Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p jak dobrze ustawić gaźnik

26 Maj 2011 15:04 18088 15
  • Poziom 13  
    Witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak ustawić gaźnik 126p tak aby maluch mało palił a nie spadł z mocy. Teraz mój 126p pali około 10l na 100km myślę że to stanowczo za dużo na silnik o tej pojemności. Proszę o pomoc.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 10  
    1.Ustaw poziom paliwa:
    _Do uszczelki pływak ma mieć 7mm /+/_ 0.25 mm/Najlepiej wziąc wiertło o średnicy 7 mm i nim posługiwać sie przy wyznaczeniu odległosci douszczelki , trzeba dogiac jezyczek pływaka gdy jest inny wymiar.
    _Maksymalna odległosc pływaka od uszczelki powinna wynosic 14,75 mm -15,25mm
    Skok pływaka powinien wynosic 8,0 mm
    2.Zeby ustawic obroty biegu jałowego to trzeba nagrzac silnik i ustawic obroty na 850 obr/min +/_ 50 obr. Ustawiasz to wkretem uchylenia przepustnicy.Potem jest zabawa w ustawienie składu mieszanki wkretem regulacji składu mieszanki , najlepiej sprawdzic to ustawienie na analizatorze spalin . Gdy nie ma analizatora to tak srednio trzeba wykrecic ten wkret na 1,5 -2 obroty i potem korygowac dalej , tak aby silnik nie gasł przy gwałtownym uchyleniu przepustnicy na maksa . Nalezy tez zmniejszyc wolne obroty , gdy regulacja wkretem składu mieszanki powoduje ich zwiekszenie ,
    3.Wyreguluj luzy zaworów 0,20mm ssące , 0,25mm wydechowe . Ustaw porzadnie zapłon jezeli to nie jest elektronik . Załóż czysty filtr powietrza przed regulacja.
  • Poziom 13  
    Mam jedno pytanie skąd mam wiedzieć kiedy silnik będzie miał 850 obr/min jeśli nie posiadam obrotomierza ?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz zrobic mając obrotomierz .
    z kolei mają najtanszy woltomierz , nawet taki za 15pln z TESCO mozesz dodatkowo sprawdź woltomierzem na jakim poziomie napięc pracuje ładowanie akumulatora . Na zaciskach akumulatora przy wolnych obrotach ustawionych na 850 +/- 50 , napiecie powinno wynosic około 12,8 V , przy wysokich obrotach powinno zawierać sie w przedziale 13,9-14,4 V. Metodą prób i błędów jesteś w stanie to w miarę dobrze ustawić.
  • Poziom 13  
    A gdy wkręcam wkręt składu mieszanki to jest więcej paliwa czy powietrza??
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 29  
    rafal6113 napisał:
    A gdy wkręcam wkręt składu mieszanki to jest więcej paliwa czy powietrza??


    To jest mniej mieszanki na wolnych obrotach.
    Ta śruba reguluje ilość mieszanki w układzie wolnych obrotów i ma wpływ na pracę silnika do prawie 3/4 uchylenia przepustnicy.
  • Poziom 39  
    Gdy wkręcasz jest mniej powietrza, zbyt duży wzrost obrotów przy wykrecaniu, świadczy o zbyt dużej dawce powietrza, objawem może być nawet samozapłon po wyłączeniu ( za wysoka temperatura spalania).
    Bez przyżądów to robiłem tak: wkręciłem do oporu, potem 1 obrót wykręciłem, silnik chodził nie równo, więc powoli kreciłem dalej do granicy podskoku obrotów i równej pracy silnika przy minimalnych obrotach.
  • Moderator Samochody
    wiesiek3d i jannaszek widzę że obydwaj nie macie pojęcia jak działa gaźnik?
    126p jak dobrze ustawić gaźnik
    Otóż mistrzowie, śrubą 6 ustawia się obroty 850 +- 50, potem wkrętem 5 reguluje się do wyrównania obrotów ( nie podniesienia!), z zapiętym analizatorem spalin w starych "kaszlach" ustawiało się do wyrównania obrotów i mniej niż 3%CO w spalinach. Zbytnie wykręcenie tej śrubki powoduje właśnie zbyt duże spalanie. Śrubka ta reguluje nie ilość mieszanki, tylko ilość paliwa na biegu jałowym w tejże mieszance.
  • Poziom 39  
    No to żyłem w nieświadomości, jednak robiłem to całkiem podobnie jak piszesz.
    Nie ustawiałem 800 obrotów bo nie wiedziałem , tylko tak aby wolno chodził, a właśnie tą śrubką 5 kręciłem do wyrównania- to miało to miejsce do granicy podskoku obrotów (dalsze kręcenie dawało podskok.
    Zdarłem tak 2 kaszle, tego ostatniego mi ukradli, na spalanie i pracę silnika nie narzekałem.
    Chciałbym tak czuć ducha motoru we współczesnych autach, jak czułem w kaszlu.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Czyli jak wkręcam tą śrubkę to daję mniej paliwa w mieszance czy więcej bo już się pogubiłem.
  • Poziom 13  
    Co jest z moim silnikiem ?: po tym jak się przegrzał 3 razy ( była zatkana rura doprowadzająca powietrze ) teraz kopci z tłumika (chyba bierze olej ?) a jak się nagrzeje to stuka w gaźniku (spalanie detonacyjne ). Co mu jest??
  • Poziom 37  
    rafal6113 napisał:
    Witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak ustawić gaźnik 126p tak aby maluch mało palił a nie spadł z mocy. Teraz mój 126p pali około 10l na 100km myślę że to stanowczo za dużo na silnik o tej pojemności. Proszę o pomoc.


    Dodam jeszcze od siebie. Po regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej wkrętem regulacji położenia przepustnicy na wyjętym gaźniku tak regulujemy, aby otworki przejściowe w gardzieli były przesłonięte krawędzią przepustnicy albo poniżej tej krawędzi. Należy zatem po takim ustawieniu oznaczyć sobie położenie przepustnicy (można po ilości obrotów wkrętaka albo inaczej sobie zaznaczyć). Te położenie to jest maksymalne możliwe uchylenie na biegu jałowym po zdjęciu nogi z gazu! I to zostaje tak na stałe i nie regulujemy już później tym wkrętem (co najwyżej później możemy go jeszcze wykręcić w miarę potrzeby o ile obroty były by za duże - w co wątpię). Jeżeli silnik gaśnie to należy szukać innej przyczyny.
    Natomiast całą regulację przeprowadzamy tylko wkrętem mieszanki kręcąc tak aby uzyskać możliwie niskie obroty a silnik pracował stabilnie na włączonych światłach i ew. ogrzewaniu tylnej szyby o ile ktoś ją ma.
    Po takiej regulacji (zakładając że reszta jest sprawna, zapłon, wydech, zawory, etc.) skład spalin będzie prawidłowy.
    Ta zasada dotyczy wszystkich gaźników samochodowych praktycznie bez wyjątku.
    Reasumując, jak gaźnik jest sprawny, to przepustnicę ustawiamy na stałe raz na zawsze (na zdjętym gaźniku!) i tego wkręta staramy się już później nie tykać.
    Od położenia przepustnicy względem otworów w gardzieli zależy prędkość obrotowa biegu jałowego, zużycie paliwa i skład spalin ale przede wszystkim płynność zwiększania obrotów z jałowego do max (tzw. brak dziury).

    Moderowany przez robokop:

    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady.

  • Poziom 13  
    rafal6113 napisał:
    Co jest z moim silnikiem ?: po tym jak się przegrzał 3 razy ( była zatkana rura doprowadzająca powietrze ) teraz kopci z tłumika (chyba bierze olej ?) a jak się nagrzeje to stuka w gaźniku (spalanie detonacyjne ). Co mu jest??

    Proszę o odpowiedź
  • Moderator Samochody
    Nie spalanie detonacyjne tylko pewnie kicha i strzela - zużyte świece, a kopcenie, to albo olej, albo niespalone paliwo. Zamykam wątek - wszystko co trzeba zostało już napisane.
  • Poziom 13  
    Gaźnik ustawiłem i jakoś chodzi. Dzięki wszystkim za pomoc.