Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie schodowe- zmiana sposobu zapalenia światła.

Wojtek_tom 01 Lip 2011 20:22 5329 8
  • #1 01 Lip 2011 20:22
    Wojtek_tom
    Poziom 7  

Witam serdecznie.
    Na wstępie pochwale się ,że jestem kompletnym laikiem i bardzo proszę o pomoc.
    Chciałbym przerobić już istniejące oświetlenie schodowe. A mianowicie chciałbym zmienić sposób zapalania się światła. Teraz mam jeden włącznik u góry i jeden na dole i tymi włącznikami włączam podświetlenie schodów oraz lampę na suficie tych schodów. Chciałbym zamienić te wyłączniki pojedyncze na wyłączniki podwójne tak aby jeden przycisk zapalał mi podświetlenie schodów a drugi lampę na suficie.

Wiem ,że ten temat kilka razy się przewijał ale ja jako laik nie wiedziałem jak odnaleźć odpowiedz. Jak się człowiek nie zna to ciężko zadać pytanie.

Wyczytałem tylko ,że to chyba powinny być wyłączniki świecznikowe oraz znalazłem fajny schemat schodowy(niestety tylko na jeno światełko czyli tak jak teraz mam )
    http://www.elektroinstalacje.info/articles.php?article_id=1

Prosiłbym o schemat takiej instalacji dla laika oraz podpowiedź jak już istniejącą instalacje przerobić aby spełniła moje wymagania oraz jakie wyłączniki kupić.

Na stronie podanej wyżej jest schemat jak to wszystko podłączyć w puszkach , jak by ktoś taki schemat miał do instalacji którą chcę stworzyć to był bym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

P.S. Jeszcze jedno pytanie. W kuchni miałem jedno gniazdko a przyszedł elektryk i z tego jednego gniazdka pociągnął kabel i stworzył jeszcze 3 inne pod które będą podłączone: lodówka , zmywarka ,czajnik bezprzewodowy i robot kuchenny. Czy to nie obciąży za bardzo układu ??

0 8
  • #2 01 Lip 2011 20:34
    retrofood
    Moderator

Na prośbę Autora przywracam.
    Proszę tylko zmienić tytuł na zgodny z p. 3.1.15 regulaminu.

0
  • #3 01 Lip 2011 22:59