Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak podgrzewania świec żarowych audi A6

jamalek 31 Sty 2010 12:57 13455 23
  • #1 31 Sty 2010 12:57
    jamalek
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem z audi a6 mianowicie nie grzeją świece żarowe. Wymieniłem wszystkie świece na nowe bo były popalone i okazało się że nie dochodzi prąd do świec więc wymieniłem przekaźnik świec żarowych ale prąd dalej nie dochodzi. PROSZĘ O POMOC !!!

    2 23
  • #2 31 Sty 2010 13:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 31 Sty 2010 15:03
    TESMEN
    Poziom 18  

    na zawór odcinający na pompie prąd dochodzi ?

    0
  • #4 31 Sty 2010 15:10
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Kolego wiesz ile jest typów w A6?
    Bezpiecznik świec sprawdziłeś?

    0
  • #5 31 Sty 2010 15:24
    przemeksiek
    Poziom 9  

    Spawdż dokładnie ten przekażnik... W nim szukalbym problemu

    2
  • #6 31 Sty 2010 21:13
    jamalek
    Poziom 11  

    Przekaźnik wymieniłem na nowy więc raczej to odpada diagnoza vag-iem nie wykazała żadnych błędów osobiście sprawdziłem

    0
  • #7 31 Sty 2010 21:17
    mistrz2000
    Poziom 13  

    Sprawdz w wykonawczych czy załacza przekaznik świec -dużej mocy,i bezpiecznik pozdrawiam.

    0
  • #8 31 Sty 2010 21:23
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Przecież to proste jak drut.
    Zwierasz styki prądowe i jak iskrzy to jest obwód silnoprądowy sprawny.
    Jak nieiskrzy to przerwa w tym obwodzie.

    Zobacz czy masz zasilanie przekaźnika i czy sterownik wystawia mase.

    0
  • #9 31 Sty 2010 21:28
    jamalek
    Poziom 11  

    po zwarciu styków prądowych iskrzy i świece się nagrzewają ale tylko wtedy kiedy stykam

    2
  • #10 31 Sty 2010 21:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 31 Sty 2010 21:35
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Zobacz czy przekaźnik ma zasilanie sterowania i sprawną cewkę.

    0
  • #12 31 Sty 2010 21:48
    jamalek
    Poziom 11  

    temperatura silnika jest w porządku a przekażnik ma zasilanie może to stacyjka cos psuje co wy na to ???

    1
  • #13 31 Sty 2010 21:50
    mistrz2000
    Poziom 13  

    Odłacz czujnik temperatury włacz zapłon i zobacz wtedy napiećie na świece pozdro.

    1
  • #14 31 Sty 2010 21:51
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Skoro jest zasilanie to sterownik nie steruje.
    Zrób jak pisz mistrz2000

    2
  • #15 31 Sty 2010 21:58
    jamalek
    Poziom 11  

    chodzi o czujnik temperatury płynu chłodzącego ? gdzie on dokładnie się znajduje a6 1.9 TDI 110 km typ silnika AVG

    1
  • #16 31 Sty 2010 22:05
    Sztomel
    Poziom 34  

    Czujnik w AVG jest dokładnie w tym samym miejscu co zaznaczony na fotce poniżej ale wątpię by była to jego przyczyna, musiałby przy obecnych temperaturach wskazywać powyżej +5*C na zimnym silniku by ECU nie sterowało przekaźnikiem świec, najlepiej odpiąć wtyczkę od sterownika silnika i zarówno wtyczkę jak i piny sterownika spryskać spray'em do złącz elektrycznych - chyba, że wiesz lub ktoś Ci poda, z którego pinu ECU wychodzi sygnał masy na przekaźnik świec żarowych, błędy z Vaga nie mają znaczenia przy czujniku G62 bo nawet gdyby ECU nie otrzymywał od niego sygnału to bierze wtedy wartość zastępczą przy której podaje zasilanie na świece, istotny jest podgląd jego wskazań w grupie 007, 4 pole od lewej :
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d1f36c49c501d311

    0
  • #17 31 Sty 2010 22:18
    jamalek
    Poziom 11  

    w jakim przedziale musza mieścić się te wskazania z VAG ???

    0
  • #18 31 Sty 2010 22:55
    Sztomel
    Poziom 34  

    jamalek napisał:
    w jakim przedziale musza mieścić się te wskazania z VAG ???


    przecież napisałem, że dla zupełnie wystudzonego silnika te wartości mają być zbliżone do temperatury otoczenia czyli takiej jaką podają w "Pogodzie" po Wiadomościach dla Twojego regionu lub jaką wskazuje Ci termometr temperatury zewnętrznej jeśli takowy masz za oknem w domu/mieszkaniu ;)

    1
  • #19 31 Sty 2010 23:02
    MRCZ
    Poziom 17  

    Wyjmij przekaźnik od świec zobacz gdzie przychodzą piny od cewki przekaźnika (będzie opis na przekaźniku) i sprawdź czy po przekręceniu zapłonu w gnieździe przekaźnika pojawia się napięcie. Masę masz ze stacyjki a plus se sterownika 42 pin. Może być przerwany obwód masy ze stacyjki, wtedy mierz napięcie do masy np. na kaście. Świece grzeją się tylko przez kilka sekund, więc wyjmij sobie czujnik temp. cieczy chłodzącej - wydłużysz czas grzania.

    0
  • #20 31 Sty 2010 23:26
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Pin 42 to przekaźnik systemowy, pin 50 to świece żarowe.
    Kabel zielono biały sterowanie masą.

    0
  • #21 01 Lut 2010 17:52
    MRCZ
    Poziom 17  

    romoo napisał:
    Pin 42 to przekaźnik systemowy, pin 50 to świece żarowe.
    Kabel zielono biały sterowanie masą.
    romoo, wszystko zależy z jakim silnikiem mamy do czynienia... ludzie się tu pocą a autor tematu do tej pory nie napisał...

    0
  • #22 01 Lut 2010 17:57
    Sztomel
    Poziom 34  

    MRCZ napisał:
    romoo, wszystko zależy z jakim silnikiem mamy do czynienia... ludzie się tu pocą a autor tematu do tej pory nie napisał...


    ależ napisał, chodzi o silnik AVG 110 KM TDI.

    0
  • #23 01 Lut 2010 18:35
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Silnik AVG pin 42 sterownika silnika podaje MASĘ na przekaźnik świec żarowych.
    MRCZ niezależnie od silnika sterownik zawsze podaje masę na przekaźnik świec żarowych.

    0
  • #24 01 Lut 2010 18:53
    MRCZ
    Poziom 17  

    Sztomel, trans-serwis wszystko się zgadza mój błąd... :wink:

    1