Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toshiba Tecra S5 - pionowe paski i inne dziwne zachowania

endrjoo 09 Feb 2011 22:37 2747 2
  • #1
    endrjoo
    Level 11  
    Witam.
    Problem jest taki. Laptop uruchamia sie tylko w trybie awaryjnym i na ekranie widac pionowe cienkie paski. Ich kolor zalezy od wyswietlanego obrazu (np na bialym tle paski sa zolte, na czarnym - niebieskie) i nie sa one nieruchome. Jesli probuje uruchomic w trybie normalnym, podczas uruchamiania ekran robi sie czarny, wentylator wlacza sie na caly gwizdek i tak juz zostaje.
    Przy tym wszystkim w ogole nie da sie wejsc do ustawien BIOS. Zamiast ekranu powitalnego po wlaczeniu pojawiaja sie jakies dziwne znaki typu pierwiastki i inne krzaczki.
    Probowalem zrobic update BIOSa spod trybu awaryjnego, ale nie daje sie, a w normalnym nie moge uruchomic. Matryca wydaje sie byc w porzadku.
    Zewnetrzny monitor nie dziala w ogole, ale to chyba tez jest zwiazane z trybem awaryjnym - ewentualnie nie wiem jak przelaczyc.
    Podejrzewam karte graficzna, moglby ktos potwierdzic te moje podejrzenia i ewentualnie dac namiar na firme z trojmiasta ktora podjelaby sie naprawy/wymiany chipa (nie chodzi mi o wymiane plyty glownej co zwykle proponuja serwisy).
    Rowniez jesli ktos wie jak w trybie awaryjnym zaktualizowac BIOS to prosze o informacje - w tym wypadku instalacja zatrzymuje sie kiedy program instalacyjny wykrywa, ze nie ma informacji na temat podlaczonego zasilacza ani baterii i instalacja sie przerywa.
    Pozdrawiam
  • #2
    biuro-technik
    Level 2  
    Witam
    (Aktualne jeszcze? Jak tak to opiszę w skrócie moją usterkę...)

    Posiadam tecrę S5-13d, ogólnie jestem zadowolony z lapka (prawie 4 lata i daje radę). W swoim miałem 2 razy awarię - podobne objawy do opisanych. Dla upewniewnia się wejdź: - panel sterowania - system - sprzęt - menadżer urządzeń.

    W przypadku awarii karty graficznej (mój przypadek) przy karcie graficznej miałem żółty trójkąt z wykrzyknikiem i błąd (kod 10).

    Skorzystałem dwukrotnie z gwarancji (naprawy bezpłatne).
    Polecam serwis: AB SERWIS W-wa, link: http://www.abservice.com.pl
    Solidny, Autoryzowany serwis Toshiby (szybka i fachowa obsługa).

    Pozdrawiam
  • #3
    michał3411_2007
    Level 29  
    No ja raczej potwierdzam grafika do reballingu .