Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 1.8i LPG problem z ładowaniem ?

28 Lut 2011 18:17 3101 17
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    To mój pierwszy post na tym forum więc chciałem wszystkich serdecznie przywitać, a po za tym zwracam się z pomocą do was. Otóż, posiadam Opla Vectrę 1.8i LPG 91r , nie było z nią problemów do poprzedniego poniedziałku. Wracając od dziewczyny 10 km przed domem zaczęły mi przygasać światła, radio nie chodziło tak jak potrzeba, migało. Jakieś 1 km przed docelem stanął całkiem. Z początku myślałem, że to alternator lub akumulator więc następnego dnia pożyczyłem od kolegi i udałem się w przejażdżkę do pobliskiego warsztatu, aby sprawdzili ładowanie alternatora. I okazało się że ładowanie jest b.dobre i jeździłem z tym akumulatorem kolegi tak 2 dni a ten znowu padł. Ale daje się zauważyć kilka rzeczy: podczas dodawania gazu przy około 4000 - 4500 obr/min zaczynają świecić kontroli od akumulatora i hamulca ręcznego, podczas włączenia nadmuchu słychać zwiększające i zmniejszające natężenie dmuchania, nie równa praca silnika (optymalne obroty 900 a czasem jest ponizej 500). Chciałem dodać że nawet zdemontowałem radio i założyłem akumulator 72 ah i też nie dał rady. Dotychczas nie było problemów z akumulatorem (centra 50ah) bo potrafiło radio grać 14h głośno i samochód bez problemów odpalał.

    Prosiłbym was więc o rozwianie wątpliwości: akumulator?, alternator?, regulator napięcia? , coś innego?.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
    kielonz
  • spec od auto-elektro
    Alternator do naprawy.P
  • Poziom 21  
    Bez pomiarów nic się nie stwierdzi. Multimetr w rękę i do pracy, pomiar napięcia na wyłączonym i włączonym silniku. Oraz wtedy kiedy samochód już szaleje.
  • Poziom 2  
    Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ?
  • Poziom 33  
    Poprawne napięcie ładowania na wolnych obrotach 13,8V-14,4V.
    Układ ładowania do przeglądu.
  • Poziom 40  
    A pod obciązeniem zmienia się coś?Pewnie nie patrzyłeś.Odpowiedź jest w pierwszej odpowiedzi ale podejrzewam że sam i tak tego nie zrobisz.
  • spec od auto-elektro
    kielonz napisał:
    Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ?


    Oczywiście, mierzyli na wolnych obrotach czyli regulator masz dobry natomiast zapalanie kontrolek przy wyższych obrotach i falowanie dmuchawy ewidentnie wskazuje na alternator.P
  • Poziom 2  
    Jutro podjadę do elektryka, pomierzę podam co, jak i napiszę tutaj.
  • Moderator Samochody
    Regulator napięcia niesprawny, akumulator ugotowany.
  • spec od auto-elektro
    ociz napisał:
    Regulator napięcia niesprawny, akumulator ugotowany.


    A dlaczego tak sądzisz tam ma na pewno alternator Delco i to jest prawidłowe napięcie.P
  • Poziom 17  
    Czasem zwarcir międzyzwojowe również da efekt zbyt dużego ładowania.
  • Moderator Samochody
    viper555 napisał:
    A dlaczego tak sądzisz tam ma na pewno alternator Delco i to jest prawidłowe napięcie.P

    Ale wraz ze wzrostem obrotów pewnie będzie rosło.
  • spec od auto-elektro
    Nie będzie te regulatory tak mają.P
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich po kilku dniach. Otóż rozwiązałem swój problem i na przyszłość polecam wszystkim nie pomijać błachych rzeczy. Nawet nie wpadłem na to że najprostsza rzecz może to powodować. Po udaniu się do znajomego elektryka zmierzył mi prąd ładowania alternatora i okazało się że w ogóle nie ładuje. Ale że znajomy zna się na rzeczy wynalazł i tu mnie zaskoczyło to: pasek od alternatora był na tyle wyrobiony że nie dawał odpowiednich obrotów na alternator. Wymieniłem pasek i wszystko wróciło do normy :D Dzięki wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam
  • Warunkowo odblokowany
    na dlugo moze nie pomoc, kolo na alternatorze takze sie wyciera
  • spec od auto-elektro
    kielonz napisał:
    Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ?


    To może to wytłumaczysz skoro założyłeś temat.P
  • Poziom 33  
    viper555 napisał:
    kielonz napisał:
    Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ?


    To może to wytłumaczysz skoro założyłeś temat.P


    Może odłączyli akumulator przy pracującym silniku...?
    Oczywiście, tak się robić nie powinno, wiem wiem.
  • Moderator Samochody
    viper555 napisał:
    kielonz napisał:
    Jak byłem sprawdzić alternator to na włączonym silniku pokazywało 14,7v czy była by to wina alternatora w dalszym stopniu ?


    To może to wytłumaczysz skoro założyłeś temat.P

    Bez obciążenia może nie ślizgał.