Witam kolega poprosił mnie o to bym znalazł mu prosty schemat nadajnika TV ja prawdę mówiąc nie znam się na tym ale z tego co mi podał ma on posiadać wejście czincze audio video następnie wyjście antenowe . Proszę o wyrozumiałość jeśli coś tutaj pogmatwałem napisałem .
Bez urazy, ale jeżeli ktoś jako priorytet w budowie urządzenia przyjmuje to jakiego typu ma urządzenie ma mieć wyjścia/wejścia, czy to czincz (chinch) czy jakiekolwiek inne, nie powinien się brać za budowę takiego urządzenia.
Pozdrawiam.
Układ na rysunku będzie działał ale:
- generator fonii (ten z prawej) jest ustawiony na 5,5 MHz , trzeba by przestroić go na 6,5 MHz lub zmienić standard w telewizorze;
- generator wizji jest wstępnie ustalony na około 176 MHz - kanał E5 to 175,25 czyli tak samo jak nasza nośna kanału 6go;
Dobra rada: jeżeli już chcesz coś takiego zbudować to lepiej częstotliwość wizji ustawić na co najmniej 180 MHz (od 8go kanału w górę) - w przypadku wycieku nośnej pojawisz się na pasmie policyjnym i można mieć z tym kłopoty. Ten układ jest modulatorem dwuwstęgowym czyli oprócz nośnej na 175 MHz będzie robił podnośną fonii także 5,5/6,5 MHz poniżej nośnej, czyli w pasmie bliskim Pogotowia Ratunkowego. Nie robiłbym tego, tak dla własnego spokoju. Źle zaekranowany układ będzie słychać w radiotelefonach w promieniu około kilometra.
Dużo taniej będzie kupić coś gotowego np: http://www.dipol.com.pl/modulator_telewizyjny...classic_kanaly_21-69_fonia_6_5_mhz_R95176.htm .
Za takie pieniądze nie zrobisz tego lepiej.