Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra f 93'centralny nie zamyka wszystkich dzwi

09 Sty 2010 19:52 6117 24
  • Poziom 9  
    Witam.Mój problem polega na tym że centralny zamek nie zamyka ani nie otwiera dzwi/przednie prawe i oby dwa tylne/,dodam że auto posiada alarm i tak samo sie dzieje nawet gdy zamykam z kluczyka czy od sierodka i nie mam pojęcia co sie dzieje.Sprawdzałem moduł ten w prawym słupku niby jest ok.Pomóżcie proszę i z góry dzięki
  • Poziom 13  
    Siłowniki sprawdzone ?
  • Poziom 9  
    tak,sprawdzałem przedni prawy nawet wymieniłem na inny używany,i dalej to samo troszke tam grzebałem no i przy wpięciu siłownika zadziałał tylko raz także nie wiem o co chodzi
  • Poziom 20  
    sprawdz czy przewody nie maja przerwy przy słupku tam gdzie wchodzą do drzwi :D
  • Poziom 9  
    tzn powiem tak,sprawdzałem napięcie w kostce dochodzącej do siłownika i jakieś tam jest a jak podłącze siłownik to raz się ruszy i koniec a do tylnych nie zaglądałem bo podejrzewam że chodzi o to samo
  • Poziom 11  
    Jakieś to może być za mało, rozumiem że instalacja nie jest oryginalna, i problem może być różny w zależności od rodzaju zamontowanego zamka, wcześniej montowano dwa siłowniki master z przodu i 2 slave do tyłu, modne są bo i nieco tańsze 1 master - drzwi kierowcy, reszta slave. Z kluczyka master powinien dać impulsy do centrali (by otworzyć i zamknąć) Jeżeli ten siłownik jest dobry to problem może być w sterowniku, np. zawilgocone przekaźniki.
  • Poziom 9  
    a czy wymiana tego sterownika który znajduje się w prawym słupku coś pomoże i czy jest jeszcze coś do sterowania centralnym w drzwiach od kierowcy
  • Poziom 19  
    To raczej nie jest sterownik skoro prawe drzwi Ci działają. Raczej to brak sterowania pozostałymi siłownikami, a steruje nimi master. Najbardziej prawdopodobną usterką jest złamany przewód przy słupku drzwi.
  • Poziom 9  
    tzn tak Logi:działają tylko lewe drzwi /kierowcy/i jeżeli masz na myśli master steruje pozostałymi sterownikami to mam rozumieć że zacząć szukać usterki od tych właśnie drzwi i tak jak pisałeś sprawdzić kable przy słupkach
  • Poziom 11  
    Z słownika tego wychodzi 5 przewodów, o ile pamiętam (najczęściej) zielony i niebieski zasilane są z centralki zmiennym zasilaniem (+-) i (-+) w zależności czy ma zamknąć czy otworzyć, pozostałe idą do centralki dając najczęściej impuls masy jednego z trzech przewodów przemiennie na pozostałe dwa i idzie to do głównego sterownika, ale tylko gdy przekręcasz kluczykiem, gdy otwierasz pilotem zasilanie i masa powinny pojawić się na wszystkich siłownikach. Więc, poszukaj przewodów idących do tylnych drzwi i podłącz je odpowiednio kolorami do tych dwóch przewodów, które zasilają działający siłownik, oryginalna wiązka jest mostkowana w 4 miejscach jeżeli idzie do klapy bagażnika.

    Dodano po 3 [minuty]:

    zrób to przy przednim słupku i sprawdź najpierw działanie tych dwóch siłowników
  • Poziom 27  
    pucek zgorzelec napisał:
    zamek nie zamyka ani nie otwiera dzwi/przednie prawe i oby dwa tylne/,dodam że auto posiada alarm


    pucek zgorzelec napisał:
    działają tylko lewe drzwi /kierowcy/


    Auto posiada alarm, to pilota pewnie też. Chodziło ci chyba o to że jak zamykasz i otwierasz na tym pilocie to działają tylko drzwi od kierowcy. Jeżeli tak to sterownik jest sprawny. Sprawdź wtyczkę i kable do siłowników, siłowniki już sprawdziłeś częściowo, więc sprawdź pozostałe. Podaj im 12V na wtyczkę, czy zadziałają.

    A np. klapa tylna ma siłownik? Jeżeli ma to działa czy nie?
  • Poziom 9  
    a właśnie zapomniałem dodać,siłownik w tylnej klapie działa i siłownik od wlewu paliwa też działa
  • Poziom 27  
    pucek zgorzelec napisał:
    a właśnie zapomniałem dodać,siłownik w tylnej klapie działa i siłownik od wlewu paliwa też działa


    To "moduł" centralka wygląda na sprawną. Najlepiej zacznij od sprawdzenia siłowników, kostek(połączeń). Sprawdź czy przychodzi prąd do siłowników.
  • Poziom 9  
    to w takim razie poczekam do czasu aż będe miał chwile wolną i zaczne sprawdzać i dam znać co ustaliłem ale mimo to z chęcią poczytam dodatkowych rad dotyczących mojego nieszczęsnego centralnego ZAMKA :|
  • Poziom 27  
    pucek zgorzelec napisał:
    opel astra f 93'


    pucek zgorzelec napisał:
    ale mimo to z chęcią poczytam dodatkowych rad dotyczących mojego nieszczęsnego centralnego ZAMKA :|


    marekj31 napisał:
    sprawdz czy przewody nie maja przerwy przy słupku tam gdzie wchodzą do drzwi :D


    marekj31 podał już radę, z tego względu, że samochód ma 17 lat to przewody mogą być w złym stanie.
  • Poziom 9  
    panowie chciałem jeszcze dodać że w przypadku kiedy są otwarte wszystkie drzwi i chcę je zamknąc z pilota to drzwi kierowcy zamykają się ale po sekundzie otwierają.Ta sytuacja nie działa na tylne drzwi.Tak jak pisałem wcześnie ustosunkuje się do tego co podpowiedzieliście i zobzczymy.:D
  • Poziom 11  
    Hmmm... to może siłownik master jest źle ustawiony, w zimę mogą troszkę ciężej chodzić cięgna, są może zbyt naprężone i siłownik zatrzymuje się w miejscu w którym ma zewrzeć styki na otwarcie, ale przy tym powinny zareagować siłowniki działające klapa i wlew
  • Poziom 9  
    wcześniej zauważyłem że na przejściu z karoserii do klapy bagażnika/w gumowej osłonie/są popękane izolacje kabli i czy to może być prztczyną i czy z siłownika z klapy są przekazywane sygnały dla innych siłowników.Bo jeżeli są tu popękane to całkiem prawdopodobne że przy innych przejściach też
  • Poziom 27  
    pucek zgorzelec napisał:
    wcześniej zauważyłem że na przejściu z karoserii do klapy bagażnika/w gumowej osłonie/są popękane izolacje kabli i czy to może być prztczyną


    To może być powodem pożaru samochodu. Podobnie w innym samochodzie kable miały popękaną izolację właśnie w tym miejscu. Po zwarciu wypaliły się przewody w wiązce, dobrze że skończyło się na tym. Ale przy naprawie trzeba było wyciągnąć całą wiązkę z pod tapicerek, siedzeń i wymienić całe wypalone przewody.
  • Poziom 11  
    Tak wiem coś o tym, zaczyna się od jednego miejsca a odklejasz od karoserii to co zostało z przewodów - paskudna robota.
    Przez popękane kable w tylnej klapie najczęściej powinien paść bezpiecznik i centralny w ogóle nie powinien działać, lepiej to zaizolować, lub założyć koszulki termokurczliwe. Posprawdzaj też pozostałe drzwi, ale znaczyło by to, że siadały stopniowo, czy 3 padły na raz?
  • Poziom 27  
    janstech napisał:
    Przez popękane kable w tylnej klapie najczęściej powinien paść bezpiecznik


    Padały bezpieczniki ale właściciel tylko wymieniał, bo nie wiedział co jest. Do czasu aż poszedł dym z instalacji. Sprawa dotyczyła akurat kabli do 3 stopu w klapie ale z tymi kablami od siłownika może być tak samo.
  • Poziom 9  
    panowie sprawdzałem dzisiaj kable między autem a drzwiami i na moje oko są ok.tz są w całości,koszulki nie są popękane a dodatkowo wszystkie sa zaizolowane czarną izolacją.Wtyki w przednich drzwiwch bez śladu korozji i jakiś nalotów.TO JA JUŻ NIC NIE WIEM,żeby chociaż działał przedni prawy to by było zajeb...:cry:

    Dodano po 8 [minuty]:

    aha:Janstech czy siłowniki padały pojedyńczo to nie wiem gdyż kupiłem auto z niedziałającymi już tymi trzema siłownikami/przedni prawy i ody dwa tylne/a jeżeli chodzi o kable między klapą a autem to po zauważeniu tych ubytków odrazu je zaizolowałem
  • Poziom 27  
    pucek zgorzelec napisał:
    siłownik w tylnej klapie działa


    pucek zgorzelec napisał:
    żeby chociaż działał przedni prawy to by było zajeb


    pucek zgorzelec napisał:
    czy siłowniki padały pojedyńczo to nie wiem gdyż kupiłem auto z niedziałającymi już tymi trzema siłownikami/przedni prawy i ody dwa tylne


    Sprawdź siłowniki podłączając do 12 V. Zamień siłownik z klapy do przednich drzwi i zobacz czy działa.
  • Poziom 9  
    Witam panowie ponownie.Dopiero dziś znalazłem chwile żeby popatrzyć na ten centralny no i znalazłem.Przyczyna to: źle włożona wtyka w przednich prawych drzwiach.Jest wtyka która łączy się z siłownikiem a następnie jest druga wtyka która była przymocowana zipem do drzwi i to właśnie ta wtyka.Wszystkim dziękuje za zaangażowanie i udział w forum.Dzięki i pozdrawiam.:D
  • Poziom 15  
    Dobrze wiedzieć, bo od kilku dni mam dokładnie taki sam problem (w takim samym samochodzie, nawet rocznik się zgadza;)). Problem pojawił się po nerwowej próbie otwarcia kluczykiem zamarzniętych prawych przednich drzwi (pewnie pękło cięgno siłownika). Teraz tylko pytanie teoretyczne, dlaczego uszkodzony siłownik prawych drzwi przednich (M32) uniemożliwia otwarcie drzwi tylnych (M19, M20), a nie przeszkadza w pracy siłownika klapy bagażnika (M60) i wlewu (M41)?

    opel astra f 93'centralny nie zamyka wszystkich dzwi