logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Światłowód: problem z topieniem pigtaila SC/UPC podczas spawania z OPTIX G.652D

damiann 01 Cze 2011 12:45 2069 4
REKLAMA
  • #1 9565695
    damiann
    Poziom 12  
    Cześć!

Jestem początkującym spawaczem i potrzebuję porady. Mam kabel światłowodowy:
    OPTIX cable Z-XOTKtc (GYXTW) 8 x 9/125 ITU Fujikura G.652D 1.5kN oraz pigtaile:
    Pigtail OPTO SC/UPC, SM, 1M .
    Gdy spawam dwa włókna z kabla wszystko idzie bardzo łądnie. Gdy spawam włókno z kabla z pigtailem to w momencie robienia przed spawu końcówka z pigtaila topi, niszczy i mam komunikat "bad cleave". Pigtail w momencie włożenie w zaciski jest na 100% dobrze docięty, psuje się przy przed spawaniu i dalej nic nie mona zrobić. Na ekranie widać, że włókno z pigtaila jest grubsze od włókna z kabla- instrukcja obsługi spawarki dopuszcza takie spawy.
    Czy ja coś robię źle? A może pigtail jest zły? Mam kilka takich pigtaili i to nie problem jednej sztuki.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 9566095
    kozik1984
    Poziom 1  
    Witam.

Jaką spawarką dysponujesz ?

Generalnie jeżeli używasz tych pigtaili i z tego miejsca które podałeś to są to pigtaile w ścisłej tubie. Problem różnicy w grubościach jakie obserwujesz na ekranie jest związany z akrylem na pigtailu. W momencie gdy zdejmiesz główny płaszcz z pigtaila nałóż stripper na włókno i pod lekkim kątem ściągnij akryl (zedrzyj)

Później trzeba bardzo dokładnie wyczyścić włókno izopropylenem.

Dopiero wtedy możesz przystąpić do cięcia ponieważ jeżeli masz akryl to nigdy nóż ci równo nie utnie włókna.

Przyszłościowo polecam pigtaile w luźnej tubie są dużo lepsze i szybciej się je obrabia.

Jakbyś potrzebował pigtaile i komponenty światłowodowe w dobrych cenach czy strippery czy cokolwiek zapraszam na PRV.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 9572414
    clown2
    Poziom 12