logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak ustawić fusy w ATtiny26 z PONY 2000? Nie zapisuje zmian!

Jacek149 08 Lis 2004 00:28 1368 4
REKLAMA
  • #1 969093
    Jacek149
    Poziom 2  
    Witam
    Jestem początkujący.
    Zrobiłem układ na TINY 26 z zewnętrznym kwarcem, ale trzeba namówić procka do współpracy z nim. Wiem, że trzeba przestawić fusy. Mam interfejsik współpracujący z PONY 2000 do programowania szeregowego, niskonapięciowego. W PONY wybierając funkcję 'Configuration and security bits' odczytuję stan wszystkich 'Fuse Byte', ale funkcja 'Write' nie wpisuje moich parametrów. Jak i czym ustawić fusy, czy muszę robić programator wysokonapięciowy ?
  • REKLAMA
  • #2 969162
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 69
    Pewnie zablokowałeś co najmniej LB1 - bit zabezpieczający przed zapisem, musisz wykasować cały układ (chip erase), aby móc programować dalej. Polecam notę katalogową układu, s. 106, do znalezienia na www.atmel.com
  • REKLAMA
  • #3 969230
    al555
    Poziom 20  
    Ocena: 8
    Może zaprogramowałeś bity do pracy z zewnętrzym układem RC lub co gorsza z zewnętrzym generatorem.
    Zauważ że w Pony2000 w opcji oknie ustawiania bitów,kwadrat zaznaczony oznacza bit zaprogramowany i odpowiada to "0" (a nie "1") w nocie aplikacyjnej Atmela ( przynajmniej jeśli chodzi o AtMega8 - a pewnie i Twojego układu )

Jestem świeżo po zetknięciu się z tym problemem. Chciałem wyciąć z płytki AtMEga8 w TQFP32 mozolnie ręcznie wlutowane bo układ "padł" po zaprogramowaniu.

Jeśli Pony pluje błędem (-24) = Device Missing... podczas prób odczytu lub zapisu ukladu, to pewnie maszt podobny problem i możesz sobie jedynie przypomnieć które bity miałeś ostatnio ustawione - to pomoże ci wybrać poniędzy dodaniem rezystora do układu RC czy połaczenia z generatorem zewnętrzym ( jedna próba mniej jeśli sobie przypomnisz ! ;-))