Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki alarm wybrać do domku?

24 Lis 2010 20:55 10096 17
  • Poziom 11  
    Witam,
    Jestem zupełnie zielony w tym temacie. Mieszkam w domku jednorodzinnym (piętrowym i wykończonym). Przyszła pora na montaż alarmu i zaczęły się schody. Jedna firma zaleca alarm przewodowy na bazie Integry 128 (powiadamianie SMS-em i podział stref), zaś druga firma namawia na bezprzewodowy alarm jakiejś kanadyjskiej firmy ewentualnie na przewodowy na bazie "10-tki" z modułem GSM.
    Co wybrać????
  • Poziom 28  
    Bez znajomości układu domu, możliwych zagrożeń oraz wysokości przeznaczonych środków na zakup ciężko będzie coś doradzić. Pytanie również czy została wykonana instalacja kablowa pod alarm. Jeśli jest instalacja to dobrym i uniwersalnym rozwiązaniem jest np. CA10 satela. Jeśli jej nie ma można albo dołożyć kabelki albo zastosować system bezprzewodowy np ABAX. Trzeba jednak pamiętać, że w systemie bezprzewodowym kosztem dodatkowym eksploatacji jest konieczność wymiany baterii w czujkach i sygnalizatorach.
  • Poziom 11  
    Oczywiście, zapomniałem napisać o podstawowych rzeczach :(
    Nie, nie ma instalacji i jesli miałby być alarm przewodowy, to kable byłyby ciągnięte po ścianach - mówi się trudno i jest to wliczone.
    Co do systemu, to składałby sie z 12 czujek (prawie w każdym pomieszczeniu) - i jest to zdanie obu firm.
    Koszt? Przewodowy alarm wyceniono wraz z położeniem na 4,5 tys PLN (i jest to najtańsza póki co wersja) :( i więcej nie zamierzam wydawać
    Bezprzewodowy.. jeszcze nie wiem - czekam na ofertę. Proponują jakąś kanadyjską firmę, ale jak czytam o tej zwłoce w sygnalizacji to zastanawiam sie po co mi ten alarm...:(
  • Poziom 19