Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nowa karta graficzna czy zmiana procesora i plyty glownej ??

DaroMac 28 Maj 2011 02:41 2653 12
  • #1 28 Maj 2011 02:41
    DaroMac
    Poziom 2  

    Witam Panowie

    Mam problemy z wiedzminem, i ogolna wydajnoscia w grze.
    obecnie komputer podpinam komputer pod monitor o rozdzialce 1920-1080
    albo pod drugi monitor - 1680-1050 ( w akademiku)

    Ostatnio takze w Battlefield bad company 2 - przy wyzsej rozdzielczosci niestety musze obnizyc detale do srednich/ niskich zeby cieszyc sie w miare plynna gra, chociaz czasami przycina ;/

    moj komputer
    E7200 - @3,4GHz
    2 gb ram
    ati radeonSapphire 5770 1 gb @950/1350
    zasilacz Chef 550W
    Hdd 500Gb samsung F1


    w z zwiazku z tym postanowilem wymienic podzeposly tylko niewiem co przynioslo by lepszy efekt .
    karte kupilem rok temu, wiem ze nie jest to potwor graficzny - szczegolnie do gry w 1920-1080
    a procesor tez do najmlodszych i najwydajniejszych nie nalezy .

    1. czy lepiej wymienic karte graficzna
    np na taki model - Geforce 560TI Link
    lub SAPPHIRE HD6850Link

    cena od ponad 600 -815 zl
    2. wymienic procesor pamiec ram i plyte glowna
    na ponizsze modele
    AMD Phenom II X4 955 Link
    plyta glowna - MSI 870-G45 Link
    ram - ADATA 4GB PC1600 Link

    Cenowo wyjdzie ok 770
    wiec mniej wiecej tyle co nowa karta graficzna.
    bede wdzieczny za sugestie i pomoc, moze ktos ma podobna konfiguracje, do tej podanej przeze mnie i moze sie wypowieziec na temat wydajnosci chodzi mi o phenom x4 955 + ati 5770

    Pozdrawiam:)

    a tak na marginesie mam jeszcze jeden problem z punkbusterem
    w battlefieldzie po ok 10 minutach gry, spada mi ilosc FPS.
    W menadzerze urzadzen zauwazylem ze proces PnkBstrB uzywa ok 25-50 % CPU
    format, reinstal gry, punkbustera i sterownikow do karty graficznej nic niedal.

    0 12
  • #2 28 Maj 2011 09:31
    dinos83
    Poziom 33  

    Lepiej kartę graficzną np. HD 5850 - 580

    0
  • #3 28 Maj 2011 11:43
    fiend_
    Poziom 43  

    2gb ram + 6870 i powinno wszystko śmigać, twoja karta nie powinna aż tak się krztusić- widocznie te 2gb ram to za mało. 5850 jak najbardziej, ale ta cena nie jest atrakcyjna w odniesieniu do 6850.
    Po wymianie procka raczej byś wielkiej różnicy nie zauważył, także chyba nie ma to sensu. I ta płyta do OC by się nie nadawała.

    0
  • #4 28 Maj 2011 12:38
    Ponury Grabarz
    Poziom 10  

    Możesz też spróbować zamienić procesor na q6600 (3,4 GHz pójdzie raczej bezproblemowo na większości mobasów). 4 rdzenie i sporo cachu są w stanie pomóc, a koszt takiej zamiany raczej niewielki.

    Poza tym weź sobie mocno do serca uwagę fienda o dokupieniu ramu - w Battlefield'zie robi to ponoć bardzo dużą różnicę.

    0
  • #6 28 Maj 2011 14:22
    czaro9
    Poziom 14  

    Przede wszystkim dokup 2GB ramu - to podstawa przy dużych rozdziałkach i teksturach na high i wtedy zobacz jak bedzie

    0
  • #7 29 Maj 2011 02:52
    DaroMac
    Poziom 2  

    cześć,
    dzięki wielkie za odpowiedzi, oczywiście sledze watek.

    Prawdę mówiąc myślałem ze będziecie doradzać zmianę procesora.
    Myślałem ze obecny procesor ogranicza radeona 5770, i wymiana na właśnie x4 955 - 4 rdzeniowa, powinna dać wzrost wydajności .
    a battlefield chyba lubi 4 rdzenie.

    Pomysł z Q6600 całkiem ciekawy chociaż wogóle nieb ralem tego pod uwagę.
    Wiąże sie to oczywiście z kupnem używanego procesora, a tego wołałbym uniknąć.
    Cenowo wyszło by tak jak fiend_ wspomniał, no ale kupując phenoma, musiał bym zmienić od razu płytę główną +ram.

    Oglądając gameplaye z YT , polaczenie phenom II x4 955 5770 jest nawet przyzwoite wydajnościowo.

    A jeśli chodzi o ram, no to rzeczywiście 2 gb to trochę mało ,
    może postaram sie na allegro wytargać 2 gb geil ultra DDR2 ~ 80-100zl ,
    chociaż nie wiem na ile odczuje poprawę.

    no i szczerze mówiąc nadal nie wiem co robić.

    Jeśli chodzi o nowa kartę graficzna czy obecny procesor i 2 rdzenie nie beda jej ograniczac.

    a jeśli chodzi o poszczególne modele to chyba wybor jest miedzy :
    ( niekoniecznie w takiej kolejności)

    1. gigabyte hd6870 Link 719 zl
    2. asus hd5850 Link 559 zl
    3. gigabyte gtx460 Link 629zl
    4. gigabyte hd6850 Link 615zl
    5. msi GTX 560 Ti Link 815 zl

    liczę na kolejne odpowiedzi i sugestie,
    dzięki i pozdrawiam

    DaroMac - błędy, w obu postach, racz poprawić (pkt 3.1.13). [M]

    0
  • #8 29 Maj 2011 07:54
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Jeżeli chodzi o Radeony, to z wymienionych najwydajniejszy jest HD 6870, a dwa pozostałe hd5850 jest słabszy od hd6850 o jakieś 30% (chociaż w benchmarkach różnica bardzo mała).
    GTX 460 (1024MB) jest słabsza od podanych Radeonów 20-50%, a model GTX560 TI jest lepszy od HD5850 oraz porównywalny do HD6850.

    0
  • #10 04 Lip 2011 21:13
    DaroMac
    Poziom 2  

    Witam ponownie,
    Musiałem zrobić mała przerwę ze względu na sesje, i chciałbym odświeżyć temat.
    Jak się dowiedziałem Bad company bardzo lubi 4 rdzenie.

    Więc co w takim wypadku, co było by najlepszym wyjściem ?
    W między czasie zastanawiałem się nad konfiguracja komputera,

    0
  • #12 04 Lip 2011 23:30
    DaroMac
    Poziom 2  

    No właśnie sam teraz nie wiem ile chce przeznaczyć na komputer. (- ceny z proline.pl)

    Phenom II x4 955 BE - 375 zl
    ram - 120 zł Link
    plyta glowna - Link
    ale w kwestii płyty proszę zdecydowanie o pomoc, może jakiś model w rozsądnej cenie pod AM3+

    w sumie - 824 zł
    ewentualnie wersja z X4 970 BE - w sumie 964 zł - tylko czy warto dokładać - czy lepiej za różnice w cenie kupić chłodzenie i kręcić .

    2. opcja bardziej przyszłościowa, no ale sam nie wiem czy chce wydać tyle kasy.
    Oraz czy różnica będzie na tyle widoczna.

    I5 2500K - 715 zł
    ram ( ten co w poprzedniej konfiguracji) 120 zł
    płyta główna - Asrock P67 Pro3 B3 - 425 zł
    w sumie - 1260 zł

    albo taka uboższa wersja
    i3 2100 389 zł
    ram ( ten co w poprzedniej konfiguracji) 120 zł
    płyta główna - Asrock P67 Pro3 B3 - 425 zł
    razem 936 zł

    I tak się zastanawiam czy warto dołożyć i i5 .
    W sumie był by spokój na dłuższy czas -a podstawka zgodna z Ivy
    ewentualnie AM3+


    W każdym zestawie karta graficzna to ati 5770 1gb Sapphire.

    0
  • #13 05 Lip 2011 10:02
    fiend_
    Poziom 43  

    Teraz ja bym się decydował na phenoma 955+ gigabyte 990x i jakiś obojętny ram. Płyta wypaśna, zgodna z am3+, crossfire, sli i mocna sekcja zasilania + 3x pci-e. Jak cię stać na i5 to bierz i5, nie to am3+. i3-2100 to fajny procek, ale nie ma 4 fizycznych rdzeni i się nie podkręca.
    Phenom 970 to głupota, płacisz za zwiększony mnożnik...

    0