Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toledo V5 AGZ głośne stukanie z silnika

DzieX 08 Maj 2010 14:18 8935 11
  • #1 08 Maj 2010 14:18
    DzieX
    Poziom 12  

    Witam,

    Mam problem ze swoim autem - Seat Toledo V5 (10V AGZ) rocznik 2000. Zaparkowałem auto po powrocie, jednak wróciłem się i po ponownym odpaleniu przywitało mnie łomotanie w silniku. Na VAGu dostałem błąd:

    Cytat:
    515 Czujnik Halla -G 40
    zwarcie do masy


    Czujnik wymieniony, ale objawy dalej takie same. Myślę dość intensywnie o tym że rozrząd mógł się przestawić (auto bliżej zimy miało mieć wymieniony rozrząd). Brakuje mu kompletnie mocy. Nie wkręca się na obroty. Sprawdzałem iskrę - cewka podaje na wszystkie cylindry, jednak po odpięciu dwóch górnych (które są na tym samym wałku) brak jest reakcji silnika - chodzi jak chodził. Dźwięk z silnika nie jest metaliczny, tylko coś bardziej podchodzącego pod "kompresję". Auto ma bardzo bogate spaliny (czuć paliwo) - wcześniej tego nie było. Podejrzewam, że jeden wałek (górny stojąc przodem do auta) się przestawił.
    Czy ktoś miał coś podobnego i może pomóc?

    0 11
  • #2 08 Maj 2010 14:47
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Jeśli sam nie potrafisz sprawdzić czegokolwiek ,cóż dadzą ci porady.:?:

    0
  • #3 08 Maj 2010 14:51
    DzieX
    Poziom 12  

    O czym Ty piszesz?

    1
  • #4 08 Maj 2010 15:08
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    O tym czy jesteś w stanie sam sprawdzić rozrząd, bo na razie to wymieniłeś czujnik,nie zajrzałeś do zaworów ,zaraz tu posypią się propozycje zdejmowania głowicy.

    0
  • #5 08 Maj 2010 15:17
    DzieX
    Poziom 12  

    Nie jestem w stanie bo rozrząd w tym silniku jest po stronie skrzyni biegów. Należałoby spuścić olej i to rozkręcać. Nie chce tego robić ponieważ auto i tak pójdzie do mechanika. Problem w tym, że mechaników którzy widzieli ten silnik jest u mnie mało, a takich którzy potrafią go naprawić jeszcze mniej. Nawet w ASO Seata musiałem z nimi dyskutować żeby w końcu zajrzeli do schematów i zobaczyli co to za silnik.

    Nie oczekuję że ktoś m naprawi auto przez internet, pytam jedynie czy ktoś miał podobny przypadek i mógłby o tym napisać. Ew. nakierować, bo wersji co jest nie tak jest już kilka. Chciałem wiedzieć na jakie koszta mam się szykować, bo rozrząd na podwójnym łańcuchu + 2 prowadnice, 2 napinacze i 4ry zębatki nie jest tani (tylko niektóre części mają zamienniki). Ceny ew. robocizny mniej więcej znam.

    Co do zaworów to można je sprawdzić bez zdejmowania głowicy - zmierzyć kompresję.

    Pytanie czy zwarcie do masy czujnika G-40 oznacza właśnie ten rozrząd? Bo na chłopski rozum, zwarcie to jedno, a zły odczyt (przestawienie wałka rozrządu) to drugie.

    1
  • #6 08 Maj 2010 18:59
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Rozrząd:?:-gdy wszystko było sprawne -jakieś szumy ,tarcie od tej strony się pojawiały, jeśli nie,ja bym tego nie ruszał.Łańcuch to nie pasek aby mógł przeskoczyć .jeśli już to ścięcie klina na którymś wałku,lecz wtedy na wszystkich byłaby zła praca.To wszystko na forum.Ten silnik jak każdy inny tylko rozrząd od tyłu.Więcej kosztuje naprawa.Głowica- nowa ok,3tyś,zł.Możesz sam zajrzeć pod pokrywę.

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Maj 2010 20:21
    Megawe
    Poziom 29  

    Nie pal tego silnika bo prawdopodobnie uszkodzony jest napinacz i łyżwa.
    Są dwa rodzaje napinaczy i ślizgów do górnego łańcucha.
    Nie zakładaj ślizgu z cienkiej blachy pokrytej plastikiem i napinacza bez sprężyny.

    Toledo V5 AGZ głośne stukanie z silnika

    3
  • #8 09 Maj 2010 00:15
    DzieX
    Poziom 12  

    Sugerujesz wymianę całości czy tylko uszkodzonych elementów? Co do prowadnic to znalazłem SWAGa. Koleś mówił, że to w zasadzie oryginał. Najgorzej z zębatkami bo tylko w ASO. Dzięki za fotę, ja mam tylko rysunek techniczny.

    @syczylyjczyk
    Głowica głowicą, wolałbym drugi silnik kupić, ale mam nadzieje że nic jej nie jest. Co do klina to właśnie źle pracują dwa górne cylindry, które są na jednym wałku.

    0
  • #9 09 Maj 2010 00:31
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A może tak zerknąć w schemat i zobaczyć czemu brak zasilania na czujnik, czytaj gdzie się przetarł przewód...
    Ale lepiej remont robić.

    1
  • Pomocny post
    #10 09 Maj 2010 10:53
    Megawe
    Poziom 29  

    Dwa razy robiliśmy silnik VR6, powodem awarii były usterki napięcia górnego łańcucha rozrządu. W obu przypadkach odpadł plastikowy ślizg, który był przymocowany do blaszanej łyżwy. W tej wersji napinacz jest bez sprężyny.
    Po naprawie zakładamy ślizg w całości wykonany z plastiku (taki jak na foto)
    i napinacz do niego,który ma spręzynę wewnątrz i inną długość. Nie pamiętam czy jest dłuższy czy krótszy.
    Zębatek nie trzeba wymieniać, są trwałe.

    0
  • #11 09 Maj 2010 12:43
    DzieX
    Poziom 12  

    Pawel wawa napisał:
    A może tak zerknąć w schemat i zobaczyć czemu brak zasilania na czujnik, czytaj gdzie się przetarł przewód...
    Ale lepiej remont robić.


    Kolego, elektryka była nie ruszana. Zerknij tutaj i zobacz że ten błąd to niekoniecznie elektryka. Dziś skoczę pomierzyć napięcia, ale wykluczałbym to.


    Co do zębatek, to słyszałem, że wyrabiają się razem z łańcuchem i po założeniu nowego łańcucha na starą zębatkę po kilku tys. km robi się z łańcucha to samo co przed zmianą (zębatki go wyciągają).

    0
  • #12 27 Maj 2010 23:04
    DzieX
    Poziom 12  

    Dzięki wszystkim za pomoc. Powodem całego zamieszania był przestawiony o 2 ząbki rozrząd. Na szczęście głowica ocalała. Rozrząd zmieniony. Przy okazji też sprzęgło. Przyczyna całego zamieszania:

    Toledo V5 AGZ głośne stukanie z silnika

    Jeszcze raz dzięki wszystkim a szczególnie Megawe. Stosowne "pomógł" zostało wciśnięte. Temat zamykam i zostawiam dla potomnych.

    0