Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega B zmiana silnika z 2.0 na 2.6 Dual Ram

adimaster1 02 Nov 2009 12:52 4216 5
  • #1
    adimaster1
    Level 2  
    Witam,
    Jak w temacie, chciałbym zmienić silnik z 2.0 8V, który jak wiadomo za specjalnie to osiągów nie ma, na 2.6 Dual Ram z pełnym osprzętem + skrzynia i komputer. I tu pojawiająsię schody, a mianowicie :

    - Co z elektryką, jak ją podłączyć ( może ma ktoś jakiś schemat) ?
    - Ca z mocowaniem silnika na ramie ?
    - Co z wałem i mostem ?
    itd....
    Może ktoś juz coś takowego kombinował i mu wyszło, Co trzeba dorzucić? Co wykręcić ,gdzie przykęcić i co podpiłować?

    Profesjonalne wyzwanie dla profesjonalistów.

    Jeśli macie schematy to proszę na maila adi_master(malpa)gazeta.pl

    A propos : Co sądzicie o tym silniku ?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • #2
    awysoki
    Level 17  
    Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się , że rozsądnie będzie sprzedać obecne auto i kupić 2.5 lub 3.0 V6 . Miałek kiedyś MV6 , osiągi zadowalające . Wydaje mi się , że ta przeróbka zupełnie nie ma sensu .
  • #3
    adimaster1
    Level 2  
    Właśnie w tym rzecz ze nie chce kupować innego auta. Za dużo w tym powymieniałem.
    Powiedzmy, że ta Omega już ma u mnie dożywocie :)
    Jak już wcześniej wspomniałem mam możliwość zakupu silnika 2.6 dual ram po bardzo okazyjnej cenie w bdb stanie.
    2.5 V6 ani 3.0 V6 nie wchodzą w rachubę.
  • #4
    awysoki
    Level 17  
    Niech sięwypowiedzą mechanicy -dla mnie awykonalne tymbardziej że chyba w omedze B nie kładli silnika 2.6 bo to i ile dobrze kojarze rzędowa 6
  • #5
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to tak,po pierwsze to 2.6 nie dotykaj bo to porażka po całej lini,robisz implant 6 cylindrówki to minimum 3,0 12V lub 24V (178 lub 204).Co potrzebujesz ,najlepiej całego senatora b lub omege A 3000 bo niestety wszystko pod maską łącznie z wydechami i wydajnością pompy jest inne.Wał napędowy do zrobienia i zawieszenia wydechów,miska olejowa do przeróbki,chłodnica do schowania w zderzaku.Wykonalne jest ,robiłem 2 sztuki,co do mostu jedna latała na moście od 2.0 (sprinter) do 2 włożyłem most od mv6.A i szukaj dawcy na ręcznej skrzyni.
  • #6
    djmostek
    Level 13  
    Ogólnie rzecz biorąc to zupelnie nieintranta rzecz tego typu swap. Lepiej iść za radą kolgi wyżej i kupić całe auto mocniejsze. Bo z tym, będziesz miał dużo mordęgi fizycznej i finansowej, począwszy od samej maski slinka (trzeba bedzie to dobrze wpasowac), poprzez podpięcie elektroniki i spasowanie wszystkich elemntów takich jak np. wał. oprócz samych elementów silnika będziesz musiał wszystko wzmocnić i usztywnić dla własnego bezpieczeństwa.