logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[c++] C++ wysyłanie e-maila z aplikacji konsolowej – przykładowy kod i wyjaśnienia

łysy master 30 Paź 2009 19:26 2421 5
REKLAMA
  • #1 7194958
    łysy master
    Poziom 10  
    Ocena: 3
    Witam jestem bardzo początkującym programistą ale chcę napisać aplikację konsolową żeby wysyłała mi wiadomość na email. Pytałem wujka google ale dużo mi nie pomógł.
    Co nieco znalazłem na stronie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic793888.html
    tylko nie moge tego ogarnąć
    czy mógłby ktoś wkleić gotowca i skomentować go krok po kroku ale tak żeby działal
  • REKLAMA
  • #2 7195699
    Dżyszla
    Poziom 42  
    Ocena: 224
    Pod jaki system operacyjny? Czy chcesz korzystać z gotowych rozwiązań w postaci generowania maila za pomocą pseudo-protokołu mailto:, czy może poprzez MAPI, czy może bezpośrednio komunikując się z serwerem mailowym? Jeśli tak, to czy masz na myśli komunikację wyłącznie IMAP?
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 7196777
    łysy master
    Poziom 10  
    to znaczy chodzi mi oto że mam zakodowany tekst w pliku txt i program odczytuje godzine na kompie i załuszmy co 2 dni przesyła mi ten plik na maila. VISTA, dev c++ , wydaje mi się że komunikacja z serwem typu hello podaj login masz login podaj hasło... ale nie jestem pewny

Dodano po 1 [minuty]:

a jeszcze chodzi mi o kod z opisem ale taki zeby juz działał , opis najlepiej po polsku
  • REKLAMA
  • #5 7196890
    Dżyszla
    Poziom 42  
    Ocena: 224
    Jeśli przewidujesz komunikację z serwerem, to sprawa aż tak banalna nie jest, gdyż różne serwery pracują w różnej specyfikacji (nie które odpowiadają tylko na EHLO, inne tylko na HELLO).

Zapoznaj się w kolejności z tym:
    Protokół SMTP
    Gniazda w Windows (lub oficjalna dokumentacja MS

Potem możesz poszukać kodów na Google Code