Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

David Brown 780, regulacja sprzęgła i hamulca skrzyni

karolica123 14 Kwi 2011 21:56 5455 4
  • #1 14 Kwi 2011 21:56
    karolica123
    Poziom 2  

    Witam, poszukuję informacji na temat regulacji sprzęgła i hamulca skrzyni biegów w David Brown 780 Selectmatic, skrzynia biegów 12.

    0 4
  • #2 15 Kwi 2011 10:47
    wal-ker
    Poziom 32  

    Witam.
    780 nie ma hamulcow przekładni takich jak skrzynie power shift w innych modelach.Więc jeden problem masz z głowy.Ma natomiast hamulec wałka sprzęgłowego i to dwa rodzaje.Ze wzgledu na to że skrzynia nie jest praktycznie synchronizowana w momencie wciskania sprzęgła przyhamowywany jest wałek sprzęgłowy a co za tym idzie i wszystkie tryby.Pozwala to włączac biegi bez zgrzytów,tak jakby na postoju.Jeden typ hamulca jest nieregulowany. Stosowany tylko w ciągnikach ze sprzęgłem jednotarczowym(jednostopniowym).Drugi troche skomplikowany.Te ciągniki miały dwa rodzaje sprzegieł.
    Jednostopniowe,i dwa rodzaje dwustopniowych.Wieczorem zamieszcze rysunki i opis regulacji.Niestety dośc skomplikowany.

    1
  • #3 15 Kwi 2011 22:34
    wal-ker
    Poziom 32  

    David Brown 780, regulacja sprzęgła i hamulca skrzyni David Brown 780, regulacja sprzęgła i hamulca skrzyni David Brown 780, regulacja sprzęgła i hamulca skrzyni David Brown 780, regulacja sprzęgła i hamulca skrzyni

    Dodano po 36 [minuty]:

    Na scanie trzecim na rys 86 masz sprzegło jednostopniowe z hamulcem nieregulowanym.To element 23.jest to sprężysta blaszka z kawałkiem plastyku dotykającego tuleji łączącej wałek sprzęgłowy z wałkiem skrzyni biegów.
    Na skanie drugim na rys 92 masz sprzęgło dwustopniowe z takim samym hamulcem.W te sprzęgła i hamulce były wyposrzane starsze modele tych ciągników.
    Na skanie czwartym na rys 100 masz hamulec nowego typu ,regulowany.
    Niestety najduje sie on w skrzyni biegów i trzeba zdjąc pokrywe by go wyregulowac.
    REGULACJA-
    -odłączyc łącznik 6 od dzwigni 7.
    Upewnic sie ze sruba-łącznik 25 jest dobrze skrecona z widełkami 20 jej koniec ma byc równo z płaszczyzną zaglebienia w widełkach.
    -scisnac sprężyne 30 nakrętką tak by jej długośc wynosiła 2 i 1/2 cala.
    -regulowac nakrętką na widełkach 22 tak by tasma hamulca spoczeła na bebnie ale nie była naciągnięta.
    -odłączyc sprężyne 18 i pociągnac w dół sprężyne 30 razem ze sruba 25 i widełkami 20.
    -sprawdzic luz między bolcem 32 a nadlewem w el.19.Ten 32 jest troche w złym miejscu narysowany . On wchodzi w otwor w el 26 a przez niego przechodzo 25.
    -luz powinien wynosic 1/16 cala.jesli trzeba wyregulowac odkrecajac kontre 24 i krecąc el 25 w widełkach 20.
    -podłączyc z powrotem 6.
    Reszta regulacji na pedale sprzegła.

    --

    Dodano po 10 [minuty]:

    na skanie pierwszym rys 88.
    -luz pedału"a" powinien wynosic 3/4 do 1 cala.
    -"b" czyli wysokosc pedału gdy pedał a własciwie łozysko wycisku"dotyka" już sprzegła do podłogi wynosic powinna 7 1/2 do 10 1/2 cala.
    -przy pedale całkiem uniesionym odległosc między srubą "K" a dzwigienką hamulca powinna wynosic 1/16 cala.

    Dodano po 10 [minuty]:

    -luz "a" regulujemy srubą "D" po poluzowaniu nakrętki"C".
    - jesli regulacji braknie luzujemy srube '"F" wyciągamy wałek z dzwigni"E" o wkładamy o jeden dwa frezy dalej.

    1
  • #4 24 Maj 2011 21:40
    karolica123
    Poziom 2  

    witam po długiej przerwie i częściowej naprawie maszyna działa dzięki za odpowiedź u mnie sprzęgło okazało sie dwustopniowe i hamulec w skrzyni biegów wymagał regulacji przy kolejnej naprawie muszę pamiętać o regeneracji elementu z rys 1 włączającego hamulec języczka

    0
  • #5 24 Maj 2011 21:46
    wal-ker
    Poziom 32  

    No to sie ciesze że pomogło. Bo tu na forum to nie wiadomo...nikomu się nie chce kliknąć-pomógł-
    . Aż się odechciewa pomagać.:cry:

    Moderowany przez Przemo9826:

    No no! Nie wolno żebrać o pomógł.

    0