Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Audi A6 C5 3.0 l] sonda lambda weryfikacja pomiarów

starostast 13 Mar 2011 17:01 4486 10
  • #1 13 Mar 2011 17:01
    starostast
    Poziom 13  

    Witam

    Mam problem z sondom lambda, mianowicie blad na vag:

    17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
    P1116 - 004 - No Signal/Communication

    pomiar vag blok 033 0% 1,520V i nic sie nie smienia
    na oscyloskopie linia ciagla

    Wymienilem sonda lambda na nowa:

    Oto pomiary napiec wszystko na rozgrzanym wlaczonym silniku:
    1. kabel sygnalowy
    2. gnd
    3.grzalka
    4.grzalka:

    pomiar na wtyczce biegnacej do kompa z odlaczona sonda lambda:
    1-2 0,44 V
    2-3 skacze w gore i w dol ale glownie okolo 2,6 V
    2-4 okolo 14 V

    Pomiary na sodzie podlaczonej do kabla biegnacego do komputera

    1-2 skaczace 0,7 -0,9 V i spada w dół
    2-3 skaczace 3,5V
    2-4 okolo 14V

    Prosze aby ktos kto sie zna napisal czy mam walnieta sonde lambda czy to proglem z kablem od wtyczki do komputera?

    0 10
  • #2 13 Mar 2011 17:10
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wstaw log (ok 30 sekund [racy na wolnych), jeśli pomiary to na podłączonej sondzie, miedzy kablem sygnałowym a masą.

    0
  • #3 13 Mar 2011 20:01
    starostast
    Poziom 13  

    Napiecie zmierzylem na wolnych obrotach i oscyluje okolo 0,7V

    Rezystencja grzalki 11ohm


    LOG w zalaczniku


    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    Poprawcie mnie jesli mysle blednie:

    Na przewodzie sygnalowym biegnacym do sterownika napiecie powinno byc 0,44V?

    Bo takie mam.

    Zastanawiam sie czy polaczenie do sterownika jest ok...

    0
  • #4 14 Mar 2011 17:07
    starostast
    Poziom 13  

    Zmierzylem napiecie pomiedzy pinem 70 i 51 sterownika, ktore odpowiadaja za ta sonde i wyszlo 0 V. Wszystko na wlaczonym zaplonie.

    Co sadzicie?

    0
  • #5 14 Mar 2011 18:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jest to sonda 1 v. Napiecie referencyjne tokie jak masz + 0,45v. Na mierniku na napieciu 2V , na wolnych obrotach ma oscylowac od 0,2 do 0,8V , mierzone na sygnalowym i masa! Pomiary robi sie na pracujacym silniku , a nie na wlaczonym zaplonie!

    0
  • #6 14 Mar 2011 18:22
    starostast
    Poziom 13  

    Pomiary byly na wlaczonym silniku tylko ten ostatni pomiar na pinach sterownika byl bez wlaczania silnika bo sie balem, ze cos moze sie stac nie tak kiedy wlacze silnik przy odpietej wtyczce od sterownika.

    U mnie na wolnych obrotach napiecie pomiedzy przewodem czarnym i szarym jest prawie ze stale i rowne 0,7V.

    Czy to moze powodowac, ze w blokach pomiarowych na vagu mam linie ciagla a nie sinusoide?

    0
  • Pomocny post
    #7 14 Mar 2011 18:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Oczywiscie!

    0
  • #9 16 Mar 2011 19:51
    starostast
    Poziom 13  

    No i przyszla sonda.

    http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-a2-a3-a4-a6-allroad-tt-avant-i1475382077.html

    i dalej mi nie dziala , na wolnych obrotach mam pomiedzy sygnalowym a masa okolo 0,72V

    Co to moze byc?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Panowie tak sobie mysle, a czy zapchany katalizator moze powodowac bledny odczyt sondy.

    Dodam , z bledow katalizatora nie mam

    Dodano po 2 [godziny] 25 [minuty]:

    I jednego jeszcze nie rozumiem, dlaczego na vag w bloku pomiarowym 033 mam napiecie 1,520V, przeciez powinno byc <1V

    0
  • #10 20 Mar 2011 15:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Chodzi Ci o sondę przed czy za katem?

    0
  • #11 20 Mar 2011 17:34
    starostast
    Poziom 13  

    domex32 napisał:
    Chodzi Ci o sondę przed czy za katem?


    Caly czas pisze o sondzie przed katalizatorem..

    0
  Szukaj w 5mln produktów