logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Athera NT1/Hicom 150E - Połączenie jest, a brak sygnału

wotik 13 Lis 2009 13:29 2090 15
REKLAMA
  • #1 7254609
    wotik
    Poziom 20  
    Ocena: 63
    Witam

Miałbym prośbę w zdiagnozowaniu mojego problemu związanego z telefonami z jakim się spotkałem w firmie.
    Na wstępie od razu zaznaczam, że na telekomunikacji nie znam się za wiele, ale cóż akurat mnie to przypadło... ;-)

Na czym polega problem? Mianowicie dostaję sygnały, iż klienci czasami mają problem z dodzwonieniem się do mojej firmy. Problem polega na tym, iż po wybraniu numeru słyszą normalny sygnał oczekiwania, jednakże u nas na żadnym z aparatów nie słychać sygnału, iż ktoś próbuje się dodzwonić - czyli efekt taki sam jak by ktoś nie podnosił słuchawki. Sam nawet dziś to sprawdziłem. Zadzwoniłem z komórki, miałem sygnał połączenia, a telefony na firmie milczały (a nie były zajęte). Za chwilę zadzwoniłem ponownie i było już wszystko ok - tzn. telefon na firmie dzwonił. Spróbowałem jeszcze się dodzwonić, gdy wiedziałem że jedna linia jest zajęta i ładnie przełączyło nie na wolny aparat... Wiem, że problem występuje zarówno przy połączeniach z tel. komórkowych jak i stacjonarnych.

Czego może być to przyczyna?
    Posiadamy terminal ISDN Aethra NT1 Plus 2B1Q połączony z centralą Siemens Hicom 150E (chyba ;-). Mamy trzy linie zewnętrzne. Nadchodzące połączenie najpierw jest kierowane pod jeden z numerów wewn, jeśli nie jest odbierane lub numer jest zajęty to jest kierowany pod kolejny zdefiniowany.

Nie wiem jakie jeszcze informacje mógłbym podać aby w miarę jasno opisać konfigurację. Nie mam też pojęcia co może być przyczyną ww. zachowania. Czy to jakaś niewłaściwa konfiguracja centrali czy coś innego?

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki, bo kompletnie nie mam pomysłów... :(

Pozdrawiam

Wojtek
  • REKLAMA
  • #2 7254769
    W.Wojtek