Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

David Brown, Case, International Regulacja skrzyni Power shift

wal-ker 08 Kwi 2011 21:38 7161 0
  • #1 08 Kwi 2011 21:38
    wal-ker
    Poziom 29  

    Witam.
    Zanim zaczniecie rozbierac,remontowac lub oddawac ciągnik do machaników z powodu złego działania skrzyni biegów ,warto przeprowadzic jej regulacje. A scislej hamulców przekładni planetarnych.
    - brak biegów
    -poslizg na niektórych zwłaszcza wyzszych
    -szarpanie
    -złe przełączanie
    David Brown, Case, International Regulacja skrzyni Power shift David Brown, Case, International Regulacja skrzyni Power shift David Brown, Case, International Regulacja skrzyni Power shift David Brown, Case, International Regulacja skrzyni Power shift

    Dodano po 16 [minuty]:

    Na czwartm skanie fot.187pokazuje zawory sterowania power shifta.Zawór reg. cisnienia(ten z przodu) ,Na rys 188 zaznaczony jako 1-2-3,oraz zawory sekwencyjne przełączania -12 dla przedniej i14 dla tylnej przekł. To widok po zdjęciu pokrywy skrzyni.
    Cisnienie pompy power shifta powinno wynosic dla 1490-94 i 1390-94 350-560 kPs a dla modeli 1690 i1590 ok 600-620kPs. Olej rozgrzany obroty silnika 1500obr/min.Zdj nr 205 na scanie drugim pokazuje gdzie podłączamy cisnieniomierz.Regylacji cisnienia mozna dokonac odkręcając od pokrywy skrzyni selektor i wkładając srubokret ikrecąc srube 1 na rys 188. Niestety wsuniecie tam zawleczki(drucika) zabezpieczającego to już makabra. Tak naprawde trzeba zdjąc pokrywe ,choc da sie i bez. Wkręcanie zwieksza cisnienie ,wykrecanie zmniejsza.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Regulacja power shifta.
    Na skanie dwa zdj.205 widac gdzie podłączyc cisnieniomierz i gdzie jest sruba regulacyjna(pod kapslem)Cisnieniomierz do 700kPs.jest to reg. przekładni przedniej.
    Zagrzany olej,dzwignia biegów w neutral a power shifta na czwórke.Obroty silnika tak ustawic by cisnienie na wskazniku było ok515 kPs.Dokręcac srube (3 na zdj)aż obroty sil. spadną o25 obrotów.Wcisnąc sprzegło i odkręcic srube reg o cztery obroty. Na kapsel nałozyc uszczelniacza i wkrecac az nie dotknie sruby reg. i odkręcic o 1/4 obrotu.
    Przekroj przez ta przekł na rys 203 scan drugi.
    -----------------------------
    Przekł tylna.
    Na scanie pierwszym na zdj,206 pokazana jest sryba którą nalezy odkręcic wraz z kontrą. Na scanie trzecim na rys 202 jest przekroj tej przekł.
    Uruchamiamy silnik. Dzwignia bieg. w neutral a power shifta na czwórke.Obroty silnika zwiększamy aż cisnienie na wskazniku ośiągnie 515 kPs.Dokrecamy srube reg.widoczną w otworze po wykręconej srubie z kontra aż obroty silnika spadną o 25 obr.Wciskamy sprzęgło i odkręcamy srube o cztery obrotu. Na srube z kontra szczeliwo i wkręcamy az nie dotknie sruby reg. poczym odkręcamy 1/4 obrotu.


    To tak fachowo,z narzędziami. Ale jak sie slizga po prostu dokrecamy sruby reg. o pół obrotu i patrzymy czy jest poprawa.... ;)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo