Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z telewizorem philips 25pt4103/58

początkujący elektronik 18 Lip 2004 11:42 3345 16
  • #1 18 Lip 2004 11:42
    początkujący elektronik
    Poziom 10  

Witam! Jestem dopiero początkującym elektronikiem i mam problem ze swoim telewizorem philips 25pt4103/58, mianowicie podczas wyszukiwywania programów - każdy program nie zatrzymuje się na swojej częstotliwości i przez to nie można ustawić żadnego programu poprawnie. Bardzo proszę o porady i o pomoc - zgóry dziękuję.

0 16
  • #2 18 Lip 2004 19:22
    Marocy
    Poziom 17  

Prawdopodobnie masz rozstrojony układ p.cz. Strojenie go nie jest prostą operacją i wymaga trochę wiedzy i przyrządów. Jeśli nie masz doświadczenia ze strojeniem to nie radze się brac za tą robotę, chyba że nie boisz się większego rozstrojenia p.cz. Można stroić doświadczalnie ale tylko na własne ryzyko

1
  • #3 19 Lip 2004 15:36
    początkujący elektronik
    Poziom 10  

aha. rozumiem. ale jak ja znajdę ten układzik?. bardzo dziękuję za pomoc - jednakże potrzebuję trochę więcej wskazówek. proszę o odpowiedź.

0
  • #4 19 Lip 2004 21:10
    Marocy
    Poziom 17  

Układ p.cz. przeważnie jest ekranowany i jest na płycie bazowej ( nie pomyl z głowicą w. cz. do której wtyka się antenę ). Wyszukaj cewki w tym układzie p.cz. Nie mając schematu, możesz tylko doświadczalnie określić która cewka jest do czego. Pamiętaj, żeby stroić cewki po pół, góra po całym obrocie, za każdym razem sprawdzając efekt przy wyszukiwaniu programów. Gdy w danej cewce nie ma pożądanego efektu, wracaj ze strojeniem do tego samego miejsca ( tzn. cofnij rdzeń w to samo miejsce ) i zajmuj się następną cewką. Uważaj na rdzenie, są bardzo kruche. Miłej zabawy

0
  • #5 19 Lip 2004 22:08
    początkujący elektronik
    Poziom 10  

a jak mogę zdobyć schemat do mojeo odbiornika?

0
  • #7 20 Lip 2004 09:06