Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 - brak ogrzewania w kabinie

sysunia2210 17 Lut 2010 13:37 18822 9
  • #1 17 Lut 2010 13:37
    sysunia2210
    Poziom 2  

    Witam. Więc w renault lagunie 2 2001 rok nie mam ogrzewania kabiny wyposażony samochód jest w klimatronik. Termostat jest dobry bo sprawdzałem, oba przewody do nagrzewnicy są gorące, wentylator działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać

  • Fibaro
  • #2 17 Lut 2010 20:02
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Kolego Laguna II to specyficzne autko jako że je posiadam to zrób jak ci napisze a więc zdemontuj panel klimatronika (najpierw popielniczkę następnie pociągnij panel karty odczep kostkę później panel klimatronika pociągnąć i odczepić 2 kostki ) założyć drugi panel od innej lali i cieszyć się z ogrzewania Sprawdźone !!! Na 99% silniczek się zawiesił Pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:

    dorzucę jeszcze http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=43326&hl=ogrzewanie a tu kolego rozwiązanie problemu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=26159

  • Fibaro
  • #3 17 Lut 2010 23:37
    sysunia2210
    Poziom 2  

    Dziękuje za radę. Spróbuje tak zrobić i dam znać czy działa.

  • #4 19 Lut 2010 15:46
    sysunia2210
    Poziom 2  

    Niestety nie zadziałało. Pojechałem do gościa co handluje częściami podmieniłem panel sterowania z innego samochodu i niestety nie zadziałało (brak nawiewu ciepłego powietrza). Proszę o kolejne pomysły i rady.

  • Fibaro
  • #5 06 Lis 2010 18:49
    Creepyss
    Poziom 10  

    Hej postanowiłem odświeżyć temat bo mam podobny problem.
    Kupiłem Lagunę 2003 rok i z lewej strony wszystkimi nawiewami dmuchało tylko zimne, a z prawej można było regulować (tylko że na max wydawało mi się że nie dmucha tak całkiem gorącym jak powinno). Lewa strona nie reagowała kompletnie na zmiany ustawień temp.

    Poszperałem w necie i dowiedziałem się o tym rozruszaniu silniczków mieszania powietrza. Wyjąłem panel odpiąłem zieloną wtyczkę i podawałem napięcie na kabelki od prawego i lewego silniczka.
    W przypadku lewego silnika czas kręcenia był dosyć krótki (kilka sekund) i silnik osiągał położenie końcowe (w obie strony) i zatrzymywał się.
    W przypadku prawego sytuacja zupełnie inna, mianowicie silnik może kręcić i kręcić, i kręcić, i końca nie widać, w obie strony.
    Zrobiłem tak dwa razy.
    Po pierwszym razie (krótsze podawanie napięcia) brak jakichkolwiek rezultatów.
    Po drugim razie (dłuższe podawanie napięcia) sytuacja odwrotna, z lewej dmucha tylko max gorące bez możliwości regulacji, z prawej strony letnie też bez regulacji.

    Jeśli chodzi o zmiany kierunków nawiewu i prędkość dmuchania to wszystko ok.

    Może ma ktoś jakiś pomysł?
    Zakładam że silniczki są sprawne bo je słychać jak ręcznie podaję napięcie. W czasie zmiany temp. zadanej na panelu nie słychać silników.
    Zakładam że czujniki temperatury sprawne, skoro przed zabiegiem rozruszania sytuacja była odwrotna.
    Może problem mechaniczny? Czy istnieje taka możliwość, jakieś klapki się pourywały czy co?
    Może awaria samego panela? Ale czy w tym przypadku po rozruszaniu silników mógłby się problem odwrócić, bez ingerencji w panel?

  • #6 06 Lis 2010 18:56
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To że silniczek jak sam zauważyłeś kręci i kręci to oznacza że tryby się w nim zmieliły, i nie może ruszyć klapy, silniczek do wymiany.

  • #7 06 Lis 2010 20:27
    Creepyss
    Poziom 10  

    Przemo9826 napisał:
    To że silniczek jak sam zauważyłeś kręci i kręci to oznacza że tryby się w nim zmieliły, i nie może ruszyć klapy, silniczek do wymiany.


    Zmielone tryby, to by tłumaczyło ciągłą pracę silnika, ale powinien on także kręcić jak zmieniam temp na panelu, a w ogóle go nie słychać. No i to jest tylko prawy.
    Jeszcze problem z lewej strony. Silnik wyraźnie się zatrzymuje podczas sterowania z zew. zasilania, ale z panelu w ogóle nie chodzi.

    Lewa strona działa. Po całkowitym odłączeniu panela i podłączeniu z powrotem lewy silnik reaguje na zmiany temp i słychać jak kręci, zmienia się temp dmuchanego powietrza.

    Jednak prawa strona dalej milczy, dmucha letnie i w ogóle nie słychać silniczka podczas sterowania z panela.

    Czy jest możliwość wymontowania prawego silniczka bez zdejmowania deski rozdzielczej?

  • #8 12 Lis 2010 13:27
    Creepyss
    Poziom 10  

    Przemo9826 napisał:
    To że silniczek jak sam zauważyłeś kręci i kręci to oznacza że tryby się w nim zmieliły, i nie może ruszyć klapy, silniczek do wymiany.


    Na forum laguny dowiedziałem się że jak silnik kręci cały czas to na 99% jest uszkodzona klapka. Chciałbym wiedzieć co jest bardziej prawdopodobne. Bo wymiana samego silnika nie jest taka ciężka, a żeby naprawić klapke to bo trzeba deskę i belkę demontować.
    Może ktoś ma podobne doświadczenia?

  • #9 07 Maj 2011 14:03
    Creepyss
    Poziom 10  

    Witam ponownie i powracam do tematu.
    Jako że zrobiło się ciepło to postanowiłem wrócić do naprawy klimatronika.

    Przypomne problem:
    Nie działa mieszanie powietrza z prawej strony po podłączeniu silniczka do baterii cały czas kręci.
    Autko oddałem do serwisu i tak jak podejrzewalem klapka połamana.
    Gościu wymienił klapkę i tu pojawia się problem bo twierdzi że silniczek dalej kręci bez przerwy, mówi że sprawdzał przed włożeniem silnika żeby się upewnić i nie połamać kolejnej klapki, dodam że przytrzymywał silniczek robiąc mu sztuczny opór symulując pozycję krańcową klapki i silnik się nie zatrzymuje.
    Sprawdzone na innym panelu i dalej to samo.

    Na tyle na ile się zdążyłem zorientować w temacie to cała elektronika jest w panelu, a silniki są podłączone do niego bezpośrednio bez zadnych dodatkowych urządzeń. Po podłączeniu panela silniczki są włączane najpierw w jedną potem w drugą strone i ustalane są położenia krańcowe.
    Facet twierdzi że musi wezwać elektryka bo to jest gdzies indziej problem.

    Wszystko inne działa bez zarzutu.

    I tu pytanie czy facet może mieć rację, czy probuje zarobić więcej pieniędzy?

  • #10 06 Gru 2012 23:02
    bearbig
    Poziom 11  

    Odgrzeję temat, sytuacja identyczna-połamana klapa ciepłego powietrza,silniczek nie zatrzymuje się,brak regulacji... drugi panel i ... bez zmian!! przewody sprawdzone, silnik sprawny,mało prawdopodobne żeby drugi panel był identycznie uszkodzony... może ktoś przerabiał problem?? z góry dziękuję za podpowiedzi...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME