Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrząd polonez gli schemat zasada działania

01 Mar 2010 18:05 13206 5
  • Poziom 12  
    Witam,zamierzam się zabrać do przeglądu ,wymiany paska rozrządu, ponieważ nie posiadam jeszcze książki sam naprawiam,bardzo bym prosił o jakiekolwiek opisy,skany,zdjęcia rozrządu,nawet jak ktoś ma zdjęcia samych wybebeszonych części,mniej więcej wiem jak to może wyglądać-ohv-wałek rozrządu na dole,blisko korbowego-napędzany krótkim paskiem zębatym,nie ma chyba żadnych napinaczy i rolek jak w zachodnich,krzywki napędzają zawory za pośrednictwem jakichś długich lasek-chciałbym zobaczyć jak to wygląda,zanim rozbiorę u siebie-ma ktoś jakieś zdjęcia?:) bardzo bym prosił-ten rozrząd to ma chyba same zalety-prostota konstrukcji..
    Moderowany przez robokop:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7769129&highlight=#7769129 Blokada pisania do czasu zapoznania się z regulaminem forum.

  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 30  
    Poszukaj ebooka w sieci i wszystko będzie jasne.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    Moge koledze podesłać adres do pobrania takiej ksiązki w pdf-ie ,bedzie miał kolega wszyskie informacje i odpowiedzi na swoje pytania. Pozdrawiam!
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Witam. Silnik 1500 lub 1600 wywodzi się od konstrukcji silnika 115C montowanego w FSO 125P.Z tym że w polonezach i niektórych nowszych FSO 125P zmieniono nieco układ smarowania i zapłonowy i wprowadzono zamiast łańcuszka pasek rozrządu. Powstało kilka odmian tego motoru a polonezy w zależności co miały przykręcone do kolektora ssącego oznaczano GLE - gaźnikowe, GLI z monowtryskiem najpierw ABIMEXA a potem BOSCHA, GSI były na wielopunkcie. Napęd wałka rozrządu był w nich taki sam. Operacja wymiany paska rozrządu nie jest zbyt trudna ani czasochłonna- jej czas w głównej mierze zależy jak szybko uda nam się odkręcić śrubę mocującą koło pasowe. Po zrzuceniu koła pasowego odkręcamy osłonę paska rozrządu i mamy dostęp do paska i kół rozrządu na kole nabite są cechy, które muszą się znajdować naprzeciw siebie a linia utworzona przez nie powinna przechodzić przez oś wału korbowego- mniejsze koło i oś wałka rozrządu większe koło.Pasek bez problemu schodzi z kół bez użycia jakichkolwiek narzędzi Założenie paska też nie wymaga żadnych narzędzi. Największy problem to odkręcenie śruby koła pasowego na wale korbowym. Sposób pierwszy (Barbarzyństwo ale skuteczne): niezbyt ostry przecinak i dobrze osadzony młotek- młotkujemy z całych sił i śruba puszcza. Sposób cywilizowany: klucz nasadowy bodajże 32 albo 36 ( nie pamiętam dobrze) kawał dobrej rury jako przedłużka. klocek pod tylne koło 5 bieg hamulec zaciągnięty na maxa a najlepiej druga osoba w samochodzie ,która naciska pedał hamulca, włazimy pod samochód i szarpiemy z całych sił za przedłużkę klucza. Jeśli sprzęgło jest w dobrym stanie to powinno się udać. Sposób trzeci. Odpinamy kable zapłonowe(lepiej wyjąć bezpiecznik pompy paliwa, albo odpiąć sterownik silnika) zakładamy klucz z przedłużką na śrubę, opieramy ją o element podłoża na którym samochód stoi, uruchamiamy na moment rozrusznik, który powinien wykonać robotę za nas. UWAGA - pod samochodem nikt nie powinien się wtedy znajdować, zwrócić uwagę w którą stronę kręci się wał, i mieć pewność ,że silnik nie zacznie pracować.
  • Poziom 15  
    podaj jkies lepsze dane rok i pojemnosc 99r 19d
    Rozrząd polonez gli schemat zasada działania
  • Poziom 14  
    Dzień dobry witam, a widzę że autor tematu nie odzywa się-ja poprosiłbym Kolegę
    RobertLodz09 oraz mortalbird- mnie akurat interesuje wersja gli 96,97 o informacje może e-book na maila?