logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wzmacniacz Tracer 5SKR dymi, IC21 się grzeje, głośne buczenie - co robić?

bartoszb 21 Paź 2009 13:42 1369 8
REKLAMA
  • #1 7156198
    bartoszb
    Poziom 2  
    Witam na samym początku zaznaczę, iż jestem kompletnym laikiem.

Dostałem od kumpla głośniki tracer TRG-5SKR-7200-B-3. Totalna chińszczyzna. Czytałem, że to normalna rzecz, że pada w nich wzmacniacz, tak samo było i u mnie.

Podłączyłem wzmacniacz od tych głośników do prądu, ekran zaświecił się lekko na chwilę, po czym zgasł, a z kratek wentylacyjnych zaczął wydobywać się dym. Rozkręciłem obudowę. Przeczyściłem całość powietrzem sprężonym, po czym podłączyłem jeszcze raz. Wyświetlacz kompletnie się nie świeci, za to układ o oznaczeniu IC21 (skręcony jest z kawałkiem metalu i uwalony jakimś białym nalotem, do tego ledwo co się trzyma płytki) grzeje się strasznie, co jest po pewnym czasie źródłem dymienia. Wzmacniacz zapodaje w tym czasie głośne buczenie do wszystkich głośników. Całość jest osadzona na płytce o oznaczeniach: H500D MICROLAB 2003.09.10

Prosiłbym o jakieś porady, ew. rozwiązanie. Podstawowe narzędzia się znajdą.

Ewentualnie jeszcze namiary do kogoś z Warszawy/Ząbek, kto by mógł zajrzeć do tego.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 7156205
    Artur k.
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1691
    Ten dymiący element pewnie trzeba wymienić, to jest końcówka mocy. Tylko należy pamiętać by to białe coś nałożyć ponownie.
  • REKLAMA
  • #3 7156229
    skaktus
    Poziom 37  
    Ocena: 315
    Te głośniki mają wadę, w postaci beznadziejnego chłodzenia i ciągle się palą lub strzelają jak popadnie.

To białe coś to pasta termoprzewodząca, sylikonowa. Co to się spaliło to jak już wspomniano wzmacniacz. Jednak skoro teraz ekran już nie działa to sądzę że głośniki mają dużo poważniejsza usterkę
  • #4 7156255
    Artur k.