Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odnowienie starego komputera - Chłodzenie Durona 1300

14 Lut 2010 15:55 2740 9
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich!;)

Założyłem ten temat, aby rozjaśnić mój umysł. Otóż postanowiłem wyremontować stary komputer. Sprzęt jest dość stary, części zamówione w drodze. Będzie tutaj trochę overclockingu - tak myślę o ile w ogóle da się coś podkręcić – a jeżeli da, to także kwestia chłodzenia. Dodam z góry, że nie znam się na komputerach ani na elektronice i cała wiedza, jaką mam została zdobyta w ciągu ostatniego tygodnia podczas przeglądania internetu. Doam jeszcze, że idę po kosztach i nie opłaca mi się inwestować za bardzo w ten komputer. Traktuję to raczej bardziej jako naukę, aczkolwiek zależy mi na osiągnięciu jak najlepszych efektów ;]

OK, więc podstawą (niewymienialną, czyt: „wymień lepiej płytę główną” nie wchodzi w grę, mimo, że to byłoby najlepsze posunięcie)…. więc podstawą jest:

-płyta główna SOLTEK SL-JV75 VIA KT 133 (niestety bez A)

Aktualne wyposażenie komputera:
    -procesor Duron 700 MHz
    -320 MB SDRAM 133
    -GeForce 2
    -k. Muzyczna Creative Audio PCI
    -HDD 80 Gb 7200 RPM
    -HDD 15 Gb 7200 RPM
    -CD-Rom Lite-on LTR 52237S
    -DVD LG HL-SL DVD RAM
    - standardowy zasilacz 500W

Dodatkowo póki co w drodze jest:
    - 3x 256 Mb SD RAM 133 MHz
    - Procesor Duron 1400

mam zamiar jeszcze wymienić kartę graficzną (Radeon 9550?) oraz kartę muzyczną.

Płyta jest o tyle niewdzięczna, że z tego co słyszałem, rzadko komu udało się osiągnąć na FSB więcej niż 105 MHz przy mnożniku 12,5, aczkolwiek w instrukcji obsługi płyty głównej rzekomo jest możliwe osiągnięcie i 150.

Anyway od początku:

DOKŁADNA SPECYFIKACJA PŁYTY GŁÓWNEJ:

Processor (Socket A – socket 462)
    Cytat:
    -Supports AMD Athlon Thunerbird processors up to 1.0 GHZ or higher