Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prośba o pomoc przy naprawie prostownika

14 Gru 2009 12:29 2681 9
  • Poziom 11  
    Po dwóch nocach ładowania prądem 3 A zanoszę akumulator do auta a rozrusznik nie chce kręcić (silnik spory pojemność 3,5L) Co jest myślę sobie wymontowałem z powrotem akumulator w domu mierzę napięcie akumulatora i wynosi=10,5 V.

    Coś mi nie gra bo akumulator nowy(2 miesiące) GigaWatt 89Ah-dwie noce pod prostownikiem więc sprawdzam na wyjściu prostownika napięcie=12,2V(przy podpiętym akumulatorze) za mało myślę sobie więc rozkręciłem prostownik sprawdziłem napięcie zmienne które wychodzi z transformatora(typ HR 12/10) i wynosi = 10V PRĄDU~.Sprawdzam napięcie za mostkiem (typ KBPC2510) napięcie stałe wynosi = 12.2V.


    Proszę koledzy poradźcie co może być żę napięcie jest za niskie.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Prośba o pomoc przy naprawie prostownika Prośba o pomoc przy naprawie prostownika
  • Poziom 42  
    Nic nie trzeba naprawiać - wymień akumulator.
  • Poziom 11  
    Wydaje mi się żeby prostownik mógł naładować akumulator powinien mieć napięcie wyższe niż 12 V natomiast sam prostownik bez podpinania akumulatora daje napięcie 8.9V.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Napięcie ładowania takiego akumulatora wynosi około 14,5V. Podłącz go do innego prostownika.
  • Poziom 11  
    Sprecyzuje pytanie:
    prostownik przy podpiętym akumulatorze daje napięcie=12,2V
    Prostownik bez podpiętego akumulatora daje napięcie 10V
    Transformator(typ HR 12/10)daje napięcie prądu zmiennego na wyjściu = 10V.
    napięcie stałe za mostkiem prostowniczym (typ KBPC2510) wynosi = 12.2V(prądu stałego).
    Co jest zepsute mostek czy transformator???
  • Poziom 26  
    Na zdjęciu - jest regulator strony pierwotnej TR - jest sprawny ?.
  • Poziom 11  
    regulator na pięcia jest sprawny
  • Poziom 37  
    W tym regulatorze masz jeszcze jeden potencjometr, spróbuj nim podregulować chociaż jeśli akumulator ładował się prądem 3A to powinien być naładowany na tyle żeby uruchomić silnik. A jak z gazowaniem, zwróciłeś uwagę?
    Możliwe też że te 3A było tylko na początku a później prąd się zmniejszył.
  • Poziom 33  
    Jak chcesz zmierzyć napięcie na wyjściu to zamiast akumulatora podłącz jakiś kondensator elektrolityczny na co najmniej 16V. Dopiero na nim mierz napięcie. Będzie to maksymalne jakie może dać ten prostownik.