Witam.
Jest to mój drugi przypadek, gdy w zachowaniu centrali nie widać nic niezwykłego, a na bilingu telefonicznym nadzwonione jest na stację monitorującą [analogowa linia telefoniczna i ContactID] na kwotę 2000PLN.
Ale może od początku...
Na początku roku zgłosił się do mnie klient z prośbą o pomoc, bo CA-10 nadzwoniła mu rachunek na 3000PLN. Sprawdziłem bilingi z TPSA, zdarzenia ze STAM-2 z biura ochrony i wydruk zdarzeń z pamięci feralnej "dziesiatki". Okazało się, że co 20-30s centrala dzwoniła na stację, stacja odbierała, po czym rozłączała się nabijając rachunek, po czym centrala ponawiała "wdzwanianie".
Porównując pamięć zdarzeń do bilingu i pamięci STAM-2, okazało się, że centrala w ciągu całego miesiąca tylko 2 razy pokazała awarię "problem ze stacją", co odnotowała także stacja monitorowania. Linię telefoniczną mierzyli macherzy z TPSA zganiając winę na stacje monitorowania, mierzyli też niezależni fachowcy, którzy stwierdzili "znaczne zaszumienie łącza telefonicznego". Na sam koniec zdemontowałem płytę główną i zawiozłem do Satela celem sprawdzenia, wyszło, że płyta OK....
Teraz mam drugi taki przypadek, co prawda rachunek na mniejszą skalę, ale problem podobny...
Poprzednim razem rzecz działa się po awarii centrali telefonicznej w moim regionie, teraz nie wiem, czy była jakaś awaria, ale scenariusz jest ten sam...
Z bilingu wynika, że centrala dzwoni co 30-40s do stacji, a w pamięciach zdarzeń stacji i płyty głównej czysto... daty nie pokrywają się...
Ciężko w takie sytuacji szukać winnego, bo wszyscy wiecie, jak się ma sprawa walki z monopolistą...
Chciałem zapytać, czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem, ewentualenie jakie kroki podjąć, żeby znaleźć winowajcę, bo pomysłów mi brakuje... Poprzednia sprawa trafiła do sądu i jeszcze sie nie zakończyła, więc tak na prawdę nie wiem, po której stronie leży wina, ale podejrzewam wadliwie działającą centralę telefoniczną [może wypowie się ktoś, kto ma z takimi urządzeniami styczność?]
Na chwilę obecną przełączyłem system z lini telefonicznej na GSM, czekam na kopie bilingów od właściciela obiektu...
Jest to mój drugi przypadek, gdy w zachowaniu centrali nie widać nic niezwykłego, a na bilingu telefonicznym nadzwonione jest na stację monitorującą [analogowa linia telefoniczna i ContactID] na kwotę 2000PLN.
Ale może od początku...
Na początku roku zgłosił się do mnie klient z prośbą o pomoc, bo CA-10 nadzwoniła mu rachunek na 3000PLN. Sprawdziłem bilingi z TPSA, zdarzenia ze STAM-2 z biura ochrony i wydruk zdarzeń z pamięci feralnej "dziesiatki". Okazało się, że co 20-30s centrala dzwoniła na stację, stacja odbierała, po czym rozłączała się nabijając rachunek, po czym centrala ponawiała "wdzwanianie".
Porównując pamięć zdarzeń do bilingu i pamięci STAM-2, okazało się, że centrala w ciągu całego miesiąca tylko 2 razy pokazała awarię "problem ze stacją", co odnotowała także stacja monitorowania. Linię telefoniczną mierzyli macherzy z TPSA zganiając winę na stacje monitorowania, mierzyli też niezależni fachowcy, którzy stwierdzili "znaczne zaszumienie łącza telefonicznego". Na sam koniec zdemontowałem płytę główną i zawiozłem do Satela celem sprawdzenia, wyszło, że płyta OK....
Teraz mam drugi taki przypadek, co prawda rachunek na mniejszą skalę, ale problem podobny...
Poprzednim razem rzecz działa się po awarii centrali telefonicznej w moim regionie, teraz nie wiem, czy była jakaś awaria, ale scenariusz jest ten sam...
Z bilingu wynika, że centrala dzwoni co 30-40s do stacji, a w pamięciach zdarzeń stacji i płyty głównej czysto... daty nie pokrywają się...
Ciężko w takie sytuacji szukać winnego, bo wszyscy wiecie, jak się ma sprawa walki z monopolistą...
Chciałem zapytać, czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem, ewentualenie jakie kroki podjąć, żeby znaleźć winowajcę, bo pomysłów mi brakuje... Poprzednia sprawa trafiła do sądu i jeszcze sie nie zakończyła, więc tak na prawdę nie wiem, po której stronie leży wina, ale podejrzewam wadliwie działającą centralę telefoniczną [może wypowie się ktoś, kto ma z takimi urządzeniami styczność?]
Na chwilę obecną przełączyłem system z lini telefonicznej na GSM, czekam na kopie bilingów od właściciela obiektu...