Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 - strzelająca instalacja gazowa ..

02 Lis 2004 22:58 19544 17
  • Poziom 10  
    Witam.. wlasnie dzis stzrelanie to osiagnelo apogeum - pekla plastikowa obudowa filtra powietrza. Potrzebuje poocy gdyz mechanicy u ktorych bylem nie znaja tego przyczyny. Auto sprowadzone z niemiec rocznik 93 Audi B4 80 , 2.0. Ojczulek ze znajomym pojechali. W niemczech nie bylo zadnych objawow ze zos nie tak. Po wjechaniu do POlski auto na trasie zaczelo szarpac .. spadly obroty .. nagle zgaslo ale z biegu odpalilo. Potem znowu ustaly te objawy. Zostala zalozona instalacja gazowa. I problem byl tu i tu. Na gazie zaczelo czasami strzelac .. i potem gaslo w drodze. Czasami na stojac na swiatlach nagle zaczynaly wskakac obroty .. ruszalem strzelalo. Na paliwie jak przelaczylem to "rzucalo autem" .. a potem nagle ruszal jak nigdy nic. Podlaczylem auto do komputera - stwierdzono ze to mzoe byc "czujnik kąta zaplonu". Prosze o pomoc moze spotkalsicie sie juz z takim przypadkiem. Jesli to komputer (ktorego nie moge dostac bo w 93 zazceto tez juz produkowac kompy z obsluga poduszek i klimy) to podaje numer tego kompa - mzoe ktos go ma na zbyciu - Siemens 5WP4 118 039906022. Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Raczej wygląda mi to na wypalony zawór lub gniazdo zaworowe.Jesli jest nieszczelny to paliwo zapala się w kolektorze ssącym i jest objaw strzelania.Ps sprawdz jeszcze luzy zaworowe.Może któraś szklanka umarła :idea:
  • Poziom 26  
    GŁÓWNYM I PODSTAWOWYM problemem strzelających instalacji LPG są uszkodzone lub stare PRZEWODY WYSOKIEGO NAPIĘCIA!

    Co prawda to nie jedyny problem, ale z mojego doświadczenia 90% przypadków strzelania...

    Możesz też mieć za bardzo odkręcone pokrętło tzw. wolnych obrotów na reduktorze, który wydaje za dużo gazu, a ten z kolei cofa się do rury plastikowej gdzie następuje z łatwością wybuch, ale to żadka usterka.

    Jeśli przewody I ŚWIECE są dobre to musisz sprawdzać ustawienie mieszanki, bo widać nie ustawia się dobrze co sprzyja wybuchom.

    Ponieważ jednak dziś piszesz o apogeum częstości wystrzałów to pierwsze wywal PRZEWODY! (dziś dzień bardziej mroźny i wilgotny, uszkodzenia przewodów wyłażą)
  • Poziom 10  
    Przewody i świece były wymieniane. Przeciez problem nie dotyczy tylko gazu, co prawda na gazie "szarpie" i strzela ale tez na benzynie tez czasem "szarpie". Powtarzam auto potrafi 2 tygodnie jezdzic bez "strzalu" a potem wariuje i no i wlasnie wczoraj rozwalilo pokrywe filtru powietrza - posklejalem ja tasma ale dzis do pracy jade autobusem. Musze zaczac wycieczki bo mechanikach, ale boje sie ze oni wymienia mi pelno czesci strace kase i nic nie pomoze - powtarzam przewody,swiece,kopulka,silnik krokowy juz wymienili ;(
  • Poziom 10  
    Jesli ktos mial podobny przypadek - prosze o kontakt
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    maciek112 napisał:
    Przewody i świece były wymieniane. Przeciez problem nie dotyczy tylko gazu, co prawda na gazie "szarpie" i strzela ale tez na benzynie tez czasem "szarpie". ;(

    I właśnie dlatego tak Ci odpisano.

    Posłuchaj co Ci radzi kk.2000 bo radzi dobrze.To że wymienione nie znaczy że dobre. Ja kiedyś kupiłem komplet świec NGK z czego 2 na "dzień dobry" były do śmieci. Rzadko się zdaża aby ludzie kupowali markowe przewody. Zwykle kupuje się najtańsze więc trzeba się czasem liczyć z konsekwencjami. Niech Ci ktoś ze znajomych mechaników mający do tego stosowny sprzęt te przewody sprawdzi bo to podstawa.
  • Poziom 26  
    MAĆKU! jeśli nie przewody (ale to sprawdź najpierw, a najlepiej wymień na 36kV) to możesz mieć TYLKO problem ze złym ustawianiem konta wyprzedzenia zapłonu. Ale to dotyczy nielicznych przypadków i wtedy da się wyczuć regułę strzelania, np podczas puszczania gazu, albo naciskania gazu, albo przy pewnych obrotach itd...
  • Poziom 39  
    Sprawdz układ wn. to on najprawdopodobniej powoduje zakłócenia , ewentualnie serwo które może dostarczać fałszywe powietrze przez uszkodzoną membrane jest to usterka dosyć ciężka do wykrycia, w wypadku układu wn. badanie oscyloskopowe powinno wystarczyć. Powodzenia.
  • Poziom 11  
    sprawdź sobie rozrząd może ci przeskoczył o ząb jak go ciągłeś,ale najpierw zobaćz zapłon
  • Poziom 10  
    i pamiętaj do b4 tylko orginalne przewody z ASO inne to lipa
    AUDI B4 2.6 V6 AVANT LPG
  • Poziom 13  
    sprawdz czujnik halla w aparacie zaplonowym
  • Poziom 34  
    Takie numery robić może zawieszający się zawór ssący.Może kiedyś
    zerwał się pasek rozrządu?Trzeba sprawdzić szczelność cylindrów.
  • Poziom 2  
    Takie efekty może powodować pęknięta rura łącząca przepływomierz z kolektorem ssącym, nieszczelność powoduje zassanie "obcego" powietrza, a wtedy komputer szaleje. Radze sprawdzić szczelność układu.
  • Poziom 2  
    Audi 80 B4 2,0
    Mam taki sam problem (nie po raz pierwszy) W tamtym roku zaczą mi strzelać i gasnąć wymieniłem przepływomierz i wszystko wruciło do normy. niedawno podczas wymiany zderzaka mechanicy- ?? (che.che...) wyjmowali filter powietrza i po ponownym założeniu nie uszczelnili aluminiowego kołnierza między przepływomierzem a gumową rurą no i chyba znowu mam problem . byłem dziś u dobrego mechanika - przepływomierz do wymiany .przy uruchomionym silniku pociągną za linkę gazu gubowa rura ( ta za przepływomierzem) aż się skleiła - przepływomierz nie puszcza powietrza - nawet przy otwartej pokrywie filtra powietrza . I znów ze 4 stówki w błoto przez niedopatrzenie psełdo mechanika który nie uszczelnił kołnierza , aja za póżno się obciełem i uszczelniłem silikonem ale to była musztarda po obiedzie. Z tego co słyszałem to najczęstrza usterka przy instalacji gazowej.
  • Poziom 10  
    kk.2000 napisał:
    MAĆKU! jeśli nie przewody (ale to sprawdź najpierw, a najlepiej wymień na 36kV) to możesz mieć TYLKO problem ze złym ustawianiem konta wyprzedzenia zapłonu. Ale to dotyczy nielicznych przypadków i wtedy da się wyczuć regułę strzelania, np podczas puszczania gazu, albo naciskania gazu, albo przy pewnych obrotach itd...


    I to bylo to - po wyregulowaniu, jak reka odjal :)
  • Poziom 25  
    witam, dzis mialem podobny przypadek, w tamtym tygodniu zalozono mi instalacje lpg i dzis jadac z pracy buuum i rozerwalo pokrywe filtru powietrza. instalacja nowa na gwarancji, nie zrobilem jeszcze 300 km, czy moge zarzadac wymiany tej pokrywy na gwarancji ??
  • Poziom 11  
    a Kolego jaki masz silnik ia jaką instalacje bo jezeli silnik abk czyli pełny wtrysk i instalacje 2 generacji to dość częsty objaw i wystrzały wystepuja gazownicy montuja takie proste zabezpieczenia z przesłoną gumową do tego silnika to najlepsza jest sekwencja czyli 4 generacja .ja mam silnik abt czyli monowtrysk instalacje 2 generacji i zero wystrzałów bo 2 generacja jest najlepsze ale do monowtrysków
  • Poziom 2  
    witam,
    tez mi strzelało przy jezdzie na gazie okazało sie zelambda jest do wymiany, (ok 300zł) teraz wszystko jest ok,
    a co do skaczacych obrotów to proponuje przeczyscic silniczek krokowy mozna zrobic to samemu, mechanik bierze za to ok 20zł czasem trzeba to powtorzyc bo za pierwszym razem niepomaga a nowy kosztuje ok 500-600 (krokowce tak szybko sie nie psuja proponuje wyczyscic w wd40)

    Dodano po 12 [minuty]:

    acha tez mam peknieta pokrywe filtru powietrza, ten sam przypadek, no ale Macku jak wszystko masz ok z autem to ciesze sie bardzo, w moim przypadku była to lambda