logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć ATmega8 do pomiaru napięcia 0-3V z przetwornikiem A/D i D/A?

olo.d 10 Lis 2004 00:25 1368 9
REKLAMA
  • #1 974261
    olo.d
    Poziom 15  
    mam pytanie, dysponuje dokumentacja (datasheet) procka jak wyżej ale nie mam pojęcia jak go podłączyć by można było zczytać wartość napięcia z przetwornika a/d. chce korzystać z wewnętrznego napięcia odniesienia. z zewnętrznego rezonatora bo chyba tak jest bezpieczniej. i tu mam pytania:

1)jakie wartości elementów obwodu dla rezonatora 10MHz (może być inna)?
    2)jak podłączyć resztę wyprowadzeń tak by mierzyć napięcie w zakresie Ok od 0 do 3V?
    3)jaki do tego układu zastosować najprostszy przetwornik d/a?
    4)w rysunku "sch" naniosłem część podłączeń czy poprawnie?

a teraz dla usprawiedliwienia dodam ze jestem kompletnym laikiem i używałem opcji szukaj jak ktoś był by ciekawy.
    układ ma dokonywać pomiaru napięcia i przekształcać jego wartości. czyli a/d->(przekształcenie)-> d/a.
    wielkie dz.
    Załączniki:
    • Jak podłączyć ATmega8 do pomiaru napięcia 0-3V z przetwornikiem A/D i D/A? sch.jpg (13.83 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 974635
    wisiena
    Poziom 18  
    Ocena: 5
    Witam !!!!
    No to kolejno:
    1. Kondensatory blokujące do kwarca 22pF (datasheet s.25)
    2. Przetwornik a/c ma wewnętrzne napięie odniesienia na poziomie 2,56V (datasheet s.198) czyli używając go możesz maksymalnie zmierzyć 2,56V i wtedy odczytasz wartość ok 0x3FF. Przetwornik jest 10-bitowy więc uzyskasz rozdzielczość 2,56/1024=0,0025V (teoretycznie).
    3. Przetwornik ma 8 multipleksowanych wejść (port C), czyli masz rejestr w którym wybierasz, które wejście ma być dołączone do przetwornika.
    4. Podłączenie sygnału mierzonego do procesora jest dokładnie opisane na stronie 199 datasheet'a.