Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    smyku22
    Level 16  
    Jest mały problem z pilotem od samochodu. Jest on dosyć nietypowy, ponieważ jest na podczeriweń i fale radiowe (przynajmniej tak mi się wydaje). Dioda podczerwieni działa (sprawdzołem na radiu). W pilocie znajduje się cewka z rdzeniem podłączona do kondensatora i rezystora SMD. Całość zamknięta jest w metalowej rurce długości 3/4 zapałki. nie jest to do niczego podłączone tylko umieszczone w gumowej oprawie obok płytki. wszystko jest firmowe i nie było robione od nowości. pilot wcale nie działa. wdzięczny bym był za pomoc
  • #2
    pelek
    Level 20  
    pilot jest pilotem oczywiście na podczerwień jeżeli to sprawdzałeś /chociaż nie wiem jak to mogłeś zrobić na radiu/. natomiast "to" w rurce jest najprawdopodobniej immobilizerem fabrycznym.
    napisz czy dioda na pilocie świeci i czy są w nim dobre baterie
  • #3
    BJSusel
    Level 18  
    Jest na 100% tak, jak napisał kolega PELEK.
    Pilota trzeba zaprogramować. Cała procedura jest opisana w instrukcji obsługi lub www.mirez.co.uk
  • #4
    Panda02
    Level 32  
    Immobilizera nie programuje się, co najwyżej doprogramowuje się kolejne kluczyki, ale do tego konieczny jest kluczyk "master" w kolorze czerwonym. Można też immobilizer wyłączać np. na czas pobytu w serwisie. Te operacje są opisane w instrukcji samochodu. Pilot który posiadasz jest na podczerwień i steruje w zależności od wersji tylko centralnym zamkiem, lub zamkiem z alarmem. Domyślam się, że masz kluczyk z dwoma przyciskami do otwierania i zamykania. Sprawdzenie polega na długim wciśnięciu klawisza i jeśli po około 5 sek błyśnie dioda, oznacza to, że baterie są sprawne. Wymiana baterii nie powinna trwać dłużej niż 15 sek w innym przypadku należy zaprogramować, nie pilota, tylko układ, żeby tego pilota rozpoznawał. Tej procedury w instrukcji obsługi nie ma opisanej. Można to zrobić w serwisie, lub samemu , tylko trzeba wiedzieć jak. Sprawdzę podany link i napiszę czy opisana procedura jest prawidłowa.
    :arrow: pelek to są stare serwisowe sposoby sprawdzania pilotów na podczerwień, a mianowicie w pilocie jest generator który sieje harmonicznymi w dość szerokim spektrum częstotliwości i słychać to między innymi na falach długich i średnich. Oczywiście sprawdzenie to nie dotyczy działania samej diody nadawczej. Zresztą sam zrób eksperyment, to zorientujesz się o co chodzi.
  • #5
    smyku22
    Level 16  
    Baterie są dobre. Diodę podczerwieni można sprawdzić na radiu, albo budując układ złożony z odbiornika poczerwieni , wzmacniacza m.cz. oraz głośnka (jak by ktoś nie wiedział). Sprubuje znaleść coś na tej stronie i przetłumaczyć to na polski i zrobić żeby pacało. Dzięki wszystkim za pomoc. Przynajmniej wiem na czym stoje. Jak bym miał jeszcze z czymś problemy do dam znać.
  • #6
    Panda02
    Level 32  
    Sprawdziłem podaną procedurę i wszystko jest OK. W serwisie za taką operację trzeba zapłacić około 50zł. Dla potomności opiszę tę procedurę:
    ..........................................................................................
    - Aby wejść w tryb programowania należy przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję 1 (radio). Po około 10 sekundach czerwona kontrolna dioda LED obok zegara zaświeci się. Jak tylko to nastąpi należy wyjąć kluczyk ze stacyjki - LED będzie świecić w dalszym ciągu.
    - Skierować pilota na "oczko" w jednych z przednich drzwi (na klamce) i wcisnąć przycisk zamykania (<<) do momentu zabłyśnięcia kontrolnej diody na pilocie. (przycisk na pilocie trzymać cały czas wciśnięty).
    - Trzymając cały czas przycisk zamykania (<<) wciśnięty, należy 4 razy przycisnąć przycisk otwierania (>) i po czwartym przyciśnięciu puścić jednocześnie obydwa przyciski. Kontrolna dioda LED obok zegara zabłyśnie 4 razy potwierdzając zaprogramowanie.
    - Przekręcić kluczyk w stacyjce w celu wyjścia z trybu programowania.
    ..........................................................................................
    Jakby coś było niejasne służę pomocą.
  • #7
    smyku22
    Level 16  
    Jutro albo pojutrze to sprubuję zrobić. Mam tylko pytanie czytrzeba to zrobić czerwonym kluczykiem, czy można stacyjkę przekręcić zwykłym kluczykie (tym z pilotem). Jak uda mi się to zrobić to dam znać.
  • #8
    Panda02
    Level 32  
    Jest obojętne którym kluczykiem, można tym z pilotem, ponieważ i tak trzeba go wyjąć ze stacyjki. Czerwony kluczyk służy tylko do doprogramowania i wyprogramowania kolejnych kluczyków. Jakby była potrzeba to mogę też opisać tę procedurę.
  • #9
    smyku22
    Level 16  
    Zrobiłem wszystko i działa. Tylko jest jakoś dziwnie, bo jak raz nacisne przycisk >> to wtenczas zamyka się zamek centralny, a jak się wciśnie go drugi raz to słychać takie "bzyt" przy wlewie paliwa i autko mruga światłami. Jestem ciekawy co to sympatyczny dzwięk. Czyżby była to blokada wlewu coby nik nam nic nie odsysnął ze zbjornika. Domyślam że miganie światłami autka wynika z tego że się cieszy bo ktoś włączył alarm na czuwanie :? A tak zupełnie poważnie to da się tak zrobić ażeby przy naciśnięciu przycisku >> jednocześnie zamykał się centralny i włączał się alarm? A co można jeszcze robić z czerwonym kluczykiem? Interesuje mnie wszystko co jest z tym związane. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Nie wiem kim jesteś ale jesteś dobrym fachowczem lub (sądząc bo ksywce i zdjęciu) fachowczynią 8)
  • #10
    lukin
    Level 13  
    ten dzwiek bzyt to dzwiek ryglowania zamkow.Calkowita blokada zamkow nie mozna otworzyc nawet od wewnatrz.Ten czerwony klucz to tkzw. matka mozna nia doprogramowac dodatkowy kluczyk(oczywiscie
    jak masz go zaprogramowany jako tzw.matke)
  • #11
    Panda02
    Level 32  
    Ryglowanie zamków ma na celu uniemożliwienie otwarcia drzwi od wewnątrz w przypadku np. wybicia szyby. Jest to jedna z przyczyn dla których Mondeo nie jest towarem przez złodziei "poszukiwanym". Miganie światłami nie oznacza, że w samochodzie jest zainstalowany fabrycznie alarm, ale może być. Nie jest tak łatwo to stwierdzić, chyba że są zainstalowane fabrycznie czujki ultradźwiękowe które są dodatkowym elementem do fabrycznego alarmu. Te czujki są w bocznych słupkach pomiędzy drzwiami pod sufitem, widoczne siateczki. Jeśli ich nie ma nie oznacza to że nie ma równiez alarmu. Alarmy zakładane fabrycznie, szczególnie dla Niemiec nie mają sygnału dźwiękowego ze względu na obowiązujące tam w tym zakresie rygorystyczne przepisy i to dodatkowo utrudnia stwierdzenie obecności alarmu. Natomiast jeśli ten alarm jednak jest, to z reguły nie ma potrzeby montowania dodatkowego alarmu, bo fabryczny alarm jest trudny do zdezaktywowania przez złodzieja, poza tym jest skuteczna blokada zapłonu immobilizerem. Dodatkowym elementem może być np. ukryty przycisk wyłączający pompę paliwa, lub zapłon, lub immobilizer. Jeśli chodzi o pompę paliwa to ponieważ jest ona dość łatwo dostępna należy zamontować zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa. Lepszym wyjściem jest odcięcie zapłonu, lub przerwanie obwodu immobilizera, ale wymaga to dobrej znajomości instalacji elektrycznej, żeby czegoś nie uszkodzić. Jeżeli jednak montuje się dodatkowy alarm, to chyba lepiej, żeby był on zupełnie niezależny od fabrycznego zdalnego sterowania, czyli miałby oddzielnego pilota który załączałby alarm i centralny zamek.
    I jeszcze uwaga, żeby zaryglować zamki trzeba drugi raz wcisnąć przycisk na pilocie w czasie 3 sekund po pierwszym wciśnięciu. Jeżeli ten czas będzie dłuższy to nie nastąpi zaryglowanie zamków, potwierdzane dwoma mignięciami kierunkowskazów i nie zostanie uruchomiony alarm, jeśli jest.
  • #12
    BJSusel
    Level 18  
    Panda02: zapomniałeś jeszcze dodać, że po zaryglowaniu, przyciśnięcie przycisku otwierania > jeden raz spowoduje jedynie otwarcie drzwi kierowcy i bagażnika. Żeby otworzyć wszystkie drzwi należy w ciągu 3s ponownie nacisnąć przycisk >.
  • #13
    Panda02
    Level 32  
    Nie jest tak jak napisałeś. Mam takiego Forda o którym napisał smyku22 i przyciśnięcie przycisku otwierania > jeden raz otwiera wszystkie drzwi. Bagażnik można w każdej chwili otworzyć kluczykiem, tak samo jak drzwi, nawet jeśli są zaryglowane. Poza tym bagażnik otwiera się od środka, przynajmniej w kombi, więc nie ma potrzeby otwierania go pilotem. Zresztą oznaczenia > i << mówią same za siebie.
  • #14
    BJSusel
    Level 18  
    W takim razie w MKI tego nie ma chociaż mój kolega ma rygiel w 1.8TD z 1994r.
    Ja mam mondeo z 1998r i pilot działa tak jak opisałem wyżej. Aha, jest na fale radiowe, ale kształt ten sam.
  • #15
    smyku22
    Level 16  
    W moim Mondziaku przyciskiem ">" otwiera się wszystkie drzwi niezależnie od tego czy są zaryglowane czy nie. Bagażnik można w każdej chwili otworzyć z kluczyka. Ale moje pytanie jest nadal aktualne.
    Chciałbym wiedzieć czy (i jak) da się zrobić ażeby jednym naciśnięciem przycisku "<<" dało by się jednocześnie zamknąć centralny zamek i zaryglować drzwi.

    PS.
    Też ma kombi 8)
  • #16
    albert_15
    Level 11  
    Siemka zrobilem to tak jak podales, ale nie dzial mi ryglowanie :( Jaka moze byc tego przyczyna??
  • #17
    Panda02
    Level 32  
    Czy działa zamykanie zamków? Trzeba pamiętać, że aby zaryglować należy drugi raz wcisnąć na pilocie przycisk << w czasie 3 sekund od pierwszego przyciśnięcia. A może spróbuj jeszcze raz wprogramować pilota.
  • #18
    albert_15
    Level 11  
    Próbowalem juz kilka razy i tez nie dziala :( Wiem ze trzeba nacisnac 2 razy... A od ryglowania drzwi nie ma żadnych bezpieczników albo czegoś takiego??
  • #19
    albert_15
    Level 11  
    Zamykanie działa... aha a ten rygiel zepsuł sie juz troche wcześniej. Kiedys noramalnie działal ale po zimie przestal dzialac... :(
  • #20
    Panda02
    Level 32  
    Czy są jakieś bezpieczniki nie wiem, być może są, trzeba by spojrzeć w schemat. Gdzieś jest na elektrodzie. Bezpieczników w Fordzie jest mnóstwo; pod maską, w kabinie, w wiązce. W zasadzie są opisane i po tym można się zorientować do czego są. Może trzeba zdjąć tapicerkę i zobaczyć jak i co. Od czegoś trzeba zacząć. Napisz jeśli coś znajdziesz. To może być pouczające.
  • #21
    smyku22
    Level 16  
    a może wiesz jak się zdejmuje tą część deski rozdzielczej, na której są poktęciołki od klimy? Pytam bo muszę naprawić radio, które nie było wyjmowane od nowości i chciałbym jescze wymienić żarówkę od podświetlania zegarka. Są tam jakieś śrubki, czy tylko zatrzaski? Jak to drugie, to w którym miejscu?
  • #22
    Panda02
    Level 32  
    Tego nie wiem, ale radio wyjmuje się bez zdejmowania deski. Trzeba w otwory po bokach radia włożyć sztywne druty, które odblokują zatrzaski i radio bez problemu wyjdzie. Może wtedy dostaniesz się do żarówki podświetlania zegara. Mam luzem te część deski to sprawdzę jak jest mocowana.
  • #23
    smyku22
    Level 16  
    Sprubuję wyjąć w ten sposób rado, ale tak czy inaczej muszę zdjąć deske bo niedziałąją mi biegi (od 1 do3) od klimatyzacji. Dmucha tylko na 4. Co może być tego przyczyną? W Passacie miałem podobną sytuację ale wtedy nie łączyły styki bezpośrednio pod pokręciołkiem od podgłaśniania nawiewu. Obawiam się że tutaj przyczyna może być inna ale i tak to rozpykam 8)
    Tylko muszę najpierw zdjąć ą marną plastikową imitację drewna ażeby się dobrć do tego i do zegara.
  • #24
    Panda02
    Level 32  
    Zegar jest na zatrzaskach i wyjmuje się bez problemu. Sprawdziłem to u siebie. Zatrzaski są od góry i od dołu. Trzeba to robić ostrożnie, ale w sposób zdecydowany. Ta część deski rozdzielczej na której są pokrętła, nad popielniczką jest przykręcona dwoma wkrętami, a na górze są trzy metalowe zatrzaski.
  • #25
    smyku22
    Level 16  
    Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją i radyjko się zdemontowało bez większych problemów. Do zegarka też się dobiorę, ale w tej chwili autko ma zakłądany gaz. A mogę wiedzieć gdzie umieszczone są te dwa wkręty, na których się trzyma deska?
  • #26
    Panda02
    Level 32  
    Jak otworzy się popielniczkę to dwa wkręty na górze po bokach. Zatrzaski są metalowe, ale nie za bardzo da się je opisać, trzeba zobaczyć.
  • #27
    wicekrtv
    Level 14  
    Panda02 wrote:
    czas będzie dłuższy to nie nastąpi zaryglowanie zamków, potwierdzane dwoma mignięciami kierunkowskazów i nie zostanie uruchomiony alarm, jeśli jest.


    A wiesz moze od czego zalezy sygnalizacja kierunkowskazami 'zapiecia' alarmu?? Mam fabryczny alarm z czujnikami w słupkach i wszystko dziala prawidłowo oprocz sygnalizacji kierunkami uzbrajania alarmu... Jezeli sztucznie wywoluje alarm to ladnie mrugaja i wyje sygnal. A sygnalizacja by sie przydala bo czasami nie wiem czy autko sie zamknelo i musze za kazdym razem podwojnie ryglowac bo wtedy słychac piszczek od ryglowania. Moze trzeba cos w kompie od alarmu przeprogramowac?? na zasadzie opcji?? .
  • #28
    Panda02
    Level 32  
    Czy masz może instrukcję od samochodu?
    Tam jest opisane działanie alarmu. Ja tę instrukcję mam, ale po niemiecku i nie wszystko rozumiem, ale mogę ten fragment zeskanować i przesłać. Wydaje mi się, że pełne "zapięcie" alarmu następuje dopiero po zaryglowaniu zamków, bo tylko wtedy jest sygnalizacja, ale to jest tylko moje przypuszczenie. Będę musiał to sprawdzić i napiszę co i jak.
  • #29
    katinus
    Level 11  
    Mam chyba taki sam problem z pilotem jak smyku22 - pilot nie działa mam modeo kombi 98, próbowałem przeprowadzić procedurę programowania wegług podanego opisu, ale po przekręceniu kluczyka w pozycję I(radio) dioda koło zegara miga tak samo jak przed włożeniem kluczyka, będę wdzięczny za pomoc.
  • #30
    wicekrtv
    Level 14  
    Panda02 wrote:
    Czy masz może instrukcję od samochodu?
    Tam jest opisane działanie alarmu. Ja tę instrukcję mam, ale po niemiecku i nie wszystko rozumiem, ale mogę ten fragment zeskanować i przesłać. Wydaje mi się, że pełne "zapięcie" .....


    Mam ale tez po niemiecku :( .. Ja moge zaryglowac zamki i jest to sygnalizowane pikaniem pikacza w podszybiu ale uzbrajanie sie alarmu nie jest sygnalizowane kierunkami... oczywiscie dioda w zegarku mruga i alarm dziala. Mam orginalny z czujnikami w słupkach bocznych. Wydaje mi sie ze bedzie to problem konfiguracji kompa alarmu i centrala... poprostu ustala sie co ma sie dziac a co nie przy uzbrajaniu... niestety nie znam nikogo 'kumatego' w serwisach forda i prywatnie niestety tez nie...