Ryglowanie zamków ma na celu uniemożliwienie otwarcia drzwi od wewnątrz w przypadku np. wybicia szyby. Jest to jedna z przyczyn dla których Mondeo nie jest towarem przez złodziei "poszukiwanym". Miganie światłami nie oznacza, że w samochodzie jest zainstalowany fabrycznie alarm, ale może być. Nie jest tak łatwo to stwierdzić, chyba że są zainstalowane fabrycznie czujki ultradźwiękowe które są dodatkowym elementem do fabrycznego alarmu. Te czujki są w bocznych słupkach pomiędzy drzwiami pod sufitem, widoczne siateczki. Jeśli ich nie ma nie oznacza to że nie ma równiez alarmu. Alarmy zakładane fabrycznie, szczególnie dla Niemiec nie mają sygnału dźwiękowego ze względu na obowiązujące tam w tym zakresie rygorystyczne przepisy i to dodatkowo utrudnia stwierdzenie obecności alarmu. Natomiast jeśli ten alarm jednak jest, to z reguły nie ma potrzeby montowania dodatkowego alarmu, bo fabryczny alarm jest trudny do zdezaktywowania przez złodzieja, poza tym jest skuteczna blokada zapłonu immobilizerem. Dodatkowym elementem może być np. ukryty przycisk wyłączający pompę paliwa, lub zapłon, lub immobilizer. Jeśli chodzi o pompę paliwa to ponieważ jest ona dość łatwo dostępna należy zamontować zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa. Lepszym wyjściem jest odcięcie zapłonu, lub przerwanie obwodu immobilizera, ale wymaga to dobrej znajomości instalacji elektrycznej, żeby czegoś nie uszkodzić. Jeżeli jednak montuje się dodatkowy alarm, to chyba lepiej, żeby był on zupełnie niezależny od fabrycznego zdalnego sterowania, czyli miałby oddzielnego pilota który załączałby alarm i centralny zamek.
I jeszcze uwaga, żeby zaryglować zamki trzeba drugi raz wcisnąć przycisk na pilocie w czasie 3 sekund po pierwszym wciśnięciu. Jeżeli ten czas będzie dłuższy to nie nastąpi zaryglowanie zamków, potwierdzane dwoma mignięciami kierunkowskazów i nie zostanie uruchomiony alarm, jeśli jest.