logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kineskop w monitorze CRT – czy może eksplodować i czy to groźne dla użytkownika?

Lithuanin 12 Lis 2004 23:35 10695 8
REKLAMA
  • #1 981464
    Lithuanin
    Poziom 10  
    Witam!
    Mam pytanie - czy kineskop monitora może wybuchnąć?
    Czy wogóle słyszał ktoś o takim przypadku?

I drugie pytanie - czy jeżeli tak, to czy może to być niebezpieczne? (tzn. czy odłamki zapadają się do środka, czy wylatują na całe pomieszczenie)

Jestem początkujący i cały czas mam obawę grzebiąc w monitorze (po zmianie jakiegoś elementu) i uruchamiam go stojąc w innym pokoju...
    Proszę - niech ktoś mnie wyprowadzi z głupich obaw - bo sam się z tego po trochu śmieję, ale jednak...
  • REKLAMA
  • #2 981504
    Danieloos
    Poziom 25  
    Ocena: 69
    Witam jeżeli jesteś początkującym elektronikiem,tp wszystko przed tobą,nie chcę cię odrażać od serwisowania urządzeń RTVitp.ale nie jedna rzecz ci wyleci w powietrze:)
  • #3 981508
    gabik001
    Poziom 37  
    Ocena: 418
    Raczej wybuch kineskopu jest malo prawdopodobny... Jakby cos zle zadzialalo (po naprawie, wymianie) to sie spala elementy typu trafopowielacz ,tranzystor itp. Napewno kineskop dostajac gdzies zbyt duze napiecie nie wybuchnie (chyba ze go mlotkiem stukniesz i to porzadnie bo to masa szkla - wtedy to moze byc niezdrowe). Badz spokojny.
    Pozdrawiam :)
  • REKLAMA
  • #4 981532
    _PREDATOR_

VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2312
    Obecne kineskopy są antyimplozyjne, są na nie zakładane specjalne stalowe opaski, nieraz przy wyrzucaniu muszę takie uszkodzić i nigdy mi się nic nie stało, choć bardzo uważam. Próżnia zasysa szkło do wewnątrz, póżniej jego nadmiar wywala na zewnątrz, ale nie jest to tak grożne jak "granat".
    Gorzej z kondensatorami elektrolitycznymi, tu naprawdę trzeba uważać, szczególnie jak się grzeją.
    Konto firmowe: