Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

błąd E5 canon mp160 - rozwiązanie

rapidzet 10 Gru 2009 21:06 17263 13
  • #1 10 Gru 2009 21:06
    rapidzet
    Poziom 2  

    witam
    wiem, że niektórzy próbowali opisać rozwiązanie błędu E5 w canon mp160. Ja też miałem taki problem. Po napełnieniu pojemników z tuszem drukarka nie chciała ruszyć. Wcześniej robiłem taką operacJę i było ok. Wystarczyło przytrzymać czerwony guzik stop/reset ale tym razem nie pomogło. Wyskakiwał błąd E5. Drukarka nie widziała pojemników z tuszem, podając komunikat, że są źle zainstalowane. U mnie zadziałał taki sposób - banalnie prosty- ODŁĄCZYŁEM Z SIECI DRUKARKĘ NA PÓŁ GODZINY. Po włączeniu pojawił się komunikat podczas wydruku ,że kasety były wymieniane i należy wcisnąć zielony/start - tak dla pojemnika z kolorem jak i czarnego. I DRUKARKA JAK NOWA!!!

    0 13
  • #2 22 Sty 2011 19:33
    vladekmp
    Poziom 10  

    Niestety w moim przypadku to nie podziałało. E5 ciągle wyświetla sie na drukarce. Mam nadzieje że ktos znajdzie skuteczne w każdym przypadku rozwiązanie tego błędu.

    0
  • #3 13 Mar 2011 23:15
    vladekmp
    Poziom 10  

    Wymiana na nowe, oryginalne wkłady pomogła. Wszystko działa dobrze i bez problemów. Wygląda na to, że E5 powoduja źle napełnione wkłady lub uszkodzenia podczas tego porocesu.

    0
  • #4 02 Sie 2011 18:32
    MARK-62
    Poziom 15  

    Witam w moim przypadku nie pomoglą wymiana kaset nadal błąd E5 drukarka canon MP 160.Już nie mam pomysłu co zrobić.Chyba kupić nową wypadnie,bo za te tusze co kupiłem już bym miał nową drukarkę,a tak nadal się z nią męczę.Że nikt na to jeszcze nie znalazł sposobu,to przeklęte E5.

    0
  • #5 02 Sie 2011 18:38
    756466
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 02 Sie 2011 18:49
    MARK-62
    Poziom 15  

    Mam orginalne tusze i wszystko było czyszczone i to przeklęte E5 jest.

    0
  • #7 02 Sie 2011 20:15
    vladekmp
    Poziom 10  

    Pamietam, że w moim przypadku używałem jakiegoś programu do resetu drukarki. Niestety nie pamiętam już nazwy i nie jestem pewien czy używałem go po zmianie na oryginalne wkłady czy przed. Wiem, że na jakimś forum wyczytałem, że to może pomóc.

    0
  • #8 03 Sie 2011 11:58
    rys57
    Moderator

    vladekmp napisał:
    Pamietam, że w moim przypadku używałem jakiegoś programu do resetu

    MPTool :D

    0
  • #9 03 Sie 2011 22:33
    vladekmp
    Poziom 10  

    rys57 napisał:
    vladekmp napisał:
    Pamietam, że w moim przypadku używałem jakiegoś programu do resetu

    MPTool :D


    dokładnie :lol: :lol:

    0
  • #10 19 Sie 2011 10:58
    kkf
    Poziom 13  

    właśnie próbowałem przed chwilą tego programu i nie chciał działać:
    widział drukarkę, ale w okienku info - wszystko "unknown" i nie aktywne wszystkie opcje w okienku operations... drukarka MP210

    0
  • #11 22 Paź 2011 02:36
    11grzech
    Poziom 10  

    Na mojej MP140 też nie działa.
    Z tego co widzę to piszą ze działa tylko dla MP150; MP160; MP170; MP180; MP450 i MP460
    Udało mi się jedynie doprowadzić ją do takiego stanu że działa sam skaner.
    Zmieniłem w ustawieniach "kaseta z atramentem do drukowania" na "tylko czarny"wyjąłem kasetę z kolorowym tuszem i zresetowałem drukarkę w następujący sposób.

    1) Odłącz kabel zasilający
    2) Wciśnij i trzymaj przycisk zasilania podczas podłączania kabla.
    3) Trzymając przycisk zasilania wciśnij 2x przycisk “Reset” (czerwony trójkąt w kółku)
    4) Puść przycisk zasilania
    Po około 10 sekundach pojawi sie na wyświetlaczu liczba 0.
    5) Wciśnij przycisk “+” aby zmienić liczbę 0 na 1.
    6) Wciśnij przycisk kolor (powinny zapalić sie dwie diody).
    Jedna dla zwykłego papieru a druga do fotograficznego.
    7) Wciśnij przycisk zasilania 2x. Drukarka wydrukuje stronę testową
    * gdyby nie chciała sama wydrukować przycisnąć przycisk „kolor”
    Po zakończeniu tego procesu liczbą na wyświetlaczu ponownie będzie 0.
    8 ) wyłącz a następnie włącz drukarkę.

    Nie jest to żaden sukces ale może komuś się przyda, najwidoczniej kartridż jest uszkodzony.
    Pozdrawiam

    0
  • #12 03 Lis 2011 23:11
    marco23m
    Poziom 10  

    W MP160 mam co jakiś czas ten błąd, przeważnie ale nie zawsze przy uzupełnianiu kartridża czarnego, gdzieś po prostu nie łączy na stykach, kilka razy wyjmuję go i wkładam ponownie dociskając w stronę styków i to pomaga, chociaż nie dawno kolega podrzucił mi do sprawdzenia MP 150 z tym błędem, u niego dociskanie nie pomogło, pomogła za to wymiana tuszu kolorowego bo to właśnie koloru nie rozpoznawała drukarka.

    0
  • #13 22 Maj 2012 18:53
    ShineOn
    Poziom 9  

    11grzech napisał:
    Na mojej MP140 też nie działa.
    Z tego co widzę to piszą ze działa tylko dla MP150; MP160; MP170; MP180; MP450 i MP460
    Udało mi się jedynie doprowadzić ją do takiego stanu że działa sam skaner.
    Zmieniłem w ustawieniach "kaseta z atramentem do drukowania" na "tylko czarny"wyjąłem kasetę z kolorowym tuszem i zresetowałem drukarkę w następujący sposób.

    1) Odłącz kabel zasilający
    2) Wciśnij i trzymaj przycisk zasilania podczas podłączania kabla.
    3) Trzymając przycisk zasilania wciśnij 2x przycisk “Reset” (czerwony trójkąt w kółku)
    4) Puść przycisk zasilania
    Po około 10 sekundach pojawi sie na wyświetlaczu liczba 0.
    5) Wciśnij przycisk “+” aby zmienić liczbę 0 na 1.
    6) Wciśnij przycisk kolor (powinny zapalić sie dwie diody).
    Jedna dla zwykłego papieru a druga do fotograficznego.
    7) Wciśnij przycisk zasilania 2x. Drukarka wydrukuje stronę testową
    * gdyby nie chciała sama wydrukować przycisnąć przycisk „kolor”
    Po zakończeniu tego procesu liczbą na wyświetlaczu ponownie będzie 0.
    8 ) wyłącz a następnie włącz drukarkę.

    Nie jest to żaden sukces ale może komuś się przyda, najwidoczniej kartridż jest uszkodzony.
    Pozdrawiam


    Witajcie. Mi zależało najbardziej na skanerze. Pojawiał się błąd E5 na mojej MP160 i zrobiłem jak cytowany kolega podpowiedział. Wystarczyło, że odłączyłem kabel z gniazdka, przycisnąłem zielony przycisk On/Off, włączyłem kabel do prądu trzymając ten przycisk i nacisnąłem dwa lub więcej razy trójkącik. Skaner zadziałał:) Dzięki za pomoc. Siedzę nad tym już od południa!

    0
  • #14 27 Maj 2012 11:52
    MARK-62
    Poziom 15  

    Błąd E5 to jest uszkodzony kadridż.To co zacytowałeś to tak się resetuje kadridże jak je napełnisz sam tuszem,żeby pokazywały pełny stan.Ale nie wiedziałem że to działa na skaner,bo też miałem błąd E5 czyli uszkodzony kadridż i drukarka,ani skaner mi nie działał.Nawet nowy był uszkodzony,ale teraz działa bez problemu.Tylko muszę dojść do tego czemu mi blado drukuje zdjęcia.

    0