Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus 1.8 16V za wysokie obroty po włączeniu klimatyzacji

romeczek7 18 Wrz 2010 08:03 2829 8
  • #1 18 Wrz 2010 08:03
    romeczek7
    Poziom 9  

    Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie, otóż mój Focus MK I 1.8 16V ZETEC-E po włączeniu klimatyzacji, podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła podwyższa sobie obroty tzn kiedy samochód toczy się, obroty jałowe wzrastają nawet do 1500, nie ma hamowania silnikiem i traci znacznie moc. Obroty czasem normują się dopiero po całkowitym zatrzymaniu a czasem zostają na 1200 czy 1500obr. Dzieje się tak tylko przy włączonej klimatyzacji!!! Jeśli już był taki temat to poproszę o link ja niestety nie mogłem znaleźć ani tu ani na fordklubpolska.pl. ZETETC-SE 1.6 16V Cierpiał na za niskie obroty (wina oprogramowania), a mój za wysokie. Proszę poradźcie coś, bo po podłączeniu do kompa w serwisie żadnych błędów nie zaleziono i usłyszałem sławne: "ten typ tak ma". Odma cała nowa, nie stwierdzono łapania lewego powietrza. Zawór dodatkowego powietrza nowy oryginał również pracuje prawidłowo. Założyłem taki sam temat na forum Forda, ale tam jedyną podpowiedź jaką uzyskałem było wymiana sprzęgła sprężarki, ale ja raczej stawiałbym na elektrykę.

  • #2 18 Wrz 2010 10:19
    misiozol
    Poziom 29  

    Klima dziala ? Leci zimne powietrze ?

  • #3 18 Wrz 2010 14:13
    romeczek7
    Poziom 9  

    Klima działa bardzo dobrze, potrafi zejść do 2 stopni (mierzone w wylotach powietrza). Utrzymuje temperaturę.

  • #4 18 Wrz 2010 19:49
    wicia.w
    Poziom 12  

    do sprawdzenia napięcie na czujniku położenia przepustnicy jak jest zamknięta plus zobacz czy wszystko ok z czujnikiem od wspomagania .

  • #5 18 Wrz 2010 21:28
    romeczek7
    Poziom 9  

    Czujnik położenia przepustnicy mam nowy CTS Forda sprawdzony 0.8V na zamkniętej - OK. Czujnik od wspomagania nie wiem jak sprawdzić, żeby być w 100% pewnym.

  • #6 20 Wrz 2010 19:14
    wicia.w
    Poziom 12  

    jest to zwykły styk który w zależności od ciśnienia w układzie zwiera lub rozwiera styki co powoduje zwiększenie obrotów silnika .A jeśli chodzi o tps to ważny jest też parametr najniższe napięcie zamknięcia przepustnicy bo może być inne nisz aktualne jakie podaje sam czujnik, i spróbuj zrobić reset kompa jeśli nie robiłeś go po wymianie czujnika tps.

  • #7 20 Wrz 2010 21:16
    romeczek7
    Poziom 9  

    Czujnik od PSP (wspomaganie) zwiera i rozwiera kiedy trzeba, nawet styki nie są zabrudzone wg mnie działa jak należy. Reset zrobiony i doszła nowa przypadłość jak wciskam sprzęgło podczas jazdy przy zmianie biegu to obroty podskakują o jedną kreskę (z 3000 do 3200) i dopiero opadają. Przy TPS mierzone napięcie przy zamkniętej przepustnicy 0.76V.

  • #9 21 Wrz 2010 07:17
    romeczek7
    Poziom 9  

    Zawór powietrza dodatkowego jest nowy Forda.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME