Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działający podnośnik w C 330

02 Cze 2011 19:49 10609 9
  • Poziom 9  
    Witam
    Wiem że temat był wałkowany w wielu wątakch ale postanowiłem zapytać. Mam problem z podnosnikiem w C-330. Ostatnio podczas drobnych prac polowych zauważyłem że przestał działac mi podnośnik-nawet nie drgnał. Początkowo wymieniłem olej, filtr, oringi a na końcu pompe, już nie wspone ile to ustrojstwo wyciągałem i skręcałem. Po któryms złożeniu o dziwo podnośnik działał wiec pojechałem podziałać w polu no i niestety po paru godzinach podnosnik ponownie przestał reagować. Rozkreciłem ponownie, kołe zabate pomimo delkoatnych luzów były zazebione. Aby sprawdził czy może poiprostu kolejna pompa jest uszkodzona odkręciłem podczas pracy rurkę przed rozdzielaczem która prowadzi od pompy - olej nie leciał a z tego co się orientuje powinien tryskać , mozna by wywnioskowac że poprostu coś powoduję że pompa wogóle nie jest załanczana, bądz coś ja rozłancza po chwili pracy. Jaka może być przyczyna, czy jest możliwe aby kołe zebate napędzające pompe miały zerwane jakieś frezy bądz kliny? Dodam jeszcze że zauważyłem iż WOM niezależny działa mi jedynie po wyłaczeniu pompy hydraulicznej, jak załcze to przestaje kręcić. Jestem laikiem w tej dziedzinie i prosze o pomoc.
  • Poziom 39  
    Fakt, jesteś laikiem. Trochę mieszasz opisy sytuacji i trudno wyciągnąć wnioski. Ja w takiej sytuacji sprawdzałbym zawór regulacji ciśnienia. Możliwe, ze zawiesił się. Rozumiem, że oleju w zespole napędowym nie brakuje. Zależność WOMu od pracy pompy jest taka, że jedno z kół napędzających ślizga się po wałku drugiego. Przy obciążeniu tarcie powoduje lekkie obracanie. Także zakładam, ż względnie poprawnie wyregulowałeś kolanko pompy. Generalnie jeśli koło napędu pompy jest wzębione i silnik pracuje to musi następować praca pompy.
  • Poziom 9  
    Dziękuje za odpowiedz. Może faktycznie żle to wszytko opisałem. Poziom oleju jest ksiązkowy, tylko zastanawiam się nad tym prawidłowym wyregulowaniem kolanka pompy. Jak sprawdzic czy jest poprawnie ustawione?
  • Poziom 21  
    Szanowny kolega mczapski mówiąc o regulacji kolanka miał na myśli poprawne jego ustawienie względem otworu znajdującego się przy boku z prawej strony w skrzyni biegów. Otworem tym pompa zasysa olej. Wewnątrz otworu powinien być oring. Kolanko trzeba tak ustawić a aby jego koniec bez żadnych oporów wsuwał się w otwór podczas zakładania podnośnika.
  • Poziom 9  
    Jeśli o to chodzi to mysle że zrobiłem to prawidłowo, oring też wymieniłem. Problem tkwi chyba w kołach napedzających pompe i bez rozpołowienia nie da sie nic zrobic.
  • Poziom 23  
    Kolego Piotrze jeżeli włączysz pompę i wałek WOM przestaje kręcić , więc podejrzewam że masz zerwany frez na wałku sprzęgłowym [ tarcza kręci a wałek stoi ] przy większym oporze pompy zaczyna przepuszczać . Chyba że cię źle zrozumiałem z opisu , ale sprawdź wałek WOM pod obciążeniem ,celem wykluczenia zerwania frezu na tarczy sprzęgłowej . Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Czy przy tego typu usterce WOM przy duzym ociążeniu niepowinien kręcić? Czy można jakość potwierdzić ewentualne zerwanie tego frezu? poprostu z uwagi na brak zaplecza warsztatowego i wiedzy chciałbym koniecznosc rozpolowienia zostawic jako ostateczne. Jutro robie kolejne podejcie - napisze o wynikach, moze odkrecajac pokrywe od skrzyni uda sie cos zdiagnozowac. Dzieki za ewentualne posty i prosze pomoc bardziej doswiadczonych kolegow.
  • Poziom 39  
    Na mój gust bardzo lapidarnie opisujesz sytuację. WOM ma obroty zależne i niezależne. I nie wiem czy stwierdzasz całkowity brak obu rodzajów obrotów , czy jednego. Także brakuje opisu w jakiej sytuacji występuje ten mankament. Okazuje się, że z problemu pracy podnośnika robi się problem pracy WOMu.Jeśli miałbyś coś zobaczyć wewnątrz to przy zdjętym podnośniku. Ale przy takim obrocie sprawy trochę boję sie doradzać.
  • Poziom 35  
    A hydraulika kiprowania działa?
  • Poziom 9  
    Witam.....
    Usterka została naprawiona. Jednak bez rozpołowienia sie nie obeszło. Okazało się że problem tkwił w tarczy sprzegłowej drugiego stopnia - wymieniłem na nową i wszystko dziłała jak powinno.