Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

vw1979 26 Lis 2009 12:20 9999 5
  • #1 26 Lis 2009 12:20
    vw1979
    Poziom 10  

    Witam proszę o pomoc, a mianowicie o styki w "Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO" styki to 1,2,3,4,5,6.

    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Oznaczenia wejść :" Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO"
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Ja osobiście mam samochód Daewoo Lanos i podejrzewam że instalacja nie jest oryginalna, styki nie działają nawet po naprawie ( prostowanie, zmęczenie materiału) w starych stykach to oznaczenia A,B,C,D,E,L. L to oświetlenie.

    Foto starych przełączników:

    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Dlatego postanowiłem kupić nowe przełączniki przeznaczone do SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO tylko nie znam oznaczeń.
    Dziękuję z góry za odpowiedzi.
    Dawid.

  • #2 26 Lis 2009 20:15
    Ireneo
    Poziom 39  

    Moja podpowiedź to miernik plus wizualizacja optyczna po rozebraniu przełącznika a odpowiedź znajdziesz sam jeżeli wiesz co to jest silnik na +12V.

  • #3 26 Lis 2009 21:29
    vw1979
    Poziom 10  

    Dziękuję za odpowiedz jak przyjdą nowe przełączniki to rozbiorę i sprawdzę chodź nie chciałbym rozbierać nowego ale nie mam wyjścia, postaram się tu wszystko opisać razem z fotkami, zmierzę również stare bo widzę że nie tylko ja mam z tym problem a komuś to na pewno, jak nie teraz to w przyszłości pomoże.
    pozdrawiam

  • #4 26 Lis 2009 21:36
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie ma co rozbierać nowych przełączników, bo jest spora szansa na ich uszkodzenie. Więc po co?
    Jeśli tam jest coś kombinowane, to trzeba było sobie kupić uniwersalne wyłączniki, choćby takie:
    http://www.sklep.amt-alarmy.pl/index.php?t=1010&g=16&q=&r=0&rg=0&sg=
    A w tych wyłącznikach, pewnie będzie tak samo, jeden pin - podświetlenie, drugi masa, trzeci - zasilanie, i dwa pozostałe - wyjścia na silnik, które w pozycji spoczynkowej wyłącznika będą zwarte z masą. Do sprawdzenia miernikiem lub kontrolką.

  • #5 27 Lis 2009 13:07
    vw1979
    Poziom 10  

    Tak dokonałem pomiarów starych styków wyszło mi :

    Stan spoczynku :
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Stan włączenia : góra lub dół
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Zdjęcie wizualne podłączeń :
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Stan spoczynku :
    D –C Zwarte (masa)
    E-B Zwarte ( masa )

    Stan włączenia :
    Góra D-A Silnik pracuje (czyli z A idzie + do silnika D )
    lub
    Dół E-A Silnik pracuje ( czyli z A idzie + do silnika E )

    Czyli D i E to silnik, L ma napięcie z oświetlenia i C ma masę razem daje podświetlenie przycisku, C i B masa w czasie spoczynku są zwarte D-C i E-B.


    Kolory przewodów mogą się różnić, zależności od instalacji w mojej występują takie:
    D - Niebiesko czarny
    B -Zielony
    L – Niebiesko czerwony
    A – Czerwony
    C – Czarny
    E - Niebieski


    Myślę że komuś to pomoże, a ja osobiście jeszcze czekam na przesyłkę nowych przełączników szyb jak w temacie i muszę je rozgryźć jak to zrobię dam tu opis.
    Dziękuję za pomoc i nowe wiadomości..

  • #6 30 Lis 2009 20:22
    vw1979
    Poziom 10  

    Dostałem przesyłkę z Przełącznikami szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO, po przemierzeniu miernikiem wyszło mi coś takiego i zabrałem się do montażu:
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Przełącznik w spoczynku:
    6-4 zwarte
    5-2 zwarte
    3-1 zwarte

    Przełącznik naciśnięty na zamykanie góra:
    6-1-4 zwarte
    5-2 zwarte

    Przełącznik naciśnięty na otwieranie dół:
    6-2-4 zwarte
    3-1 zwarte

    Wydaje mi się że:

    4 to plus zasilanie, 1 to silnik w górę, 2 to silnik w dół, 3 i 5 to masa, 6 to masa żarówki podświetlenia łączy się ona z 4 czyli plusem.( Podałem plus na 4 i minus na 6 podświetlenie działa.) 6 i 5 zmostkowałem.

    A o to jak to widzę wizualnie:
    Przełącznik szyb SEAT CORDOBA IBIZA GOLF LT POLO

    Moi drodzy przełączniki razy 3 zamontowane, i działają poprawnie, minimalnie wystają bo przewody zrobiłem na konwektorach, a nie tak jak poprzednich bezpośrednio przylutowałem.

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, temat uważam za zamknięty.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME