Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.9 sdi '99 - Wymiana rozrządu

01 Lis 2010 11:02 31519 12
  • Poziom 17  
    Witam
    Mam do wymiany rozrząd w IBIZIE 1999 ROK (PRZED liftem). Silnik to 1.9 sdi. Może ktoś ma jakieś instrukcje jak wymieniąc? Gdzie sa znaki itd? Czy po wymianie należy ustawiać kąt wtrysku itd?
  • Poziom 30  
    Na wale masz 0 lub kreskę wziernik na skrzyni biegów,na wałku rozrządu pod pokrywą zaworów z tyłu blokada płaskownik i na pompie wiertło lub trzpień 15mm.
  • Poziom 34  
    Kolega Ptaszek1975 dobrze mówi. Nad sprzęgłem powinieneś mieć zaślepkę odkręć ja i zobaczysz wskaźnik, który ma się zgrywać ze znakiem na sprzęgle to będzie zero lub nacięcie. Ja dopisze jeszcze żebyś poluzował koło wałka rozrządu wtedy będziesz miał możliwość dobrego napięcia paska.
  • Poziom 30  
    ftp.kowal napisał:
    Kolega Ptaszek1975 dobrze mówi. Nad sprzęgłem powinieneś mieć zaślepkę odkręć ja i zobaczysz wskaźnik, który ma się zgrywać ze znakiem na sprzęgle to będzie zero lub nacięcie. Ja dopisze jeszcze żebyś poluzował koło wałka rozrządu wtedy będziesz miał możliwość dobrego napięcia paska.

    Tak zapomniałem napisać,że koło musi być wolne wtedy dobrze na pniesz i zapłon się nie zmieni.
  • Poziom 38  
    Witam
    Jedyne znaki to te:
    Seat Ibiza 1.9 sdi '99 - Wymiana rozrządu
    Resztę załatwiają dwie blokady.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Późno się dopisuję, ale zapytam, czy przy zmianie paska wymieniam coś jeszcze? Pompa wody, jakieś rolki, napinacze? Kolega kowal napisał jeszcze:
    ... Ja dopisze jeszcze żebyś poluzował koło wałka rozrządu wtedy będziesz miał możliwość dobrego napięcia paska....
    Można jaśniej dla inteligentnego inaczej? Czy chodzi o koło na wałku rozrządu napędzające wałek? Z góry dzięki za jakieś informacje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    No i jeszcze najważniejsze, założyłem, że silnik o którym mowa, to taki sam jak w moim Golfie 1,9 sdi z 2001 roku. Czy mogę te wszystkie wskazówki zastosować także do niego?
  • Poziom 14  
    Dziękuję za odpowiedź :D , ale zapytam dalej: czy to koło ma jakiś klin lub kołek ustalający w stosunku do wałka? No i reszta pytań aktualna, tzn. co dodatkowo wymienić i czy te porady są także dla silnika w golfie 1,9 sdi 2001 r.? Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Koło na wałku nie ma klina, dlatego blokujesz wałek płaskownikiem. Wymieniasz pasek, napinacz i o ile występuje, taką małą rolkę między kołem wałka i pompą wtryskową
  • Poziom 14  
    No to już chyba komplet informacji. Jak będę wymieniał pasek, pstryknę foto z czynności. Może komuś to pomoże. Dziękuję.
  • Poziom 14  
    Sporo czasu upłynęło, rozrząd wymieniłem i czuję się zobowiązany do przedstawienia paru wskazówek, które mnie, pierwszy raz wymieniającemu pasek rozrządu, pomogły w tej czynności. Po pierwsze zaznaczę, że jest to VW Golf IV z 2001 roku, 1,9 sdi. Jeśli chodzi o blokowanie wału, pompy i wałka rozrządu, to po ustawieniu wału korbowego na znaku (okienko w obudowie sprzęgła), zdjęciu obudowy paska, unieruchomiłem układ wiertłem fi 6, wkładając je w otwór koła zębatego pompy, i przechodząc wiertłem przez koło, w korpusie pompy. Jest tam właśnie specjalny otwór do blokowania. Okazało się, że w tym położeniu były pozaznaczane miejsca spotkania na kole zębatym pompy i na obudowie paska, na kole zębatym wałka rozrządu i pod spodem na obudowie paska, a ja dodatkowo zaznaczyłem jeszcze położenie koła zębatego na wale i na obudowie lub korpusie silnika. Odkręciłem rolkę ruchomą, napinającą pasek i zdjąłem bez problemu pasek rozrządu. Po oględzinach części zdecydowałem, że kupię dwie rolki prowadzące stałe oraz pasek. Wyglądały one na oko na mocno zużyte, pod palcami dawało się wyczuć luzy na łożyskach. Pompy nie zdejmowałem, pokręciłem nią ręką i stwierdziłem, że jest w miarę, tak samo rolka napinająca z napinaczem. Obie te części zresztą wyglądały na w miarę nowe, zupełnie inaczej niż dwie rolki stałe. Zaznaczę, że nie miałem jakiejkolwiek wiedzy o przebiegu pojazdu od ostatniej wymiany rozrządu. Być może był wymieniany nie tak dawno i nowe części wyglądały na świeże. Tak sobie tłumaczę, ale większość obeznanych z tematem twierdzi, że powinienem był wymienić także pompę i rolkę napinającą, dlatego nie sugeruję innym, aby robili taką weryfikację części jak ja. Do zakładania paska nie zdejmowałem koła zębatego z wałka rozrządu, po poluzowaniu rolki napinającej z niewielkim problemem założyłem pasek, podkręciłem rolkę napinającą i to wszystko. Aha, muszę powiedzieć, że w silniku w moim golfie nie było podfrezowania na wałku rozrządu od tylnej strony i żaden płaskownik nie był potrzebny do unieruchomienia wałka. Wszystko załatwiły punkty na czołach kół zębatych i na obudowie. Nie było potrzeby zdejmowania pokrywy głowicy, zresztą wiele czynności wykonanych przeze mnie mogłem pominąć. Pozdrawiam i dziękuję poprzednikom za pomoc.
  • Poziom 13  
    Odświeżam temat!
    Mam seata ince 1.9 SDI kod silnika :AEY
    miałem nieprzyjemny incydent że zatarła się rolka napinająca pasek klinowy , napędzający pompę wody, wskutek czego rozwarstwił się pasek i część obudowy jak i paska trafiła do do rozrządu , wszystko wymieniłem rozrząd od nowa ustawiłem tak jak wyżej jest to opisane.
    Od kilku dni w silniku słychać takie dziwne stukanie , odpala jak zawsze super, nie kopci , a jak dziś podłączyłem faga to okazało się że kąt wtrysku jest przestawiony ! normalnie powinien wynosić około 50 a u mnie jest 140 ! pompa nie była odkręcana to skąd taka dziwna różnica , rozrząd źle ustawiłem ? ale wtedy by chyba nie równo pracował ? i jeszcze dochodzi błąd 00550.
    Brak mi już sił do tych aut :(
    Z góry dziękuje za pomoc Jakub.