Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 380 alternator nie ładuje.

nyta 21 Lut 2011 19:32 3600 7
  • #1 21 Lut 2011 19:32
    nyta
    Poziom 7  

    Witam szanowne towarzystwo. Na początek się przywitam.
    Mam problem ze scania R 380. Polega on na tym że alternator nie ładuje. Akumulatory są założone nowe firmy bosch, alternator też jest założony nowy zakupiony w serwisie scania za 2500 zł a ładowanie na wyświetlaczu pokazuje 20V i jak się auto zgasi to nie idzie zapalić. Gdzie szukać przyczyny ?? Dodam że obrotomierz działa i kontrolka od ładowania gaśnie zaraz po odpaleniu.

  • #2 21 Lut 2011 20:50
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Sprawdź czy do alternatora dochodzi napięcie [ ten najgrubszy przewód ] , często zdarza się że się ułamuje przy rozruszniku , sprawdź . Pozdrawiam Zbigniew

  • #3 23 Mar 2011 20:36
    jptrans
    Poziom 2  

    Sprawdź też dokładnie styki na tej spince z alternatorem 3 piny ja miałem podobnie, miałem ładowanie ale kontrolka się świeciła, weź coś cienkiego i poprzyginaj przy wtyczce może pomóc.

  • #4 25 Mar 2011 00:01
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Miałem taki przypadek że ciągle grzał się sterownik silnika (kontrola i zasilanie alternatora z S6) i trzeba było wymienić sterownik EDC, brak ładowania który siał się po CANie skutecznie zniechęcił właściciela od dłuższej jazdy na "krótko".

  • #5 04 Sie 2013 12:39
    pindzior21
    Poziom 1  

    Kolego ja też mam taki sam przypadek jak ty. Jeśli znalazłeś przyczynę daj znać.

  • #6 12 Lis 2014 19:21
    harnas21
    Poziom 2  

    Trzeba sprawdzic czy nie ma przerwy w masie (Czarny gruby przewód 31)
    następnie czy do żóltego grubego dochodzi + jest on połączony przez złącze c55 do + rozrusznika a następnie bezposrednio do akumulatora. Czyli najptosciej między grubym czarnym a grubym żółtym ma byc 24v jezeli nie jest to spełnione to znaczy ze problem lezy w alternatorze (np szczotki, regulator napięcia). Cienkie przewody pomarańczowy idzie do obrotomierza a żółty do lampki ładowania i przekażnika rozrusznika i nie mają wpływu na ładowanie.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Zanim następnym razem coś napiszesz, to się zastanów czy wiesz o czym piszesz ... jako że to Twój 2 post to odstąpię od konsekwencji, bo temat dotyczy serii R a nie serii 4.

  • #7 12 Lis 2014 21:28
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Powiedział co wiedział...

  • #8 12 Lis 2014 23:33
    szaman108
    Poziom 28  

    Kolego harnaś21 Ty piszesz o scanii serii cztery a opisywany problem to seria R tam wygląda to nieco inaczej.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME