Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actros 1840 1999 r. Brak 5 biegu

20 Wrz 2011 11:11 2841 14
  • Poziom 8  
    Witam

    Mercedes "zgubił" 5 bieg... Czasem uda mu się wstrzelić ale generalnie 90% czasu nie ma biegu. Kierowca mówi że to moment przejścia na górną skrzynię ten 5 bieg.
    Czy to może być jakiś zawór ? Komputer nie pokazuje żadnych błędów ?
    Jest sens robić procedurę nauczania skrzyni ?

    Pozdrawiam
  • Spec od Mercedesów
    To nie jest problem z piątym biegiem, tylko najprawdopodobniej z całą "górną skrzynią". Jeżeli będziesz próbować przełączyć bieg z przekroczeniem biegu piątego (np. od razu szósty) to najprawdopodobniej zobaczysz, że również "nie wejdzie" Auto jest stare i ma już pewnie sporo "nalatane" - można podejrzewać zużycie mechaniczne skrzyni (np. kamienie przesuwki przekładni planetarnej)
    Subokay napisał:
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów ?

    Nie wiem skąd to pytanie. Skąd ja mam niby wiedzieć, czy w Twoim aucie komputer nie pokazuje błędów? Idź i sprawdź...
    Przeprowadzenie nauczania jeżeli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi. Tym bardziej że nic nie kosztuje i jest niekłopotliwe w przeprowadzeniu. Jeżeli jest faktycznie jakaś usterka, to proces nauczania zostanie przerwany i ukaże się na wyświetlaczu błąd GSxx który należy zanotować.
  • Poziom 8  
    No ale auto nie jest "wystukane" ma autentycznie 650.000 km i jest zadbane. I nigdy nie miałem żadnych problemów ze skrzynią.
    I wszystkie dalsze biegi wskakują ładnie. Tylko 5 nie wchodzi.
    Co do komputera nie pokazuje błędów ! (bez zapytania)
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ty nigdy wczesniej nie miales problemow ze skrzynia a Bolek czoraj zyl a dzisiaj nie zyje. Tak to czasem jest ze cos psuje sie nagle i nic wczesniej na to nie wskazuje zeby mialo sie cos zepsuc. Czasem na 6 wtryskiwaczy psuje sie jeden, na 6 tlokow tez wypala sie jeden itd itd
  • Poziom 8  
    A coś na temat można ? :)
    Nikt nie będzie się starać o diagnozę poza Gerrim ? Dodam że z ostatnich rozmów z kierowcą wynika że 5 jednak włazi ale sprzęgło potwierdzające bieg musi kilka razy "sapnąć" żeby wstrzeliła się 5.
  • Poziom 13  
    a sprawdzałes zużycie sprzęgła na twoim miejcu przeprowadził bym procedure nauczania skrzyni
  • Spec od Mercedesów
    Się dziwię, że jeszcze tego nie zrobił. Najprawdopodobniej w czasie nauczania wywali błąd i będzie wiadomo coś więcej.
  • Poziom 13  
    tez mi sie tak wydaje że coś wyskoczy
  • Spec od Mercedesów
    Piąty bieg to ten sam w skrzyni co pierwszy. Czy są problemy z załączeniem pierwszego?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Nie spotkałem się z takim przypadkiem żeby którykolwiek kierowca ruszał z pierwszego biegu. Czy to MAN czy Scania lub Volvo wszyscy jak jeden mąż katują sprzęgło ruszając z 4ki czasem z 3ki a jak załadowany no to wtedy schodzą aż do samej :D 2ki! Także przed naprawą często gdy była uszkodzona jedynka bardzo rzadko ktoś wspominał że są z nią problemy. Obstawiam że Twoje pytanie będzie bez odpowiedzi chyba że specjalnie sprawdzą.
    Takie zjawisko w postaci braku 1/5 w Mercedesie często zachodzi po "samodzielnej" wymianie oleju na zwykły mineralny. Wydłużają się wtedy czasy załączeń biegów.
    Nie pamiętam jaki jest czas graniczny (700ms? 900ms?) na włączenie biegu ale jeśli go przekracza to elektronika po kilku próbach przestaje próbować wrzucać bieg.
    Na pewno tak jest w MPII ale czy w wiekowym Actrosie tak jest nie wiem dokładnie.
    Po podłączeniu kompa wszystkie parametry są do sprawdzenia czasy i ilości prób wrzuceń biegów.
    Myślę że to pewnie sprawa wymiany oleju.
  • Spec od Mercedesów
    serwis_gh napisał:
    Nie spotkałem się z takim przypadkiem żeby którykolwiek kierowca ruszał z pierwszego biegu.

    A co zrobić, jak przyjdzie jechać Unimogiem - który ma 48 biegów? Niestety - trzeba skakać co ileś biegów :)
    MP III z automatem potrafi z własnej woli ruszać np. z piątki - ale niezaładowany oczywiście.
    Chyba temat zaczyna żyć własnym życiem - bo mimo próśb, efektów nauczania skrzyni (w postaci spodziewanego błędu) jakoś nie widać...
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Autor tego wątka może czeka na jakiś telefon od kierowcy?
    Subokay napisał:
    Kierowca mówi że to moment przejścia na górną skrzynię ten 5 bieg
    odczyt czasów przełączeń dużo by pomógł i jednoznacznie można byłoby określić czy to wina zakresów czy tylko biegu 1/5.
    Gerri napisał:
    potrafi z własnej woli ruszać np. z piątki - ale niezaładowany oczywiście

    Przy ruszaniu sprzęgło nagrzewa się do 300-400 stopni a jeśli włożony bieg jest zbyt duży (np. 2biegi większy) nawet do 600-700 stopni, i tak przy każdym ruszaniu z miejsca, sama zmiana biegów to czynność o wiele krótsza jak ruszenie z miejsca i nie jest tak uciążliwe dla zespołów przekazania napędu.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Kojarzy mi sie ze chyba w Manie na szybie byly naklejane specjalne fabryczne naklejki na ktorych bylo napisane ze na plaski terenie ruszac z 2 biegu albo z 3 a dopiero pod gorke z ladunkiem z 1. Skoro producent tak to sobie wykombinowal to chyba cos w tym jest. Z tego co pamietam to AsTronic tez chyba zaczyna od 4 a jesli ciezko to schodzi nizej. W Opticruse tez mozna zaprogramowac bieg do ruszania i z tego co pamietam najczesciej jest to 4 bieg.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    saron22 napisał:
    Opticruse tez mozna zaprogramowac bieg do ruszania i z tego co pamietam najczesciej jest to 4 bieg.

    Programuje się joystickiem a programowo jesto graniczone do 4 biegu, no i w Scani biegi liczy się uwzględniając połówki czyli 4 to 2 wysoka połówka. (3*2*2)
  • Poziom 13  
    i na co tu sie rospisywać nie rozumiem takich ludzi