2,5 wiem bo uzywam od lat zresztą to jedyne udane auto szmeldzwagena jakie uzywam a wito mam jako osobowe od 5 lat i jestem zadowolony ma przedjechane 450 000 i śmiga i niejest wcale bardziej awaryine od t4 a złe opinie wystawjają ludzie którzy autem tylko jeżdzą a pojęcia onim niemaja pzd

    3
  • #9 03 Kwi 2015 23:55
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Miałem i mam Vito z niezawodnym silnikiem 2.3D bez turbiny. Poza korozją, nic złego powiedzieć nie mogę. Auto dosłownie tyra, ma za zadanie dźwigać przewoźny warsztat. Jeśli się dba, wymiany oleju, paska, rolek plus bieżące wymiany klocków, auta latają naprawdę duże przebiegi. Na kilkaset tysięcy, wymieniłem półosie łożyska kół i teraz górne łożyska amortyzatorów i komplet cięgieł do skrzyni biegów. Do tego zawieszenie, końcówki drążków, tuleje amortyzatorów itd. Powiedziałbym same materiały eksploatacyjne. Ciekawostką jest nadal oryginalne sprzęgło. A auto nie jeden raz holowało cięższe od siebie auta. Jak nie szalejesz, spali niewiele a długo posłuży. Dla mnie, jedno z najtańszych w użyciu aut.

    1