Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świecące kontrolki ABS po wymianie klocków Laguna 2

01 Paź 2010 10:51 12958 19
  • Poziom 9  
    Wymieniłem 4 tygodnie temu klocki i tarcze z przodu w mojej Lagunie. Mam wrażenie, że samochód hamuje dużo słabiej niż na starych klockach i tarczach. Po przejechaniu ok 500 km zaświeciły się kontrolki ABS,ESP, hamulec ręczny i SERV.
    Po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy, by rozbłysnąć ponownie różnie albo zaraz po odpaleniu albo np po przejechaniu 5 czy 25 km.
    Hamulce były odpowietrzane 3 razy, hamowanie poprawiło się ale nie do końca. Przed wymianą na gwałtowne naciśnięcie hamulca samochód reagował ostro, obecnie nawet gwałtowne naciśnięcie pedału hamulca nie powoduje tego efektu.
  • Poziom 9  
    Prawdopodobnie przy wymianie klocków uszkodziłeś któryś w przewodów bądź czujnik abs. Podepnij ją pod komputer i zobaczysz w czym leży problem
  • Poziom 28  
    Dlaczego odpowietrzałeś układ po wymianie klocków?
  • Poziom 9  
    W zasadzie nie powinno się odpowietrzać nigdzie nie było żadnego wycieku płynu, wymieniałem klocki wiele razy przy różnych samochodach ale pierwszy raz spotkałem się z tym że po wymianie hamulce zachowywały się tak jakby był zapowietrzony układ hamulcowy tzn pedał hamulca po wciśnięciu wpadał praktycznie do podłogi i efekt hamowania był mizerny, natomiast twardniał po ponownych naciśnięciach.
    Co do przewodów od ABS-u sprawdzałem je (i czyściłem) i są ok.
    Ostatnio kontrolki zapalają się tylko przy dłuższych trasach ok 30km, podczas krótkich przejazdów jest wszystko ok (choć hamulec nie reaguje tak jak powinien raz jest bardziej twardy raz mniej).
    Mam uszkodzoną poduszkę silnika a właściwie poduszkę od strony skrzyni,oraz wymieniałem przegub z prawej strony - może to przyczyniać się do włączania kontrolek ABS ???
  • Poziom 35  
    Podepnij wreszcie pod CLIPA,i zwróć uwagę na prawe koło.
  • Poziom 28  
    Czy przy odpowietrzaniu w układzie było powietrze? Jeśli tak, to w którym obwodzie. Jeśli nie, to może problem jest w pompie hamulcowej? Ewentualnie "puchnie" któryś z przewodów elastycznych.
  • Poziom 9  
    Dlaczego zwrócić uwagę na prawe koło??
    Jeśli chodzi o powietrze w układzie to w zasadzie specjalnie zauważalnych bąbelków nie było. Wyczytałem w książce o lagunie że należy odpowietrzać koła w następującej kolejności PT,LT,LP,PP. Tak też zrobiłem chociaż zwykle LP powinno chyba być ostatnie.
  • Poziom 12  
    Witam
    Jeżeli wymieniałeś przegub to zwróć uwagę na ten pierścień z ząbkami (liczba zębów chyba 48) i odległość między nim a czujnikiem.
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    wicher84 napisał:
    Witam
    Jeżeli wymieniałeś przegub to zwróć uwagę na ten pierścień z ząbkami (liczba zębów chyba 48) i odległość między nim a czujnikiem.
    Pozdrawiam


    W lagunie 2 nie ma wieńca ABS lecz jest pierścień magnetyczny w łożysku.

    Podepnij pod Clipa, sprawdź na którym kole jest defekt, zrób kontrolę pierścienia ABS, na prawą stronę masz zwrócić uwagę bo tam półoś wyciągałeś, mogłeś coś uszkodzić.

    Co do hamulców, zdejmij zaciski wsadź kogoś do samochodu niech pompuje pedałem a Ty obserwuj jak wysuwa się tłoczek.
  • Poziom 35  
    Przemo9826 napisał:


    Co do hamulców, zdejmij zaciski wsadź kogoś do samochodu niech pompuje pedałem a Ty obserwuj jak wysuwa się tłoczek.


    Daj spokój będą biegać za tłoczyskami bo uciekają po podłodze,to nie duży fiat na tych hamulcach nie jeden poległ.

    A nawet nie wiemy czy po oczyszczeniu tarcz (bo to chyba zrobił)przedmuchał powietrzem magnesy na łożysku
  • Poziom 12  
    No a jak zapowietrzyła sie pompa od ABS to tylko clip :/
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    actron napisał:
    No a jak zapowietrzyła sie pompa od ABS to tylko clip :/


    A kto Ci to powiedział? Nie potrzeba żadnego Clipa.
  • Poziom 35  
    Czemu nie?będzie mógł od razu zapytać co to AFU :lol:
  • Poziom 9  
    ..."A nawet nie wiemy czy po oczyszczeniu tarcz (bo to chyba zrobił)przedmuchał powietrzem magnesy na łożysku"...

    Wyczyściłem, przedmuchałem i na razie jest ok, byłem w Poznaniu (440km trasy) i wszystko ok. Chyba koniec moich problemów. Dzięki za porady.
  • Poziom 9  
    Przepraszam że odświeżam temat ale mam podobny problem z tym że w moim przypadku wymieniłem całą piastę w prawym tylnim kole , w starej łożyska zaczęły hałasować.
    No i właśnie od tego momentu zaczęła mi świecić kontrolka ABS, dziwne bo kiedy jadę wolno przestaje sygnalizować problem.
    Wyczytałem wyżej że jak ktoś pisał że może czujnik lub przewód mógłbyć uszkodzony lub źle podpięty w czasie wymiany całej piasty .

    Zaznaczę tylko że to druga wymiana piasty w tym prawym tylnim kole i tylko w tym była wymieniana. Pytacie czemu wyminiłem drugi raz w tym samym kole piastę , odpowiem ponieważ w pierwszej łożyska też nie były za dobre co się dało słyszać .
    No ale do tematu, po wymianie pierwszej nie było żadnych świecących kontrolek, dopiero teraz świeci .

    Więc może wystarczy na nowo zerknąć bo nawet sobie przypominam że były tam jakieś styki .

    Proszę o ewentualne sugestie :D
  • Poziom 35  
    Piasty "nowe"prosto ze szrotu??
  • Poziom 9  
    Wiem że to trochę nie na temat bo nic nowego nie wniesie to do tematu.
    Kiedyś też miałem kłopot z łożyskiem, wymieniałem co pół roku okazało się że samochód był trafiony z boku i była skrzywiona (kilka mm) tylna belka i łożysko leciało w pół roku.
  • Poziom 35  
    markucjusz napisał:
    Wiem że to trochę nie na temat bo nic nowego nie wniesie to do tematu.
    Kiedyś też miałem kłopot z łożyskiem, wymieniałem co pół roku okazało się że samochód był trafiony z boku i była skrzywiona (kilka mm) tylna belka i łożysko leciało w pół roku.


    To akurat w temacie,i bardzo prawdopodobna p r z y c z y n a ,obok uszkodzonych silent bloków,ale to nie da błędów ABS(przynajmniej do pewnego momentu)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak jak Jurek napisał, ma to wpływ na łożysko. Auto na geometrię i sprawdzić kąty tylnych kół.

    Co do ABS, na tarczy jest magnetyczny pierścień ABS, zapewne przy wyciskaniu łożyska został uszkodzony.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za Wasze wskazówki :D

    Piasta a właściwie dwie tylne piasty dostałem od kolego który wymieniał całą tylną belkę z wszystkim dosłownie, znajomy ma identyczną Lagunę .
    Także żadne łożyska nie były wybijane, po prostu szysbko i sprawnie wymieniłem całą piastę. Pech chciał ze jedna była już trochę chybiona więc nie wahając się długo wymieniłem na następną która spisuje się OK.
    Tyle tylko ze nie przykładałem zbytniej uwagi na styki i prawdopodobie coś nie łączy stąd świeci się kontrolka ABS.