logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak ustawić QoS na TP-LINK TL-WR543G dla limitu prędkości laptopa?

Malzzahar 13 Maj 2011 19:55 2309 8
REKLAMA
  • #1 9502372
    Malzzahar
    Poziom 2  
    Witam

Posiadam internet o przepustowości 3Mbps. Sprawa wygląda tak... mam komputer, laptopa i router TP-LINK TL-WR543G który rozdziela neta na te dwa urządzenia. Komputer jest podłączony do routera tradycyjną skrętką RJ-45, natomiast laptop bezprzewodowo. Chodzi mi o to aby ustawić limit downloadu i uploadu na laptopa (256 kbps), a na kompa przydzielić resztę transferu. Zauważyłem, że w routerze jest funkcja QoS która teoretycznie załatwia sprawę, jednakże jestem zielony w sieciach i po licznych próbach skonfigurowania tego poddaję się.

Okno konfiguracji QoS wygląda tak:

Prosiłbym o pomoc w tym jak mam to zrobić.
  • REKLAMA
  • #2 9502399
    salmon
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 262
    Dobrze to określiłeś...Teoretycznie to router załatwia... Tej klasy sprzęt "za silny" w ograniczaniu pasma raczej nie jest, ale możesz spróbować - włącz QoS, ustaw parametry swojego łącza (download/upload), a poniżej masz tabelkę, ile pasma (tak samo, download/upload) ma być przeznaczone na każdy "port" (1-4 - porty ethernetowe, Wireless - bezprzewodówka).
  • #3 9502450
    piterus99
    Poziom 43  
    Ocena: 328
    Dokładnie rzecz ujmując, w tabelce wpisuje się ile kwantów minimalnie ma zostać dla danej klasy - więc "od góry" pasma nie wytniesz, ale możesz przydzielić laptopowi 8 kwantów a PCtowi resztę i zobaczyć, co wtedy.

Konieczne jest uzupełnienie górnej sekcji i zaznaczenie QoS.
  • REKLAMA
  • #4 9502451
    Malzzahar
    Poziom 2  
    Próbowałem tak na wiele sposobów.

Przykładowe ustawienie: