logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak dobrać dysk do płyty Gigabyte GA-8I945GZME-RH? SATA czy ATA?

exevan 17 Lut 2011 15:48 3152 6
REKLAMA
  • #1 9164476
    exevan
    Poziom 9  
    Witam. Ostatnio coś dzieje się z komputerem otóż przy włączaniu kompa zaczyna tykać (chyba dysk twardy) i pokazuje się błąd z dyskiem DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK PRESS ENTER i tak ciągle. Wtedy resetuje komputer dopoki nie zaskoczy i się włączy system. (około 20 minut resetowania ^^) Postanowiłem kupić nowy dysk, ale nie bardzo wiem czy będzie pasować do płyty głownej (nie znam się na tych złązach Sata ata itp:P)
    Moja płyta główna: Gigabyte GA-8I945GZME-RH
    Aktualny twardy dysk: Western Digital WDC WD1600JS-00NCB1 160gb

W środku mam do niego podłączone takie kable:
    obrazek
    i taki kabel zasilający (lewa strona obrazku)
    obrazek 2

Czy ten dysk będzie pasować do płyty głównej? Bo np w nim nie widze wejscia kabla do zasilania tak jak w moim aktualnym. Jaki jeszcze dysk polecacie do 150 zł?
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 9164514
    Dra98
    Moderator - Komputery Serwis
    Ocena: 1066
    exevan napisał:

Moja płyta główna: Gigabyte GA-8I945GZME-RH
    Aktualny twardy dysk: Western Digital WDC WD1600JS-00NCB1 160gb

Jaki jeszcze dysk polecacie do 150 zł?

Niezłym wyjściem jest zakup dysku SATA Samsung F3 500 GB ~140 zł.
    Płyta obsługuje 4 x SATA II 3Gb/s więc nie będzie z nim problemu to niedrogi i niezły model, chyba że konieczny jest zakup jakiegoś giganta.

Przed zakupem można przetestować jednak stary dysk, by wykluczyć awarię innego podzespołu, można chociaż status SMART dysku wrzucić.
  • REKLAMA
  • #3 9164953
    exevan
    Poziom 9