Witam wszystkich,
na wstępie chciałbym zaznaćżyć, że jestem raczej zielony w tym temacie.
Od paru dni próbuję postawić serwer ftp na łączu netii.
moja konfiguracja to: łącze Netia 8mb >ruter cerberus p 6331-42>sieć wewnętrzna w-lan
Serwer ma stać wewnatrz sieci, na laptopie z win xp, na próbę program CesarFTP.
Oczywiście łacząc się wewnętrznie przez adres 192.168.1.101:21 wszystko gra.
Problem w w tym że nie mogę się połaczyć z zewnątrz.
Ustawiłem przekierowanie portow, udp tcp, all, port 21,na 192.161.1.101 ( także inne nr portów probowałem, zmieniajac rowiniez konfiguracje serwera ftp - bezskutecznie). Włączanie DMZ, wyłaczanie firewall`i (ruter, winda) tez nic nie daje.
Wiadomo, dynamiczne ip, więc załozylem konto no-ip, dziś także na próbę dyndns.
Próba połaczenia z adresem ip chwilowym , uzyskanym przez whatismyip tez nic nie daje.
Testowałem przez Total Commander.
Wpisujac w przegladarce, h.ttp:mojanazwa.no-ip.org czy h.ttp://mojeipchwilowe czy h.ttp://mojanazwa.dyndns.org , wywołuje połaczenie z ruterem co jest oczywiste i zrozumiale. Niestety proba polaczenia z serwerm ftp przez te same adresy kieruje mnie do serwera ftp na ruterze. Czyli tak jakby nie przekierowywal portu. Czy DMZ powinno byc wlaczane razem z portfowarding`iem?
Proszę o pomoc, nie mogę rozgryzć czy wina leży w konfiguracji rutera, czy może po stronie dostawcy internetu, tj Netii?? Czy spotkał się ktoś z tym że Netia blokuje możliwośc postawienia serwera ftp?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
na wstępie chciałbym zaznaćżyć, że jestem raczej zielony w tym temacie.
Od paru dni próbuję postawić serwer ftp na łączu netii.
moja konfiguracja to: łącze Netia 8mb >ruter cerberus p 6331-42>sieć wewnętrzna w-lan
Serwer ma stać wewnatrz sieci, na laptopie z win xp, na próbę program CesarFTP.
Oczywiście łacząc się wewnętrznie przez adres 192.168.1.101:21 wszystko gra.
Problem w w tym że nie mogę się połaczyć z zewnątrz.