Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie oświetlenia przenośnego... pomysł?

gtd25 02 Sty 2010 01:17 1233 3
  • #1 02 Sty 2010 01:17
    gtd25
    Poziom 2  

Witam

Z góry przyznaje, że jestem prawie laikiem:) Działam w Grupie Ratowniczej i chciałbym zrobić przenośny zestaw oświetlenia miejsca akcji - coś takiego jak w linku, ale nie w tej cenie:)

http://www.peli.com.pl/latarki.phtml?cat_category_id=598&action=cat_product_show&cat_product_id=562

Do oświetlenia będą służyły 2 lampy w technologii LED każda 8 diod o parametrach:
    Pobór prądu: 2 A (12V)
    Moc w W: 24 W
    Siła światła 1440 Lumenów

Oczywiście najprościej użyć akumulatora 12V i świeci... ale chciałbym zrobić coś bardziej profi - w założeniu myślałem użyć Aku 12V - i tu pierwsze pytanie ile musi mieć Ah - żeby ten zestaw świecił przynajmniej 15 h?

Kolejną sprawą jest zasilacz, przetwornica, ładowanie - myślałem o takim zestawie jak w potrzymaniu systemów alarmowych - Aku plus zasilacz buforowy - impulsowy? Czy mógłbym użyć gotowych zasilaczy buforowych i których? - żeby otrzymać zestaw w zamkniętej skrzynce, który działałby w ten sposób, że:

- oświetlenie w akcji bez zasilania 230V - lampy działają z akumulatora,
    - jest możliwość podłączenia 230V /np. agregat przenośny/ - podpinamy jeden kabelek do złącza w skrzynce - i lampy 12V działają z podpiętego 230V - a Aku się ładuje,
    - tym samy kabelkiem ładujemy Aku gdy świtała są nie używane,

Proszę o radę jakich gotowych produktów można użyć i o jakich parametrach?

Dziękuję:)
    Gregor

0 3
  • #2 02 Sty 2010 03:00
    -RoMan-
    Poziom 42  

Ależ ten dział nie służy poszukiwaniom gotowych produktów! Przenoszę do bardziej właściwego.