Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

laguna 2 battery charger fault

lukaszgolembka1981 29 Kwi 2011 07:20 18650 17
  • #1 29 Kwi 2011 07:20
    lukaszgolembka1981
    Poziom 13  

    Witam problem dotyczy błędu jak w temacie. Autko to laguna 2 z 2002r. z silnikiem 1,6 16V.
    Problem objawia się tym, że na wyświetlaczu pojawia się czerwony opis battery charger fault i znaczek akumulatora, lecz nie świeci on cały czas. Pojawia się i znika niema reguły. Pomyślałem alternator. Miernik w dłoń i mierzę i widzę, że nie zawsze napięcie jest ±14V. Założyłem inny alternator i ładowanie już jest cały czas w granicy 14,3V. Niestety błąd pojawia się dalej od czasu do czasu. Czym to może być spowodowane. Kable czyste nie za oksydowane przy akumulatorze i alternatorze. Diagnostyka nie wykazuje żadnego błędu. Czy to może być wina akumulatora?

    1 17
  • #2 29 Kwi 2011 07:51
    ivorpl
    Poziom 20  

    A jaki masz przebieg? Może alternator jest do remontu - szczotki albo coś innego... - nie wiem, czy w tym aucie regulator napięcia jest w alternatorze/za nim czy gdzieś indziej - on też może wpływać na nie takie napięcie -> czego efektem jest kontrolka - za niskie napięcie...
    Jak napisałeś, że na innym alternatorze jest ok to ewidentnie wskazuje na niego - akumulatora bym się nie czepiał - ew. możesz sprawdzić i podać jakie napięcie jest na aku przy wyłączonym silniku i wszystkim inny oraz drugi pomiar przy odpalonych światłach mijania... jak będzie mocno siadać to znaczy, że aku też nadwątlony - do ładowania albo do wymiany - kwestia do sprawdzenia... możesz z takim aku podjechać do sklepów gdzie sprzedają aku - za darmo ci sprawdzą czy jest ok.

    -2
  • #3 29 Kwi 2011 12:39
    lukaszgolembka1981
    Poziom 13  

    Alternator jest inny założony i ładuje dobrze i na wolnych obrotach i większych jest około 14,3V. Akumulator podjadę sprawdzić.
    Jakieś sugestię dalsze?

    1
  • #4 29 Kwi 2011 14:36
    ivorpl
    Poziom 20  

    Jak wyżej - alternator do regeneracji albo kup nowy i będzie OK...

    0
  • #5 29 Kwi 2011 23:17
    lukaszgolembka1981
    Poziom 13  

    Witam piszę co udało mi się ustalić. Akumulator OK elektryk sprawdził przyrządem. Alternator też ok ładuje napięciem 14 - 14,2V. Jest jedno ale do alternatora dochodzi jeden kabel cienki co widać na zdjęciu
    laguna 2 battery charger fault
    Na tym kabelku po włączeniu zapłonu jest 12-13V i tak powinno być cały czas (sprawdziłem w innej lagunie) a u mnie czasem jest a czasem maleje to napięcie do 1V, i zauważyłem, że wtedy jak zanika napięcie to wyskakuje błąd ładowania, po czym jak wróci napięcie 12V to błąd znika.
    Pytanie dokąd ten kabelek idzie i co może powodować zaniki napięcia.

    0
  • #6 30 Kwi 2011 07:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Po podniesieniu tego ażurowego , plastikowego dekielka , Twoim oczą ukaże się regulator napięcia , jego trzeba zmienić! Przed tą operacja , zaobacz styczki na tej wtyczce , moga byc zielone jak wyżej nakrętka.

    0
  • #7 30 Kwi 2011 09:34
    lukaszgolembka1981
    Poziom 13  

    do emeryt2 to zielone na nakrętce wyżej to farba wtyczka też nie jest zaśniedziała. alternator jest ok. Zamontowałem go do megan scenic też 1,6 16V którego posiadam i chodzi ok tam błąd się nie pojawia, a alternator ze scenika zamontowałem do laguny ale i tak się pojawił błąd dlatego alternator wykluczam.
    Wracając do tego zielonego kabelka cienkiego co dochodzi do wtyczki alternatora tam powinno być cały czas napięcie 12V a zanika to napięcie (mierzę na wypiętej wtyczce). Dokąd idzie kabelek i co może powodować zanik napięcia

    0
  • #8 30 Kwi 2011 15:36
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kabelek idzie napewno do BSI , a ono włacza komunikat!

    1
  • #9 30 Kwi 2011 16:16
    1078231
    Usunięty  
  • #10 30 Kwi 2011 16:33
    damdam

    Poziom 32  

    lepiej mylić BSI z UPC niż silnik krokowy ze spalinowym, jak większość na tym forum.

    0
  • Pomocny post
    #11 30 Kwi 2011 16:33
    drekrobak
    Poziom 2  

    Witam! w lagunie II z lat 2001-2002 to częsta usterka, alternator i ładownie jest ok problem jest z licznikiem pokazuje błędny komunikat, jak następnym razem zaświeci ci się ten komunikat to uderz ręką w deskę nad licznikiem :) na pewno zgaśnie :)
    musisz przylutować parę połączeń w liczniku bo nie łączą, tu masz wiecej info i manual : http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?autocom=ibwiki&cmd=article&id=472

    0
  • #12 01 Maj 2011 09:18
    emeryt2
    Poziom 42  

    No , tak , plama jak cholera , Motronic dziękuje za uwagę.

    -1
  • #13 01 Maj 2011 10:50
    ele5
    Poziom 26  

    damdam napisał:
    lepiej mylić BSI z UPC niż silnik krokowy ze spalinowym, jak większość na tym forum.
    UCH jak już.

    Dodano po 1 [minuty]:

    UPC to taka telewizja kablowa ;-)

    0
  • #14 01 Maj 2011 12:29
    damdam

    Poziom 32  

    UPC to też zelektronizowana skrzynka bezpieczników w Renaultach ;)

    0
  • #15 01 Maj 2011 12:49
    ele5
    Poziom 26  

    UPC,UCH,UCBiC,BSI wiadomo o co chodzi.Z grubsza to jeden ch.. Tak jak CDI,DCI,CDTI,CRDI......

    0
  • #16 01 Maj 2011 12:54
    damdam

    Poziom 32  

    i to jest najlepsza konkluzja :)

    0
  • #17 02 Maj 2011 19:34
    lukaszgolembka1981
    Poziom 13  

    Witam. Problem rozwiązany drekrobak postawił dobrą diagnozę. Przyczyną były zimne luty w liczniku. Dziękuję za podjęcie tematu wszystkim, którzy uczestniczyli. Temat zamykam.
    Pozdrawiam
    Łukasz::D

    3
  • #18 30 Lis 2012 10:33
    Mictlantecuhtli69
    Poziom 2  

    Hej... link nie działa, a mam podobny problem... może mi ktoś wyjaśnić jak udało się go rozwiązać ?

    5
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo