Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo mk3 czujnik obecnosci pasazera, airbag

darekk_1 18 Apr 2010 21:52 12739 10
Tespol
  • #1
    darekk_1
    Level 11  
    Witam

    Od pewnego czasu miga mi kod blyskowy 16. Sprawdzilem i oznacza to problem z mata- czujnikiem obecnosci pasazera. Przegladalem forum i nie znalazlem konkretnych informacji jak sprawdzic ten czujnik. Namierzylem odpowiednie przewody i wtyczke pod fotelem. Wpiecie i wypiecie oraz popsikanie wd40 nic nie poprawilo. Mierzylem opornosc na roznych stykach(sa 4 styki), ale nie znam odpowiednich wartosci. Jesli ktos moglby udzielic konkretnych informacji jak sprawdzic ten czujnik to prosze o pomoc w mojej sprawie.

    Samochod to Ford Mondeo mk3, model przed liftingiem.

    Dodatkowo chcialem sie dowiedziec odnosnie sterownikow airbag do tego auta. Na allegro mozna bez problemu dokupic taki sterownik, lecz roznia sie one jedna np.
    BH CD132
    BG CD132
    BF CD132
    BE CD132

    Czy ma to jakies szczegolne znaczenie _

    Pozdrwiam
  • Tespol
  • #2
    Andiv
    Level 32  
    Mierz dalej.. przy odrobinie szczęścia (pecha) wywalisz tym multimetrem boczną poduche. Tam nie ma nic do mierzenia, nie licząc drutów do sterownika. Sam nie zrobisz trzeba mieć sprzęt.
  • Tespol
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    darekk_1
    Level 11  
    Andiv wrote:
    Mierz dalej.. przy odrobinie szczęścia (pecha) wywalisz tym multimetrem boczną poduche. Tam nie ma nic do mierzenia, nie licząc drutów do sterownika. Sam nie zrobisz trzeba mieć sprzęt.


    Poduszka boczna jest na innej wtyczce, wiec nie widze tu podstaw do wywalenia poduchy.

    Odnosnie drugiej czesci odpowiedzi to jak wyglada naprawa takiej maty _
  • #5
    Andiv
    Level 32  
    Może i prąd z miernika jest znikomy mimo wszystko widziałem na własne oczy jak facet na szkoleniu odpalał poduche właśnie multimetrem...

    Co do maty - nie naprawia się. Je sie wymienia, ewentualnie wstawia emulator. Tyle w temacie.
  • #6
    darekk_1
    Level 11  
    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Sterownik airbag wywala blad maty, natomiast gdy ktos usiadzie na miejscu pasazera to mimo to slychac dzwiek przypominajacy o niezapieciu pasow, wiec teoretycznie mata daje informacje o zajetosci fotela.
  • #7
    Meteor80
    Level 15  
    Można zastosować emulator maty, choć faktycznie to dziwne że sygnalizuje zajęcie fotela.
    A możesz sprawdzić podłączając zamiennie maty: prawy fotel z lewej strony lewy z prawej i odczytać błędy.
    Co do poduszek to chyba w Fordzie są odpalane napięciem zmiennym i dosyć wysokim (około 30V) więc miernikiem nie odpalisz.
  • #8
    darekk_1
    Level 11  
    Meteor80 wrote:
    Można zastosować emulator maty, choć faktycznie to dziwne że sygnalizuje zajęcie fotela.
    A możesz sprawdzić podłączając zamiennie maty: prawy fotel z lewej strony lewy z prawej i odczytać błędy.
    Co do poduszek to chyba w Fordzie są odpalane napięciem zmiennym i dosyć wysokim (około 30V) więc miernikiem nie odpalisz.



    W fotelu kierowcy nie montowano maty. Co do emulatora maty to przegladalem allegro i do Forda nie widzialem. sa do BMW, VW, Mazdy ale do Forda nie ma.
  • #9
    tyszek
    Level 17  
    Witam,
    Mam podobny problem, na allegro znalazłem jakąś firmę co oferuje wyrejestrowanie tej maty z układu poduszki. że będzie myślał że jest pasażer nawet jak by go nie było. Co prawda większy koszt naprawy w przypadku nieuzasadnionego wybuchu ale może życie ocalić komuś.

    Ja ze swojej strony mam pytanie czy w mondeo MK3 z 2001 roku są poduszki jedno czy dwustopniowe??
    Gdzie można kupić taką matę w internecie albo w okolicach warszawy??
    I jaki mw jest jej cena??
  • #10
    darekk_1
    Level 11  
    tyszek wrote:
    Witam,
    Mam podobny problem, na allegro znalazłem jakąś firmę co oferuje wyrejestrowanie tej maty z układu poduszki. że będzie myślał że jest pasażer nawet jak by go nie było. Co prawda większy koszt naprawy w przypadku nieuzasadnionego wybuchu ale może życie ocalić komuś.

    Ja ze swojej strony mam pytanie czy w mondeo MK3 z 2001 roku są poduszki jedno czy dwustopniowe??
    Gdzie można kupić taką matę w internecie albo w okolicach warszawy??
    I jaki mw jest jej cena??



    ja rozwiazalem ten problem w inny sposob. Zakupilem sensor airbag z modelu po faceliftingu czyli po drugiej polowie 2003. Wazne, aby ilosc poduszek sie zgadzala. Jak wiadomo po 2003 zrezygnowano z maty, ale wtedy w razie wypadku wybuchaja dwie poduszki, nawet jak nie ma pasazera. Podlaczamy nowy modul, a nastepnie pod siedzeniem pasazera odlaczamy wtyczke od zapiecia pasa pasazera oraz wtyczke od maty. W siedzeniu kierowcy rowniez wypinamy wtyczke od czujnika zapiecia pasa oraz wypinamy czujnik polozenia fotela kierowcy.

    Po tej przerobce system airbag nie rozni sie niczym od modeli po liftingu.
    Ja za sensor dalem 80zł, z rozbieranego auta.


    Co do pytania to w mk3 wszystkie mialy poduszki dwustopniowe. Maty siedzenia szukalem ale dostanie sprawnej uzywki graniczy z cudem, a nowa kosztuje kupe kasy.
  • #11
    RAFIkSierra
    Level 11  
    Czy ktoś z wcześniej rozbierających byłby w stanie udzielić mi informacji, które złącze w multiwtyczce jest od tej maty? Mam ten sam problem co powyżej (16) i będę musiał do tego podejść, ale niekoniecznie będę musiał robić doktorat jak poratujecie mnie w/w informacją. Z góry dziękuję.