Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uszkodzony zasilacz do laptopa?.

ja_56 05 Jul 2010 04:30 4161 3
    ja_56
    Level 1  
    Witam, jestem tu nowa, nie znam się na elektronice, przepraszam jeśli pomyliłam temat.

Mam problem z zasilaczem do laptopa. Na samym końcu, gdzie odchodzi do komputera, kabel grzeje się.. Jeśli się go lekko zegnie, nie ładuje komputera. Poszłam do naprawy, ale kazali przynieśc mi i laptop żeby sprawdzic wejście i zasilacz, jednak to rozwiązanie nie bardzo mi się podoba.. Co jest przyczyną nagrzewania się ?
    Pozdrawiam.
    SP8JZ
    Level 33  
    I co Ci powiedzieli? Najprawdopodobniej pęknięty jest kabel i trzeba wymienić wtyczkę, ale jeśli nie zobaczę to gwarancji nie dam. Jeśli urwane jest gniazdo, to bezpieczna wymiana tylko przez kogoś kto się tym zajmuje. Trzecia możliwość: korozja. Duży prąd powoduje, że robi się ciepło może być?
    Quarz
    Level 43  
    Witam,
    ja_56 wrote:
    Witam, jestem tu nowa, nie znam się na elektronice, przepraszam jeśli pomyliłam temat.

Mam problem z zasilaczem do laptopa. Na samym końcu, gdzie odchodzi do komputera, kabel grzeje się.. Jeśli się go lekko zegnie, nie ładuje komputera. Poszłam do naprawy, ale kazali przynieść mi i laptop żeby sprawdzić wejście i zasilacz, jednak to rozwiązanie nie bardzo mi się podoba.
    i słusznie, postąpiłbym identycznie - bez założenia "Szkiełka Mędrca" i popatrzenia na 'miejsce bółu' nie ma diagnozy - a rzeczonych wtyczek od lapkowych zasilaczy naprawiłem już 'na kopy', więc mogę stwierdzić, że w wielu przypadkach za taki stan rzeczy winni są sami ich użytkownicy, którzy owijają przewód na obudowie zasilacza zginając przy tym wtyczkę, zginają też przewód przy samej - prostej - wtyczce, itp.

ja_56 wrote:
    Co jest przyczyną nagrzewania się ?