Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 MPI, klekotanie silnika

dr.chaos 01 Sep 2011 22:35 35308 19
  • #1
    dr.chaos
    Level 9  
    Witam
    Od pewnego czasu w mojej Skodzie pojawilo sie klekotanie silnika. Mechanicy sa bezradni (nie bylo rozbierania silnika), nie wiedza co sie dzieje, jedyna ich sugestia to to ze te silniki tak maja :(. Czy to prawda? Dziekuje za podpowiedzi
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    dr.chaos wrote:
    Od pewnego czasu w mojej Skodzie pojawilo sie klekotanie silnika.

    dr.chaos wrote:
    Czy to prawda?

    Sam sobie odpowiedziałeś. Skoro wcześniej (jak twierdzisz) było inaczej, to należało by coś zacząć sprawdzać. Ale dla Twojej informacji - te silniki nieco inny dźwięk wydają, więc powiedzenie "ten typ tak ma" - - ma sens...
  • #3
    piotrusgit
    Level 11  
    mam styczność z dokładnie takim samym silnikiem (Skoda Fabia 1.4 MPI) i też występuje takie "klekotanie"
    Według mnie to normalne (w końcu wtryskiwacze), po prostu wcześniej na to może nie zwróciłeś uwagi.

    Ewentualnie jeśli to jest nierównomierne klekotanie to może warto sprawdzić wtryskiwacze czy działają jak należy.
  • #4
    dr.chaos
    Level 9  
    Bylo sprawdzane, bez rozbierania silnika mialem na mysli rozlozenie go na czesci pierwsze. Dzsiaj po wymianie oleju na bardziej gesty owe ,,klekotanie,, nie jest juz takie nieznosne ale nadal denerwujace.
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Samochód do dobrego diagnosty zanim będzie za późno... Ciekawe czego nalejesz następnym razem? Lepiku, smoły?

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Zaczyna się problem z zaworami lub ciśnieniem oleju na górze.
  • #6
    wiesiek3d
    Level 29  
    Jak pisze Paweł ,lub łańcuch rozrządu do wymiany, ile auto ma przejechane ? czy ma gaz?
  • #7
    dr.chaos
    Level 9  
    dziekuje za podpowiedzi postaram sie to sprawdzic jutro, samochod ma przejechane 170 tys km nigdy nie byl zgazowany
  • #8
    galernik79
    Level 15  
    Stawiam na rozrząd koszt nowego prawie żaden.
  • #9
    wiesiek3d
    Level 29  
    Uuuu ja w swojej rozrząd wymieniłem po 90 tkm, a miałem ja od nowości.
  • #10
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    galernik79 wrote:
    Stawiam na rozrząd koszt nowego prawie żaden.

    Tak, masz rację - koszt żaden! Nie ważne, że trzeba (jeżeli już się to robi) wymienić łańcuch, do tego koła, następnie olej silnikowy i filtr (trzeba misę olejową demontować) i jeszcze dobre 3-4 roboczo godziny, bo jest tam co robić, ale co tam... Koszt żaden.
  • #11
    Tommi029
    Level 17  
    A autorowi nawet nie chciało się napisać czy silnik 8V skoda czy 16V VW bo MPI to one są obydwa.
  • #12
    wiesiek3d
    Level 29  
    Tommi029 wrote:
    A autorowi nawet nie chciało się napisać czy silnik 8V skoda czy 16V VW bo MPI to one są obydwa.


    Nie prawda bo MPI to Skodowski ,reszta to oznaczenie 16V.
  • #13
    galernik79
    Level 15  
    zeimp wrote:
    galernik79 wrote:
    Stawiam na rozrząd koszt nowego prawie żaden.

    Tak, masz rację - koszt żaden! Nie ważne, że trzeba (jeżeli już się to robi) wymienić łańcuch, do tego koła, następnie olej silnikowy i filtr (trzeba misę olejową demontować) i jeszcze dobre 3-4 roboczo godziny, bo jest tam co robić, ale co tam... Koszt żaden.


    Czy w mojej wypowiedzi jest gdzieś napisane ile wynosi koszt montażu? Ziemp proponuje zimnego browara i bez podniety.
  • #14
    rationis
    Level 13  
    Być może "tłuką" zawory, ponieważ nie działa hydrauliczna regualacja luzu-spowodowane zbyt gęstym olejem. Należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować luz zaworowy. Do tego silnika powinien być olej syntetyczny np. Lotos 5w40.
  • #15
    Perez22
    Level 1  
    Wypisujecie tu bzdety. Ja serwisowałem Fabie 1,4 MPI która miała olej syntetyk Mobile, po paru latach serwis skody zmienił na półsyntetyk. Pytałem dlaczego to zrobili, odpowiedź: bo tak powinno być.

    Dodano po 32 [minuty]:

    Mam też sam problem z zaworami, kiedy zapalam silnik zaczynają klekotać, po dodaniu gazu cichną i już jest w porządku. natomiast kiedy silnik jest gorący klekotanie powraca , powodem może być nieszczelność tłoczków samoregulujących. utrata właściwości oleju. Serwis zasugerował mi ustawienie wstępne zaworów. Jak to zrobić jest tu na forum opis . Dotyczy to Skody fabi 1,4Mpi. Skopiuje tu ten opis.
    Na zimnym silniku :
    1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych
    2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow
    3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow
    4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami

    Oczywiscie powyzsze robimy dla:
    - 1. cylindra gdy mijanka w 4.
    - 3. cylindra gdy mijanka w 2.
    - 4. cylindra gdy mijanka w 1.
    - 2. cylindra gdy mijanka w 3.
    Kolega tak zrobił i klekotanie ustąpiło. Myślę , że ta regulacja była potrzebna do silnika który już przejechał ponad 100 tysięcy km.
  • #16
    nom
    Level 23  
    U mnie po 300 tys. km na LPG zaczęły klekotać zawory. Wcześniej nigdy nic nie ustawiałem. Po 296 tys. km wymieniłem olej z Mobil 0W40 na Shell 0W30, zalecany przez Skodę to 5W40, ale lubię eksperymentować. :-)
    Wracając do meritum, ustawiłem wstępną regulację na 2 obroty i nic nie pomogło, jak klekotało na ciepłym tak i po regulacji. Postanowiłem jeszcze dać jeden obrót, w sumie 3 obroty, ale silnik telepało, nierówno pracował.
    Odkręciłem pół obrotu (czyli w sumie dałem 2,5 obrotu) i to był strzał w 10, silnik pracuje równo, również na ciepłym. Wiem, że hydropopychacze są do wymiany, ale może na takiej regulacji jeszcze trochę się poturlam. :-)
  • #17
    psilos1
    Level 32  
    W tych silnikach występuje tak zwany piston slap i żadne zmiany oleum i inne czary mary na to nie pomogą- tylko remont dołu..
  • #18
    nom
    Level 23  
    psilos1 wrote:
    W tych silnikach występuje tak zwany piston slap i żadne zmiany oleum i inne czary mary na to nie pomogą- tylko remont dołu..


    Chyba pomyliło Ci się z 1.4 od VW 16V 75KM, AZE to silnik od Skody rodem ze Skody 1000MB i tam takie zjawiska nie występują. :-)
  • #19
    psilos1
    Level 32  
    nom wrote:


    Chyba pomyliło Ci się z 1.4 od VW 16V 75KM, AZE

    Skąd to kolega wydedukował....