Mam nietepuj±cy problem w Oplu Vecvtra B Diesel 2.0. 16 V: w uk³adzie ch³odniczym ubywa p³ynu, przybywa oleju silnikowego.
G³owica by³a sprawdzana (nie jest pêkniêta), zosta³a splanowana, wymieniona zosta³a uszczelka pod g³owic± i wszystkie elementy towarzysz±ce tj. ¶ruby, uszczelniacze, oringi, podk³adki. Niestety po przejechaniu oko³o 100 km w ci±gu 7 dni uby³o oko³o 250 ml p³ynu.
Warto mo¿e dodaæ, ¿e awaria pojawi³a siê po uszkodzeniu turbiny - w czasie d³u¿szej drogi zacz±³ olej siê paliæ (pojawi³y siê k³êby czarnego dymu wydobywaj±ce siê z rury wydechowej), nie mo¿na by³o zgasiæ silnika. Po tym incydencie zosta³a wymieniona turbina i za dwa tygodnie ;pojawi³y siê powy¿sze problemy p³ynem ch³odniczym.
Co robiæ dalej?....
G³owica by³a sprawdzana (nie jest pêkniêta), zosta³a splanowana, wymieniona zosta³a uszczelka pod g³owic± i wszystkie elementy towarzysz±ce tj. ¶ruby, uszczelniacze, oringi, podk³adki. Niestety po przejechaniu oko³o 100 km w ci±gu 7 dni uby³o oko³o 250 ml p³ynu.
Warto mo¿e dodaæ, ¿e awaria pojawi³a siê po uszkodzeniu turbiny - w czasie d³u¿szej drogi zacz±³ olej siê paliæ (pojawi³y siê k³êby czarnego dymu wydobywaj±ce siê z rury wydechowej), nie mo¿na by³o zgasiæ silnika. Po tym incydencie zosta³a wymieniona turbina i za dwa tygodnie ;pojawi³y siê powy¿sze problemy p³ynem ch³odniczym.
Co robiæ dalej?....