Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FORD escort mk4 brak tylnego hamulca

celq 06 Mar 2010 09:50 7784 29
  • #1
    celq
    Level 10  
    Witam!
    Mam problem z tylnymi hamulcami, przód hamuje ostro a tył wcale. Odpowietrzanie nic nie daje, dodam ze samoregulatory działają poprawnie, nie wspomnę już o szczękach które są nowe. Sprawa wygląda tak, że siłowniki tylne wypierają dopiero gdy przód jest już w maksymalnym punkcie. Co o tym sądzicie?
  • #2
    pfal
    Level 13  
    Być może ciężko cylinderki chodzą?
  • #3
    celq
    Level 10  
    jest też tak ze przy odpowietrzaniu płyn bardzo pomału schodzi pedał opada pomału,zauważyłem także ze tłoczek wypycha bardzo pomału i po zablokowaniu na samoregulatorze cofa się trochę dalej. czy może być to spowodowane uszkodzeniem pompy?
  • #4
    suder
    Level 13  
    możliwe uszkodzenie korektora siły hamowania
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    celq
    Level 10  
    właściwie zastanawiałem się nad jedną sekcją pompy hamulcowej być może uszczelniacze sie skończyły, ale wyczytałem gdzieś na forach ze eskort ma system krzyżowy więc w tym przypadku nie hamowało by też przednie, a przednie koła hamują, więc?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tak kolego owik sprawdzałem przy zdjętym bębnie wypieranie siłownika.
  • #7
    pfal
    Level 13  
    A okładziny w dobrym stanie?(na pewno takie jak trzeba zamontowałeś)
    Jeśli tak to zapodaj nowe cylinderki + zestaw montażowy i powinno hulać.
  • #8
    celq
    Level 10  
    Okładziny nówki samoregulatory zapięte na początku zazębione bębny wchodzą bez problemu. to znaczy one łapią zaczynają hamować tylko bardzo późno tylko bardzo słabo. Nurtuje mnie to słabe ciśnienie przy odpowietrzaniu. Nadmienię ze tłoczki pracuja bo sprawdzałem na sucho, nie leją nic, tylko bardzo powoli wychodzą.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    celq
    Level 10  
    Dzięki za podpowiedzi biegnę to sprawdzić, postaram jak najszybciej zdać relacje z naprawy:D.
  • #11
    marek1977
    Level 33  
    A może bębny mają już za dużą średnicę?
  • #12
    celq
    Level 10  
    Bębny dobre. Wymontowałem pompę i zacznę od niej wymienię uszczelniacze. A w kwestii korektora siły hamowania to jest on rozbieralny da się jakoś sprawdzić??

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i dodam jeszcze ze to mk4 wersja cabrio.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    bandi21
    Level 30  
    Może samoregulator nie podstawia się po wciśnięciu pedału.Jak zakręcisz bębnem słychać ocieranie szczęk o bęben?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    celq
    Level 10  
    Witam!
    więc słucham kolego rbiesiada co to może być?? temat jest taki że przed moją ingerencją ogólną nie było wcale hamulców, ręczny nie trzymał wogóle bo nie było okładzin, po założeniu okładzin i oględzinach osprzętu stwierdziłem ze regulatory są sprawne zazębiają, siłowniki także suche nie leją i pracują. Więc co mogę jeszcze zrobić? pozdrawiam!

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ps. A czym się ta pompa różni od wszystkich innych pomp, dlaczego jest taka niezwykła?? pozdrawiam!
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    celq
    Level 10  
    Stary doskonale znam procedurę i tu nie jest problem z zapowietrzeniem, robiłem to wiem bo zajmuje się tym na co dzień płyn schodzi płynie z pól litra w ten sposób wylałem i nic objaw taki sam, kwestia jest taka ze słabo wypiera, wypiera dopiero na samym dole w momencie jak przody już trzeszczą :). Stwierdziłem także siła wyporu płynu przy jednym z poluzowanych przewodów przy pompie jest mniejsza( słabo wypychało płyn) stąd stwierdzeni ze to pompa. Dodam jeszcze że auto owe stało całą zime nie palone, nie jeżdżone pod chmurką zasypane śniegiem po szybę :D Pozdrawiam!

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przepraszam za moją wypowiedz ze może jakaś taka dziwna , ale nurtuje mnie ten problem i powiem ze nawet irytuje bo to jakiś osobliwa przypadłość
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    celq
    Level 10  
    Ogólnie to wygląda tak pedał jest wysoko tzn normalnie , przy naciśnięciu dochodzi do swojego jednego punktu i to niezależne od ilości wciśnięć, wygląda to bardzo naturalnie. jest może tuszkę sztywnawy ale pozatym...?
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    ftp.kowal
    Level 36  
    a próbowałeś przestawiać na kolektorze i z tego co mi wiadomo tylne hamulce maja właśnie później brać a gdy nie masz żadnego ciężaru w samochodzie one praktycznie nie będą się załączać kolektor zwiększa ciśnienie na cylinderkach gdy w samochodzie jest więcej osób przez co tylne zawieszenie jest bardziej przygniecione i sprężyna od kolektora jest bardziej naciągnięta
  • #23
    celq
    Level 10  
    W ten sposób kolego że podnoszę auto ktoś wciska hamulec a ja obracam tylnymi kołami to chyba nie trudne? tzn kolego ftp.kowal naturalnym jest ze jak jade sam samochodem to mi nie bedą hamować tylne hamulce bo nie muszą? czyli jednym słowem tylne hamulce nie są potrzebne widzę :D . a jeszcze jedno pytanko to mi pomoże najbardziej, czy escort ma system hamulcowy krzyżowy? z góry dziękuje i pozdrawiam!
  • #24
    ftp.kowal
    Level 36  
    nie to ze są nie potrzebne po prostu nie muszą być tak mocne a jak nie chcesz wierzyć wkręć manometr w miejsce odpowietrznika i sprawdzaj jakie jest ciśnienie w danym momencie gdy będzie on podniesiony i gdy będzie stal na kołach na pewno Ci się zmieni tak samo niech usiądzie jeszcze kilka osób z tylu i tez ciśnienie będzie większe wiec jak coś przestaw na kolektorze tylko teraz jakie ciśnienie ma być na tylnych cylinderkach bez obciążenia o ile dobrze pamiętam ten temat był gdzieś poruszany na elektrodzie
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    User removed account
    User removed account  
  • #27
    celq
    Level 10  
    Nic trudno sam będę musiał dojść dlaczego tak się dzieje. Za wszystkie sugestie dziękuje, jak rozwiąże problem to się odezwę. pozdrawiam!
  • #28
    komar50
    Level 11  
    I co kolego doszedłeś do tego co jest przyczyna?? Bo jak mam dokładnie ten sam problem w fieście mk4. Przód brzytwa a tył nawet na mokrej trawie nie zablokuje kół. i jest dokładnie tak samo ze na oko widać że jest różne ciśnienie na tylnych cylinderkach
  • #29
    senseir
    Level 1  
    celq wrote:
    Nic trudno sam będę musiał dojść dlaczego tak się dzieje. Za wszystkie sugestie dziękuje, jak rozwiąże problem to się odezwę. pozdrawiam!

    Witam!
    Mam ten sam problem, czy może udało CI się wymyślić powód? Byłbym bardzo wdzięczny za info:)
  • #30
    PP*
    Level 9  
    mam podobny problem z fiatem tipo po wymianie tylnego przewodu hamulcowego który został uszkodzony nie działają mi tylne hamulce jest zauważalne niskie ciśnienie przy odpowietrzaniu najprawdopodobnie zablokował się korektor siły hamowania i nie puszcza odpowiedniego ciśnienia