Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes w210 E-klasa 98r 2,5TD Problem z skrzynią automat

Marcin_ca1 15 Nov 2010 22:42 5479 7
  • #1
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Witam
    Problem tak jak w temacie z automatyczną skrzynią w E-klasie 98r 2.5TD 301tyś km.
    Auto jeździ tylko na pierwszym i wstecznym biegu.

    Po diagnostyce wyszły mi 3 błędy:

    -18
    -114
    -134

    Czy ktoś ma spis tych błędów co one oznaczają i jakieś sugestie co moze być przyczyną nieprawidłowego działania tej skrzyni?

    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Witam do błędów 18 i 114 przypisane są opisy, "błąd dźwigni selekcji biegów"
    Czyli samochód nie rozpoznaje który mamy bieg.

    Aha i po skasowaniu tych 3 błędów pozostają tylko te 2 od lewarka biegow.

    Wyczyściłem ścieżki na tej płytce w lewarku biegów, lecz błąd nadal wyskakuje, jest tam jeszcze troche elektroniki, pewnie tam cos siadło, czyba będę musiał podmienic na jakiś inny.
  • #3
    Gżehó
    Level 21  
    Możesz jeszcze przelecieć lutownicą, wizualne sprawdzenie, pomiary półprzewodników, rezystorów :) Zależy jak to wygląda :)
  • #4
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Pomierzyłem rezystory są ok.
    Luty też za chwilke poprawie.
    Kto mi powie co to jest zaznaczone dość doży element w kółeczku(drugi link)
    Czy mogę jakoś te tranzystory sprawdzić multimetrem?

    Link

    Link
  • #5
    Gżehó
    Level 21  
    Jak to złącza PN, między CB i BE ma w jedną stronę przewodzić, a w drugą blokować (ustaw sobie na mierniku pomiar diody), tak samo zobacz zenerki, ja tak przynajmniej zazwyczaj sprawdzam.

    To wielkie to niestety nie wiem, nie ma oznaczeń?

    No i można same połączenia, jakoś mostkować te małe piny z tą długą szyną i powinny się pojawiać sygnały na wtyczce, chyba że to jakoś jest sterowane tymi tranzystorkami, tego kurcze nie wiem :cry:


    EDIT

    A nie jest to jakiś bezpiecznik? Albo kondensator, sam już nie wiem :)
  • #6
    Marcin_ca1
    Level 22  
    Poprawka to jest 2.9TD a nie 2.5

    Przełożyłem cały lewarek z innego mietka i dalej to samo z tym autem;/
    Jest jeszcze jeden problem nie kręci rozrusznik, nie przychodzi sygnał na starter;/
    Mam już dosyć tego auta, gdzie teraz szukać w immo stacyjce, czy w sterowniku skrzyni, moze nie widzi ze jest luz i nie chce odpalic;/
  • #7
    Gżehó
    Level 21  
    Na P też bez reakcji?

    Generalnie takie cyrki z rozrusznikiem to miałem jak IMMO mi stroiło fochy, a dokładniej zaśniedziały bezpiecznik. Ale faktycznie może być co innego przyczyną, zważywszy na wcześniejsze kłopoty...

    Nie wiem dokładnie jak działa odcięcie zapłonu przy ustawieniu lewarka na pozycji do jazdy (czy tylko prąd, czy np. paliwo też), ale ja bym sprawdził czy odpali na krótko, tj. przy przekręconej stacyjce prąd na starter, gdyby się zdarzyło że odpali to immo by to nie było moim zdaniem, niestety jak nie odpali to dalej nic nie wiadomo :)
  • #8
    sebcio31
    Level 2  
    witam mam problem z automatem jedzie tylko na biegu awaryjnym i przy prędkości 20km blokuje szyby,