logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Problem z postawieniem serwera ftp na łączu netii

tooblack 28 Sty 2011 00:11 2779 2
REKLAMA
  • #1 9067481
    tooblack
    Poziom 2  
    Witam wszystkich,

na wstępie chciałbym zaznaćżyć, że jestem raczej zielony w tym temacie.

Od paru dni próbuję postawić serwer ftp na łączu netii.
    moja konfiguracja to: łącze Netia 8mb >ruter cerberus p 6331-42‎>sieć wewnętrzna w-lan

Serwer ma stać wewnatrz sieci, na laptopie z win xp, na próbę program CesarFTP.
    Oczywiście łacząc się wewnętrznie przez adres 192.168.1.101:21 wszystko gra.

Problem w w tym że nie mogę się połaczyć z zewnątrz.
    Ustawiłem przekierowanie portow, udp tcp, all, port 21,na 192.161.1.101 ( także inne nr portów probowałem, zmieniajac rowiniez konfiguracje serwera ftp - bezskutecznie). Włączanie DMZ, wyłaczanie firewall`i (ruter, winda) tez nic nie daje.

Wiadomo, dynamiczne ip, więc załozylem konto no-ip, dziś także na próbę dyndns.
    Próba połaczenia z adresem ip chwilowym , uzyskanym przez whatismyip tez nic nie daje.

Testowałem przez Total Commander.
    Wpisujac w przegladarce, h.ttp:mojanazwa.no-ip.org czy h.ttp://mojeipchwilowe czy h.ttp://mojanazwa.dyndns.org , wywołuje połaczenie z ruterem co jest oczywiste i zrozumiale. Niestety proba polaczenia z serwerm ftp przez te same adresy kieruje mnie do serwera ftp na ruterze. Czyli tak jakby nie przekierowywal portu. Czy DMZ powinno byc wlaczane razem z portfowarding`iem?

Proszę o pomoc, nie mogę rozgryzć czy wina leży w konfiguracji rutera, czy może po stronie dostawcy internetu, tj Netii?? Czy spotkał się ktoś z tym że Netia blokuje możliwośc postawienia serwera ftp?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 9067521
    piterus99
    Poziom 43  
    Ocena: 327