Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 98r kombi problem z immobilizerem

18 Mar 2010 07:18 5238 5
  • Poziom 13  
    Witam kolegów forumowiczów.
    Wczoraj po wymianie bezpiecznika od świateł mijania, przestał działać immobilizer. Co może być przyczyną, czy on sam z siebie może się rozkodować? Posiadam dwa kluczyki do niego (dwa czarne) i na obu jest identyczna reakcja, po przekręceniu zapłonu, szybko mruga dioda od immo a po około 30 sekundach wyświetla kod 32. Proszę was o jakąkolwiek pomoc i sugestie. Co mógłbym sprawdzić? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

    PS. czy w tym modelu auta immobilizer jest jako oddzielna skrzynka, czy jest zespolony z komputerem auta?
  • Poziom 42  
    Zapomnij o "obejściu" immo, bo ani miejsce ani umiejętności.....
    Ten bezpiecznik zapasowy który wymieniłeś skąd go wziąłeś, nie wyjąłeś go czasem z innego miejsca?
    Posprawdzaj wszystkie bezpieczniki
  • Poziom 13  
    Co do umiejętności więc pracuje w firmie zajmującej się produkcją kontroli dostępu (czytniki kart, zamki szyfrowe) które głównie pracują na układach odczytu kart typu HTRC110 więc jakieś tam posiadam. Ale dobrze jest wiedzieć gdzie znajduje się układ immobilizera. Podstawy elektroniki znam :).Ale dzięki za chęci i ewentualne jakieś inne sugestie.
  • Poziom 42  
    Jeśli dalej twierdzisz, że to po wymianie bezpiecznika to mimo wszystko skup się na sprawdzeniu wszystkich i posprawdzaj nawet te puste czy ich tam nie trzeba
  • Poziom 13  
    Więc bezpiecznik do świateł włożyłem nowy (nie z miejsca obok) bezpieczniki wszystkie pozostałem sprawdziłem nie są przepalone. Czy nie jest tam gdzieś przypadkiem wpięty moduł od rozpoznawania transpondera z kluczyka??, czy on np nie mógł się wypiać podczas otwierania tej szufladki z bezpiecznikami??
  • Poziom 13  
    Problem rozwiazany
    Wina leżała po stronie bezpiecznikow pod kierownicą, podczas otwierania szuflady z bezpiecznikami odłaczył się zielony przewód który jest za bezpiecznikami który podaje zasilanie po zapłonie na wiekszość elementów. po odłaczeniu tego przwodu objawy są identyczne jak wprzypadku uszkodzenia immobilizera.
    dziekuje za porady i pozdrawiam.

    PS prosił bym moderatora o zamkniecie tematu nie wiem jak to sie robi